Spring naar bijdragen

Radio 10 terug op FM


Sapuripong

Aanbevolen berichten

Tussen 19:00 en 06:00 is het best wel te doen.

Moet zo dadelijk de keuken opruimen en zal tussen 23 en 24 uur proberen te luisteren.

Normaal wordt er daar door ons alleen nog maar geluisterd naar Sublime FM.

Hopelijk is het geen uur met alleen maar slappe love songs, want dat hou ik echt geen uur vol.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ruim een uur later.

Nou dat viel niet mee en dat heb ik het niet over het opruimen/schoonmaken van de keuken.

Normaal moet de muziek zorgen voor de afleiding, tijdens niet al te leuke karweitjes, maar met Radio 10 Gold aan is dat een beetje problematisch.

Allereerst klinkt de modulatie via de 828 kHz niet al te best.

Dan de muziekkeuze, die is zo ontstellend middelmatig, vier nummers vond ik wel aardig die gedraaid werden (Bee Gees, Abba, Wings en Crystal Gayle).

Brrrr, ook werden er nog twee Nederlandstalige platen gedraaid, normaal zet ik dan in 99% van de gevallen gelijk de radio uit.

Ik had beter naar Beach Party kunnen luisteren op RTL France of gewoon naar Sublime FM, want Radio 10 Gold, nee, dat trek ik echt niet meer.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja wanneer luister je nu nog radio? Ik eigenlijk alleen in de auto, en ik rij heel weinig! Auto rijden, en radio luisteren op AM is toch ideaal? Op FM zit je toch de hele tijd te luisteren naar een bak ruis, of zo'n lastige radio die de hele tijd aan het zoeken is naar een ander stadion. Ik heb altijd 10 Gold aan in de auto, en thuis heb ik geen radio nodig, luister muziek op de computer en nieuws kan ik ook zo lezen!

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robin,

Ook ik heb het helemaal gehad met 10. Als het niet anders kan in de avonduren is het voor even wel leuk. Maar overdag gooi ik hem het liefst gelijk uit. Wat een nutteloze gelul er dan voorbij komt, nee, niet aan mij besteed. Komt waarschijnlijk omdat ik geen huisvrouw ben.

In het weekend staat hier regelmatig Gold aan (603). Als ik richting Utrecht/Hilversum rij gaat Paradijs aan. Thuis (Rotterdam-zuid) is het met veel kunst en vliegwerk wel te ontvangen maar met veel storing. Jammer, want dat is wel een station met verrrassing waar ik graag naar wil luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan toch wel omdat er weinig goede keuze is?

Radio Vijf Nostalgia voor mijn gevoel gericht is op 80 plussers en Radio Paradijs niet overal te ontvangen is!?

Luisteren naar 10 Gold bij gebrek aan beter?

Robin

Ja als ik naar de radio luister is het altijd bij gebrek aan beter, sinds 31 augustus 1974 is dat zo :-)

Ik heb jaren lang uit principe niet naar de overheidszenders (lees alles uit Hilversum) geluisterd! Sinds de komst van de commerciële zenders is er gelukkig keuze! Maar dat is weer een grote eenheidsworst, heel af en toe heb ik in de auto Veronica aan, met Bartje is het wel aan te horen :-) Thuis via Internet is er gelukkig volkomen vrijheid om te luisteren wat ik wil! Dan heb ik eindelijk geen last van die Pipo's uit Den Haag!

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio 5 voor 80+? Was dat maar zou dan zouden we Sinatra, Connif, Peggy Lee etc voorbij horen komen, maw sublieme easy listening, helaas is 5 een "oldies station" geworden, ozo voorspelbaar. Had het s ochtends nog wel aanstaan maar sinds mouwe is opgezadeld met die dame die absoluut niet op de radio te horen moet zijn luister ik daar niet meer naar.

Radio 10 is een soort Radio Libelle, al jaren, vrouwen oldies zonder ballen. Het heleplaatje op plaatje af presenteren is trouwens net als het eindeloos brengen van lijstjes radio < top1000 van dit , dat en al het andere> volkomen uit de tijd. Overigens heb ik het dan over "nu" radio, Veronica's top1000 uit 74 met plezier naar geluisterd. In de auto luister ik naar of Seagull of Magic 1161 of via usb stick naar de vele zeezenderuren die ik bij me heb. Thuis via de laptop Britain Radio, Caroline,192 Radio, Radio 19.

FM radio beluister ik nooit.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als Paul heb ik in de auto ook regelmatig Seagull aan staan (al zitten er daar ook programma's bij die als ik het hoor ik de radio ergens anders op zet). Een tijdje terug in huis nog twee regionale zenders gevonden die goed te pruimen zijn: Waterstad FM en Freez FM.

@hans: Radio 10 -> Radio 10 Gold -> Radio 10 FM -> Radio 10 Gold

Holland FM werd Hitradio Veronica en via wat andere namen Yorin en dan Caz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thuis via Internet is er gelukkig volkomen vrijheid om te luisteren wat ik wil! Dan heb ik eindelijk geen last van die Pipo's uit Den Haag!

Gelukkig wel, al weet je natuurlijk niet, wat de Pipo's uit Brussel, nog voor snode plannetjes zullen smeden nu en in de toekomst.

Robin


Radio 5 voor 80+? Was dat maar zou dan zouden we Sinatra, Connif, Peggy Lee etc voorbij horen komen, maw sublieme easy listening

Vreemd eigenlijk dat er nog niet zo'n radiostation is en met een beetje goede aanpak geschikt is voor luisteraars tussen de 50 en 100 jaar oud.

