Spring naar bijdragen

Radio 10 terug op FM


Sapuripong

Aanbevolen berichten

Ik luister overdag het meest naar Radio 1... Radio 5 kan ik maar een uur of twee aanhoren en Jan Steeman kan ik dan het meest waarderen vanwege zijn gedegen muziekkennis en goede presentatie. Meestal luister k na 11 naar degids.fm . Soms zt ik hem na 1 even een oud offshoeprogramma op maar meestal hoor ik wel villa vpro en en het radio 1 journaal. Tot de zomer schakelde ik na half 7 als ik dan nog niet thuis was weer op 5 omdat ik niet tegen de mening van Joost Eerdmans kan, Ik heb liever een journalistiek programma.

Als ik in Gorkum ben heb ik regelmatig Paradijs aan trouwens. Radio 10 kan ik lang niet altijd bekoren omdat ze stevast de grijsgedraaide platen draaien..

Hans Marjs

Ja,IDD Radio 5 heb er heel veel naar geluisterd en wat u zegt springt Jan steenman nog het beste eruit.

het is meer een caroussel je kunt er bijna de klok op gelijk zetten waneer tom manders met z'n 2 motten voorbijkomt.

En dat is een zender zoals ze zeggen van de jaren 50/60&70er jaren.

ga er toch vanuit dat er meer mooiere muziek is gemaakt dan Tom Manders en anneke Grönlo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister overdag het meest naar Radio 1... Radio 5 kan ik maar een uur of twee aanhoren en Jan Steeman kan ik dan het meest waarderen vanwege zijn gedegen muziekkennis en goede presentatie. Meestal luister k na 11 naar degids.fm . Soms zt ik hem na 1 even een oud offshoeprogramma op maar meestal hoor ik wel villa vpro en en het radio 1 journaal. Tot de zomer schakelde ik na half 7 als ik dan nog niet thuis was weer op 5 omdat ik niet tegen de mening van Joost Eerdmans kan, Ik heb liever een journalistiek programma.

Als ik in Gorkum ben heb ik regelmatig Paradijs aan trouwens. Radio 10 kan ik lang niet altijd bekoren omdat ze stevast de grijsgedraaide platen draaien..

Hans Marjs

Inderdaad Hans,

Joost Eerdmans die dat lullige stukje programma ook nog " show" noemt...........

En de Villa hoor ik ook vaak.

Juul


Neemt iemand vanavond nog op van kavel 7 en/of 10 Gold?

Inderdaad was ik effe vergeten, sorry........

Maar ik neem het niet op. Sterker nog, ik luister niet.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou zo vreemd vindt, luistert er nou niemand naar bijv. Radio 1 of BNR ?.

Hoe hou je dan op de hoogte van de gebeurtenissen in de wereld? Of ben ik één van de weinige die een wat "breder gezichtsveld" heeft ipv "gestegen met stip en gezakt en en hier de nieuwe hit van........"

Wat moet dat een armoede zijn.

Juul

Radio 1 beluister ik al jaren niet meer, feitelijk stopte ik ermee toen de vaste omroepdagen verdwenen en R1 sneller en jonger moest worden. Nog steeds mis ik de VPRO vrijdag met in de zomer de marathon interviews en de "stem der VPRO", good old Cor. Ik was ook een vaste BBC Worldservice 648 luisteraar, maar ja,dat moest zo nodig van de middengolf. Om op de hoogte te blijven hoe en wat men doet op R 1 luister ik wel eens, en wat een overkill aan kul hoor ik dan onder de noemer nieuws en achtergronden, ik hoor geen diepgang maar bijvoorbeeld wel infantiele spelletjes tussen de middag met een ex RONO medewerker die nu voor de NUSUREVU werkt.

Ik lees twee kranten, een regionaal en een landelijk blad. De laatste mischien ten overvloede is niet de Telegram, daar wil ik mijn ..... nog niet aan af vegen.

Ik denk dat ik zowel breed als diep kijk, maar daar ben ik Radio 1 of andere nieuwszender niet voor nodig.

Aanrader is ook good old Radio 4 van de BBC op 1500 meter lange golf. Zit gelukkig ook veel wereld en maatschappij in. Ik heb nog lange golf op mijn auto radio.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke reactie Paul.

Ja, ik heb dat ook bij Jurgen van de Berg. Zo langzamerhand lijkt op sommige dagen Ra1 "verworden" tot radio Jurgen van de Berg.

En de Telegraaf lees ik al jaren niet meer. Meestal hier De Stentor en vaak los de Volkskrant en NRC.

