Spring naar bijdragen

Radio 5 - Familie Nederland over Radio Noordzee


Jan van Heeren

Aanbevolen berichten

't Is al weer eventjes geleden, maar volgens mij nog niet gemeld op dit forum (anders sorry). In het programma Familie Nederland op Radio 5 Nostalgia stond RNI centraal op 9 juli jl. Gasten waren Klaas Samplonius en Tineke. Terug te luisteren via: Please login or register to see this link.

Groeten,

Jan

PS Is er iemand die dit misschien als mp3 voor mij heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Harmen,

Ik had eerst zelf een programma om streaming audio op te nemen, maar op een gegeven moment kreeg ik alleen nog maar stukjes van 1 minuut en heb ik het programma er maar af gehaald. Ik neem toch bijna niets op, maar deze is wel leuk. Ik had Klaas Samplonius nog niet eerder in verband met Radio Noordzee gehoord, maar dat zal wel aan mij liggen.

Groeten, Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.S. Zo lees ik op Wikipedia dat "...Leo van der Goot zijn programma steevast opende met Johnny Nash - Falling In And Out Of Love"...

"Toen Veronica zendtijduitbreiding kreeg vanwege de B-status kreeg Van der Goot een eigen radioprogramma op vrijdagavond tussen 19.00 en 21.00 uur op Hilversum 3. Hij begon zijn uitzendingen steevast met Johnny Nash' plaat "Falling in and out of love"."

Die tekst heeft dus betrekking op de vrijdagavond bij de VOO. Maar inderdaad Hans, ook op Wikipedia wordt vaak 'een loopje met werkelijkheid' genomen. Vandaar ook het Radiopedia initiatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Toen Veronica zendtijduitbreiding kreeg vanwege de B-status kreeg Van der Goot een eigen radioprogramma op vrijdagavond tussen 19.00 en 21.00 uur op Hilversum 3. Hij begon zijn uitzendingen steevast met Johnny Nash' plaat "Falling in and out of love"."

Die tekst heeft dus betrekking op de vrijdagavond bij de VOO. Maar inderdaad Hans, ook op Wikipedia wordt vaak 'een loopje met werkelijkheid' genomen. Vandaar ook het Radiopedia initiatief.

Ook dit is niet waar, Vincent. Leo's vrijdagavondprogramma heeft natuurlijk maar een maand of vijf geduurd, maar daarin draaide hij slechts een paar keer Falling in and out of love als beginplaat, dat begon pas tegen het einde van de serie, in 1983.

Bij latere 'comebacks', bijvoorbeeld in 1986 op vrijdagochtend, en tijdens Europa Radio was het wel vaste prik met Johnny Nash.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wonderlijk hoe men soms met de geschiedenis op de loop kan gaan. Maar goed, ik heb het nog niet gehoord.

Hans

P.S. Zo lees ik op Wikipedia dat "...Leo van der Goot zijn programma steevast opende met Johnny Nash - Falling In And Out Of Love"...

Hoi Hans,

Het "gekke" is dat bij Johnny Nash ik steevast aan Leo moet denken. En dan is het altijd om 17.00 uur. Ik heb ergens opnamen waarin hij een aantal keren met Nash begon.

En ik ben niet de schrijver van dat stukje op Wikipedia.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het niet gehoord maar ik ken Klaas Samplonius wel goed.

Hij was een collega bij TROS radio en is nog een tijdje programmaleider radio geweest.

Ook was hij nog TV baasje bij 1-2 Vandaag.

Klaas is later baas geworden bij RTV Drenthe en na z'n pensionering ( ook een baby boomer he?) is hij in Meppel gaan wonen.

Z'n zoon Ivo runt een mooi audio bedrijf in Baarn nadat ook hij bij de TROS radio enige tijd werkte in de continuiteit.

http://www.ivosamplonius.nl

In 1973 was Klaas erbij op 18 april maar toen voor de AVRO radio.

Je kunt 'em zien op deze foto. Scheidsrechter Frans Derks overhandigt 2e kamervoorzitter Anne Vondeling de petitie van bekende Nederlanders. ( ja, ook toen waren er al BN-ers)

foto: onbekend

2r3wepu.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.