Robin


Wat een nutteloze gelul er dan voorbij komt, nee, niet aan mij besteed. Komt waarschijnlijk omdat ik geen huisvrouw ben.

Nutteloos gelul komt helaas niet alleen voor op Radio 10 Gold, maar ook b.v. op alle publieke radiozenders.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien vergis ik mij maar hete vroeger 10FM hollands glorie? kan ook Holland FM zijn.

Maar nogmaals vergis ik mij!

Radio Hollands Glorie was een afsplitsing van Radio Noordzee Nationaal.

Die laatste kreeg commentaar dat er te weinig Nederlandstalig gedraaid werd, na het invoeren van (alweer) een ander format met ook buitenlandse muziek. Hollands Glorie was gewoon één computer met veel hoempa in eigen taal.

De kabelfrequenties van Hollands Glorie zijn later van Strengholt overgenomen door Radio Nationaal.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3WLNBSO8HYTS.mp3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robin,

Ook ik heb het helemaal gehad met 10. Als het niet anders kan in de avonduren is het voor even wel leuk. Maar overdag gooi ik hem het liefst gelijk uit. Wat een nutteloze gelul er dan voorbij komt, nee, niet aan mij besteed. Komt waarschijnlijk omdat ik geen huisvrouw ben.

In het weekend staat hier regelmatig Gold aan (603). Als ik richting Utrecht/Hilversum rij gaat Paradijs aan. Thuis (Rotterdam-zuid) is het met veel kunst en vliegwerk wel te ontvangen maar met veel storing. Jammer, want dat is wel een station met verrrassing waar ik graag naar wil luisteren.

Dank je Vincent voor de hartverwarmende teksten.

Zodra de zak met groot geld voorbij komt gaat het vermogen op max (50k kan), doen we kabel, DAB en wat al niet meer.

Maken we het programma ook wat beter.

ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister bijna altijd naar Radio 1 en Radio Gelderland en 100 % NL. Hoewel bij de laatste ook al flink gekletst gaat worden.

En binnenkort na m'n verhuizing naar Radio Nunspeet. Kan ik tenminste onze Hans Hoogendoorn nog eens beluisteren.

Maar ja, ik heb dan ook al vanaf 1967 al zoveel muziek om m'n oren gehad............ Soms vind ik het wel genoeg.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio 10 Gold heb ik niet één keer meer aan gehad na het verdwijnen van de oude crew.

Publieke en/of regionale omroep kan mij slechts zelden boeien en dat geldt ook voor de meeste commerciële zenders, die allemaal op elkaar lijken.

Radio Paradijs kan ik hier (Zeewolde) helaas niet ontvangen. Toen ik nog regelmatig in de buurt van Utrecht kwam, stond 'ie regelmatig aan in de auto en dat klonk leuk. Tenminste niet de geijkte platen die je op iedere verzamel CD terug kunt vinden. Ook het bootje in Harlingen biedt niet wat ik zoek. Kortom, op zoek naar alternatieven op internet en die zijn er genoeg.

Alleen lastig in de auto, m'n wi-fi komt niet zover :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luister niet meer naar radio 10 sinds Tom Mulder er weg is ,toen was het de zender die Veronica verving .

Maar ja nu zijn er zoveel stations op internet dat de fm nooit meer aan staat hier in Bussum.

Heb nu voor de hits 3FM aan staan en de rest van de tijd 192 stream of eigen Veronica 192/538 opnames.

Groetjes Jaap . Bussum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou zo vreemd vindt, luistert er nou niemand naar bijv. Radio 1 of BNR ?.

Hoe hou je dan op de hoogte van de gebeurtenissen in de wereld? Of ben ik één van de weinige die een wat "breder gezichtsveld" heeft ipv "gestegen met stip en gezakt en en hier de nieuwe hit van........"

Wat moet dat een armoede zijn.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou zo vreemd vindt, luistert er nou niemand naar bijv. Radio 1 of BNR ?.

Hoe hou je dan op de hoogte van de gebeurtenissen in de wereld? Of ben ik één van de weinige die een wat "breder gezichtsveld" heeft ipv "gestegen met stip en gezakt en en hier de nieuwe hit van........"

Wat moet dat een armoede zijn.

Juul

Jazeker,in de ochtend waneer ik een grote wandeling maak met de hond heb ik radio 1 rond 9uur half tien naar BNR voor de toppic.

en in de loop van de dag mag ik graag een paar uurtjes klassiek en dan via de satelliet 13*oost radio swiss klassiek.

dat is een zender zonder reklame en nieuws heb de duistse en de franse versie (zit ook op internet) mooie muziek voor de liefhebber dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister overdag het meest naar Radio 1... Radio 5 kan ik maar een uur of twee aanhoren en Jan Steeman kan ik dan het meest waarderen vanwege zijn gedegen muziekkennis en goede presentatie. Meestal luister k na 11 naar degids.fm . Soms zt ik hem na 1 even een oud offshoeprogramma op maar meestal hoor ik wel villa vpro en en het radio 1 journaal. Tot de zomer schakelde ik na half 7 als ik dan nog niet thuis was weer op 5 omdat ik niet tegen de mening van Joost Eerdmans kan, Ik heb liever een journalistiek programma.

Als ik in Gorkum ben heb ik regelmatig Paradijs aan trouwens. Radio 10 kan ik lang niet altijd bekoren omdat ze stevast de grijsgedraaide platen draaien..

Hans Marjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.