En ja, ik had het er laatst over met een oud collega NOB technicus de slechte kwaliteit van monteren van de interviews in bijv. het Ra1 journaal. Nauwelijks een ademhaling te bekennen.

Ach ja, het moet allemaal snel,snel.....

En ze kijken bijv. bij het laten horen van een tel gesprek op de metertjes maar luisteren ho maar..... Wat een geluids verschillen, de vork is soms niet te verstaan.

O, ja, iemand nog iets over Radio 10?..............................

Ik ga nieuwsuur kijken en morgen weer vroeg op naar ons nieuwe huis. En luisteren naar Radio Nunspeet luisteren.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor nieuws, achtergronden en docu's is BBC radio 4 inderdaad onovertroffen. Trouwens ook de nieuws- en achtergrondprogramma's van de Amerikaanse publieke omroep mogen er zijn, die van NPR, die ik thuis beluister via mijn internetradio. De Nederlandse radio 1 heb ik 's ochtends weleens aan voor het ontbijtnieuws; handig, want voor de krant is dan meestal geen tijd. Ik ken trouwens ook mensen die bij BNR zweren.

d'andere Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ze kijken bijv. bij het laten horen van een tel gesprek op de metertjes maar luisteren ho maar..... Wat een geluids verschillen, de vork is soms niet te verstaan.

Gelukkig. Ik ben niet de enige die zich daar aan stoort. Moet soms de radio een stuk harder zetten om überhaupt iets van de geïnterviewde te kunnen verstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor nieuws, achtergronden en docu's is BBC radio 4 inderdaad onovertroffen. Trouwens ook de nieuws- en achtergrondprogramma's van de Amerikaanse publieke omroep mogen er zijn, die van NPR, die ik thuis beluister via mijn internetradio. De Nederlandse radio 1 heb ik 's ochtends weleens aan voor het ontbijtnieuws; handig, want voor de krant is dan meestal geen tijd. Ik ken trouwens ook mensen die bij BNR zweren.

d'andere Paul

Nog even dan een zijsprong NPR news via AFN, vandaag had ik een vervangende auto, Renault.Sublieme autoradio voor middengolf ontvangst. Voor het eerst sinds 1994 hoorde ik weer AFN op 1143 khz, maar dat was uiteraard niet mijn AFM Bremerhaven van vroeger, die stopte in 94 op 1143. Dit is een kleintje ergens uit Zuid Duitsland, echt een sublieme autoradio. Op1035 de hele dag aar een station uit Aberdeen geluisterd, North Sound 2.

Ook 828 snoeihard, Radio 10 dus. Inmiddels staat op 87.6 vanuit Smilde10 aamn met een testbandje.

Er wordt gemeld dat ze vrijdag om 1000 uur starten

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdagmorgen 10 uur

Radio.NL vernam onlangs van zeer betrouwbare bronnen dat op de nieuwe FM-frequenties Radio 10 Gold zou worden gaan uitgezonden. Echter, sinds woensdagavond is op de FM-frequenties uitsluitend nonstop het nummer "Everyone's a winner" van Hot Chocolate te horen, en de bekende stem van Peter Teekamp die roept: "Vrijdagmorgen 10 uur".

Mogelijk dat vrijdagochtend om 10 uur dus de uitzendingen van Radio 10 Gold zullen beginnen op dit FM-pakket. Maar een bevestiging heeft Radio.NL tot dusver niet kunnen krijgen. Ook de RDS van de FM-frequenties geeft nog geen uitsluitsel. Daarin staat alleen A7. Beluister hier de eerste signalen op kavel A7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou zo vreemd vindt, luistert er nou niemand naar bijv. Radio 1 of BNR ?.

Hoe hou je dan op de hoogte van de gebeurtenissen in de wereld? Of ben ik één van de weinige die een wat "breder gezichtsveld" heeft ipv "gestegen met stip en gezakt en en hier de nieuwe hit van........"

Wat moet dat een armoede zijn.

Juul

Juul, er zijn zoveel andere manieren om aan nieuws te komen, veel meer dan alleen het eenzijdige nieuws van omroepjes die tussen neus en lippen door graag hun politieke- of godsdienst-overtuiging ventileren.

WNBC, WCBS News, CNN, BBC en honderdduizenden websites en nieuwsgroepen op internet.

Er is zoveel nieuwsaanbod dat het niet eens te verwerken is en dat maakt voor mij de publieke omroep hier totaal overbodig.

Geen gebruik maken van al die mogelijkheden, DAT noem ik armoede.

