Spring naar bijdragen

Even iets over de 192 Stream


wim1958

Aanbevolen berichten

Opeens krijg ik heel erg behoefte om eens iets te zeggen hier over de Stream van de Stichting Norderney. Die vind ik namelijk zo fantastich dat ik even stil wil staan bij de mensen die dit allemaal inhoud geven . Ik geniet heel erg van al deze mensen die met heel veel liefde en kennis van zaken de

eigen programma s maken. Niemand uitgezonderd ! Hulde aan jullie !!! Ik heb de stream als voorkeuze op mijn internet radio en luister eigenlijk iedere dag wel een poosje. Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij altijd een gevoel van "thuis komen " geeft in een wereld die zo snel en vluchtig is .

En de man die de supervisie over dit alles heeft is natuurlijk onze Ad. Ik ben hem zo dankbaar voor al het werk en de passie die hij hier altijd maar weer instopt.

Ik vind het goed om dit maar weer eens te zeggen. ...... Dus Ad Bouman .... ik hoop dat je dit leest ..... Je bent een kanjer en een held !!!!

Wim de Lang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim ,denk dat je voor vele de woorden uit hun mond haalt.

Het is net of je weer 14 jaar bent als je de Stream aan hebt staan .

Maar ja het was toen wat ik luisterde en het is nu nog steeds wat ik aan zet .

Op de stream of van uit mijn eigen voorraad Veronica programma,s .

Dus Adje bedankt voor al jou werk en de rest van je medewerkers zoals o.a Marchel Bouman.

Groetjes jaap... Bussum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren onze Ad is zo druk met de stream dat ie nauwelijks tijd heeft om met andere dingen bezig te zijn. Hij is zo druk onze Adri, het valt ook niet mee om het allemaal voor elkaar te krijgen. ( hi )

Ik zal hem jullie complimenten door geven.

Groet,

Juul

foto: © Stichting Norderney

29lbxc8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel iets anders over die stream van de Stichting Norderney...

Ik vraag mij af of er elders op de wereld nog zoiets bestaat.

Een stream gebaseerd op de uitzendingen van een (illegaal) radiostation dat bijna 40 jaar geleden uit de lucht ging.

Met originele programmabanden, door luisteraars vastgelegde uren, en in de overige uren een mix van de muziek uit die tijd, compleet met commercials, jingles en actiepspots uit die tijd.

Ik bedoel: 't is niet echt alledaags, nietwaar?

Het maakt alleen nog maar duidelijker wat een waanzinnig hoofdstuk in de radiogeschiedenis wij destijds hebben meegemaakt! Mazzelaars zijn we!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel ik luister al een aantal jaar naar www.offshoreradiosounds.tk Wel geinig dat ze net als vorig jaar de top 1000 nu uitzenden. Maar ik heb begrepen dat ze in Augustus allerlei speciale uitzendingen hebben. En ze zenden allerlei stations op real time uit van Mi Amigo (overdag) en Caroline (in de avond en nacht)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel ik luister al een aantal jaar naar www.offshoreradiosounds.tk Wel geinig dat ze net als vorig jaar de top 1000 nu uitzenden. Maar ik heb begrepen dat ze in Augustus allerlei speciale uitzendingen hebben. En ze zenden allerlei stations op real time uit.

Dat is dus een verzameling van 'van alles'. Niets mis mee, maar dat is dus juist niet het recreëren van één station, wat de Stichting Norderney doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou en of! Als je eens een beetje bladert door oude Top 40's en je ziet dan wat er in één week als nieuwe binnenkomers was, of hoe de Top 10 er uit zag... alsof je een Greatest Hits bekijkt. Werkelijk ongelooflijk.

Blij dat ik het nog heb meegemaakt: de nieuwe single van The Beatles! Het is net zoals er (inmiddels zelfs al meerdere) generaties zijn opgegroeid die noot live beelden vanaf de maan hebben gezien.

We hebben echt bijzondere dingen meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veronica 192-stream valt inderdaad laatste tijd nogal eens uit (op dit moment bijvoorbeeld).

Maar er is meer leuks:

Die andere van Adje: ABTT (met ook nieuwere plaatjes)

Radio Extra Gold (NL, 24 uur per dag gepresenteerd)

Offshore Radiosounds (oude zeezenderuren, gek genoeg gelokaliseerd in het VK, terwijl het een NL initiatief is)

en als je nonstop wil horen:

Yesterday Once More (USA, Hot 100 hits)

Oldies Project (NL, 'forgotten 45's')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met de hulde aan Ad en ook aan Juul! Er zit wel verschil in de beginjaren en de periode waarin Veronica een écht popstation is geworden. Ik moet zeggen dat ik de muziek e.d. uit die beginjaren minder kan waarderen. Ze horen er wel bij (want in die tijd was dat al heel wat), maar wat mij betreft mag daar wel minder aandacht voor zijn. Het échte Veronica gevoel krijg ik meer met muziek vanaf ongeveer 1966. Ik vind dat prachtig. Mijn kinderen kijken mij aan zo van: jij met je Veronica, maar ik krijg er een warm gevoel van als ik die oude programma's weer hoor. Jammer inderdaad dat we die sfeer nu niet meer hebben in een Veronica van deze tijd ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vorige week begonnen met het chronologisch luisteren naar mijn Veronica-downloads (voorzover ik daar de tijd voor kan vinden) en ik zit nu ergens in 1963. Ik ben erg gecharmeerd van die oude opnames, met Fred van Amstel, een jonge Joost en Tineke (die soms keurig van papier lezen), etc. Af en toe hoor ik wat vroege rock and roll, half vergeten Nederbeat (Pim Maas!) en ook opvallend veel jazz en swing (de invloed van Tony Vos?)

Niet al de muziek uit die tijd ligt in mijn straatje, maar dat geldt evenzeer voor opnames uit 1974. Veronica was altijd een zender met voor-elk-wat-wils, tot op de laatste dag.

Ik luister trouwens vooral als vrouw en kinderen even uit de buurt zijn. Om ze daar nu elke dag mee op te zadelen...

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren onze Ad is zo druk met de stream dat ie nauwelijks tijd heeft om met andere dingen bezig te zijn. Hij is zo druk onze Adri, het valt ook niet mee om het allemaal voor elkaar te krijgen. ( hi )

Ik zal hem jullie complimenten door geven.

Groet,

Juul

foto: © Stichting Norderney

29lbxc8.jpg

Toen ik deze foto zag dacht ik aan de regel in een nummer van Paul McCartney : "There s a fine line between chaos and creation "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.