Spring naar bijdragen

The Wrecking Crew


Juul

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd circuleert er een prachtige film met de titel "The Wrecking crew".

The Wrecking crew was de verzamelnaam van een aantal muzikanten aan de Amerikaanse West kust die op vrijwel alle, ja alle, hitsingles uit de jaren 60 speelden.

Zij waren verantwoordelijk voor de sound op platen van o.a. the Beach Boys, The Monkees, Gary Lewis , The Byrds, Association, Sony & Cher, The Ronnettes,etc.etc.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid de film te hebben en ik heb ademloos zitten kijken naar die prachtige verhalen over hoe die sound tot stand kwam!

De rillingen liepen over m'n lijf.

Hier is de trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=jvXvTySfWMU

Eén van de bassisten op vrijwel al die USA hitsingles was Carol Kaye.

Ze speelt nog moeiteloos alle "rifjes" opnieuw en verteld het verhaal erachter......

Ze zit in de USA docu over de Wrecking Crew maar het hele lange interview is gewoon op internet te vinden.

Kijk maar eens naar deze dame die als enige vrouw zicht staande moest weten te houden in de opname studio.

En de losse interviews uit de docu zijn wel via Tube te vinden.

Hier kun je bijvoorbeeld zien en horen hoe The Beach Boys Good Vibrations" opnamen.

Carol is "the greatest bass player of the world" volgens Beach Boy Brian Wilson....

Kortom, in deze warme dagen zit ik te genieten.

"The making of the music" uit mijn jeugd!

Mooi weekend maar.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eén van mijn helden is Leon Russell

Ook hij speelde een zeer belangrijke rol in heel erg veel hitsingles.

Zijn verhaal en dat van anderen is hier te bewonderen:

http://www.youtube.com/watch?v=jNr0XATxcro

Elton John introduceerde Leon in The R&R Hall of fame op 16 juni in 2011.

En op ongeveer 1'15 leest Elton de lange lijst met artiesten en platen voor waarop Leon speelde.

Ik heb het geluk gehad om Leon te ontmoeten, dat was in februari 1971.

Hij was toen in onze Veronica studio en hij speelde een stukje op de oude piano die in studio 2 stond.

De piano was niet gestemd en ontlokte de opmerking van Leon;'Hou about this piano man?"...............

Gelukkig hebben we opname nog van deze held. Ook lid van The Wrecking Crew!

Dit is de doopceel van Leon:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leon_Russell

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze film zat al jaren in de pipeline, maar men kreeg de financiering voor de distributie niet rond.

Wel prijzen gewonnen op filmfestivals.

Youtube geeft al kippenvel, laat staan in dvd-kwaliteit.

Ik zou hem dus ook graag willen bestellen, maar kan nog steeds geen leverancier vinden.

Juul, heb jij een adresje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog anderhalve maand wachten: MADE IN CALIFORNIA CD BOX SET

The Beach Boys' Made in California, a career-spanning box set, is set for a August 27 release. This 6-CD set includes previously unreleased and long sought-after tracks, including “Goin' to the Beach,†“California Feelin',†“Soul Searchin',†“You're Still a Mystery,†“(Wouldn't It Be Nice To) Live Again,†and more. The set also debuts 17 unreleased live recordings, dating from 1965-95. More information and full track listing. (updated 6/20/13)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog anderhalve maand wachten: MADE IN CALIFORNIA CD BOX SET

The Beach Boys' Made in California, a career-spanning box set, is set for a August 27 release. This 6-CD set includes previously unreleased and long sought-after tracks, including “Goin' to the Beach,†“California Feelin',†“Soul Searchin',†“You're Still a Mystery,†“(Wouldn't It Be Nice To) Live Again,†and more. The set also debuts 17 unreleased live recordings, dating from 1965-95. More information and full track listing. (updated 6/20/13)

Hans,

Effe goed lezen, de vraag ging over The Wrecking Crew, niet over The Beach Boys.

Last van de warmte? ( ik nu zo langzamerhand wel.........)

Juul


Deze film zat al jaren in de pipeline, maar men kreeg de financiering voor de distributie niet rond.

Wel prijzen gewonnen op filmfestivals.

Youtube geeft al kippenvel, laat staan in dvd-kwaliteit.

Ik zou hem dus ook graag willen bestellen, maar kan nog steeds geen leverancier vinden.

Juul, heb jij een adresje?

Ik heb 'em gehad dus ik heb geen adres. Zoek effe op via Google.

Hier nog een aardig interview bij KLPX Tuscon AZ met de maker van de film. Danny Tedesco , zijn vader was één van de gitaristen in de Crew.

http://www66.zippyshare.com/v/7306008/file.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede Hans,

Wij hebben het hier over een film over The Wrecking Crew. Dan is het toch raar dat jij over een CD van de Beach Boys begint te schrijven?

En afgezien daarvan, op zo'n manier begint de zaak aardig door elkaar te lopen. Het forum is daarom opgebouwd uit diverse rubrieken zodat zaken een beetje overzichtelijk blijven.

Ik weet wel er is een link tussen The Wrecking Crew en The Beach Boys maar poster "musicman" had het toch echt over de DVD van The Wreking Crew en niet over The Beach Boys. En jij post dan plomp verloren ;"nog anderhalve maand wachten: MADE IN CALIFORNIA CD BOX SET The Beach Boys' Made in California,.........."

Want nog effe en we kunnen hier de release van alle artiesten waar The Wrecking Crew op meespeelden neer schrijven. Het wordt dan een puinhoop en er is niks meer snel terug te vinden. (behalve de zoek functie gebruiken dan ).

En kennis delen is mooi zoals je schrijft, daar vindt je mij aan je zijde maar wel gestructureerd aub.

Je bovenstaande reactie is een beetje van ; "recht lullen wat krom is....". In de politiek zijn ze daar ook sterk in!

Een inmiddels afgekoelde groet vanuit Voorthuizen. En nu koffie.

En terug naar The Wrecking Crew, ik zal eens gaan uitzoeken waar de film te koop is. Maar met de brokken die op You tube staan is er al een aardig overzicht te maken.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.