En on topic: "Everyone's a winner" heb ik 8x op CD, sorry Herbert maar oprecht succes met het nieuwe kavel :-)

Ben benieuwd morgen (als ik luister). Als het Radio 10 wordt, hoop ik dat er veel oude stemmen weer terug gaan komen.

Maar dat zal wel ijdele hoop zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wim: heb de twee draadjes even samengevoegd, omdat ze over hetzelfde onderwerp gingen. blijkbaar was Vincent me voor ;)

Voor Radio 10 Gold lijkt het me prachtig dat ze dan nu toch weer terug zijn op FM. Na begin 2003 te zijn verdwenen van de FM en het als am- en kabelstation dan nog uithouden, hebben ze dit wel verdiend. (Ook al is het 10 van nu natuurlijk een heel ander radiostation als dat ze in 2003 waren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima hoor Vincent !


Maar als ik de nonstop muziek zo hoor denk ik toch ... weer meer van het zelfde .

Nou...... op FM komen meer oldies "met ballen" voorbij dan op het middengolfformat, voorlopig zijn er 2 Radio Tienen. Over enkele weken, wat mij betreft op 31-8 gaat het all new Radio 10 FM van start, zo melde Herbie the Fish, Herbert immers begon op de Ross Revenge en dan wordt je vanzelf zo'n Caroline maverick. Van Herbert zijn filmbeelden op de Ross in zijn Monique tijd, hij kwam enigszins maf over op die beelden maar Herbert doet het niet gek, !00procent NL schijnt goed te draaien en nu Herbert maak je hopelijk iets van Radio 10. Herbert bracht de Britse en NL overheid in grote verlegenheid rond pasen 1991 toen daar opeens Radio Caroline terug was met een show van Nigel Harris, kortegolf wel te verstaan. Ze gingen compleet op tilt die ambtenaren en stoomden al op naar de Ross, niet nodig, t kwam uit Amsterdam bij Herbie vandaan. Well done Herbert.

Kom op Herbert, schudt dat Libelle soundje af bij 10, Rockin and Rollin Mien jong op FM, als je niet weet hou dat mout, kom moar eem noart Schildmeer veurn lessie haarde oldies radio. Ik zug die wel aankoom mien jong.

Paul de Hoan.

< waam he luu?>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb voor en na de fietstocht van vandaag geluisterd naar de FM zender 103.8. Te kort voor een goed oordeel maar vind het tot nu toe niet slecht klinken. Maar het is inderdaad niet te hopen dat ze de huidige 'Libelle sound' erop gaan zetten. Want dan haak ik af.

Vincent

PS Paul, 26 graden en een verkoelend windje vanaf zee. Je zit aan de verkeerde kant van het water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb voor en na de fietstocht van vandaag geluisterd naar de FM zender 103.8. Te kort voor een goed oordeel maar vind het tot nu toe niet slecht klinken. Maar het is inderdaad niet te hopen dat ze de huidige 'Libelle sound' erop gaan zetten. Want dan haak ik af.

Vincent

PS Paul, 26 graden en een verkoelend windje vanaf zee. Je zit aan de verkeerde kant van het water.

Ik moest naar Enkhuizen, via de dijk vanaf Lelystad, over de dijk circa 27 graden. Op de a6< of is dat nou de a7 ik vergeet die nummers altijd> tussen Lelystad en Grunn 35 graden. Alle ramen maar open gezet. < Het probleem is dat de aircopomp van mijn auto kapot is, over drie weken is er een nieuwe beschikbaar, komt meer voor bij deze auto waar de turbo ook al kapot van is gegaan en achter de remmerij is vastgelopen. <166000 km op de teller>

Ik benblij dat ik de rekening niet krijg.

Geniet er van met die zeebries,omgeving Wadden denk ik.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Herbert heel goed weet waar hij mee bezig is, ook gezien het succes van 100%NL.

Ik hoop dat hij er in slaagt om Radio 10 weer de oude glans van vroeger terug te geven, dan komt het wel goed.

Natuurlijk weet Herbert heel goed waar hij mee bezig is.

Hij moet met A7 binnen "zeer" kort tijdsbestek nog een beetje kleingeld zien te maken.

En de kans van slagen is met een (sterk) bekend station veel groter dan zelf een nieuw station beginnen.

Of het ooit nog de glans van vroeger terug zal krijgen waag ik te betwijfelen, dit gaat namelijk over geld verdienen.

Radio maken voor een handje vol freaks is echt iets anders hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.