Spring naar bijdragen

Laatste week Veronica nu op stream


wim1958

Aanbevolen berichten

Formidabel, helaas kan ik niet alles volgen maar nu hoor ik bijv de Lexjo en Lex draait muziek van the Flock, een groep die ik totaal vergeten was, schitterend. Vanmiddag hoorde ik een stuk Sportief zijn beter worden, de namen van sport vips die te gast waren in het programma, tja die waren diep weggezakt. Beide programma's,Lex en van Dorp zijn absoluut niet door de tijd ingehaald, klinken niet gedateerd.

Tja, dit is gewoon weer `39 jaar geleden luisteren` maar dan in superkwaliteit. In Groningen was 538 een `wapperig`signaal, zat altijd wel iets onder, of een Duitser of Capital Radio in London.

Volgend jaar is het dus 40 jaar geleden, samen met de Engelse scene die in 64 begon en dus 50 jaar geleden in 2014 begon.

Haal de plannen maar vroegtijdig uit de koelkast.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja , ik denk dat we volgend jaar weer groots moeten herdenken . Ik kan er best emotioneel over worden . Als ik zie hoeveel leeftijd genoten er niet meer zijn dan denk ik , laten we dit nog eens koesteren dat we dit met elkaar nog steeds kunnen beleven . Ja , dat is tegenwoordig de gedachte die ik er meteen bij krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je al die oude vertrouwde hits weer voorbij hoort komen... we hebben ze allemaal leren kennen via díe programma's. Die er altijd 'gewoon' waren, zodra je je transistorradio aanzette.

Ik heb de mazzel gehad dat ik in Den Haag woonde, vlakbij de kust, en dus 365 dagen per jaar kon luisteren, wat in andere delen van het land niet vanzelfsprekend was.

Thuiskomen van school, jas uit, schoenen uit, kamer in, radio aan. Thuiskomen van mijn werk, jas uit, schoenen uit, kamer in, radio aan.

Volgend jaar dus 40 jaar, sinds het moment dat het kristal uit de zender werd gehaald. Laten we hopen dat de gelederen niet verder uitdunnen, voor die tijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de Achterhoek moest alles uit de kast om Veronica te kunnen horen.

Achter de Veluwe, door de zandgronden, bleef er weinig van het signaal over.

Met een antenne en gevoelige ontvanger was dat deels op te lossen, de buitenlandse zenders (Beromunster) waren niet weg te filteren. In de winter kon je maar een paar uur dag fatsoenlijk luisteren.

Ik was dan ook zo ongeveer de enige in de de stad die naar Veronica luisterde, mij klasgenoortjes behielpen zicht met H3, wat ik niet kon aanhoren.

Ik moet wel behoorlijk fanatiek zijn geweest voor wat luistergenot.

Later met 538 werd het wel beter, maar het bleef erg zwak.

Daarom koester ik Veronica, en ben nog boos dat het weg moest.

Een eerste harde politieke les.

Achteraf, nu je veel gehoord hebt, vallen sommige dingen, zoals dj's en muziek, wat tegen, maar op de een of andere manier zat er een bepaalde sfeer in, dat ik later eigenlijk nooit meer bij een radiostation ben tegengekomen. Of heel even dan, tijdens veronica lokaal vanaf de RAI. Waar ik nog aan meegewerkt heb. Daarom bleef je luisteren, ondanks de storingen.

Overigens is de laatste week al een keer eerder in zn geheel uitgezonden, en overgenomen door Paradijs, zelfs de oude buizenzender, die wat sterker is, ervoor aangezet.

Volgend jaar mag groots, maar dan eens een keer echt goed georganiseerd, ook zonder technische haperingen en met de nodige publiciteit. (Toch weer even mopperen....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet wel behoorlijk fanatiek zijn geweest voor wat luistergenot.

Maar je moest toch wel met zo'n slecht alternatief als Hilversum 3.

Hoe was trouwens de ontvangst van de Nederlandse uitzendingen van Radio Luxembourg in het verre oosten?

Een eerste harde politieke les.

Zeker!

maar op de een of andere manier zat er een bepaalde sfeer in' date=' dat ik later eigenlijk nooit meer bij een radiostation ben tegengekomen. [/quote']

Die goede sfeer kwam ik toch wel tegen bij o.a. RNI (1970) Atlantis Engelstalig (1974) Caroline (1976/1977) en ook wel bij een aantal vrije radio zenders in de jaren 80.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Robin , RNI was prima, maar was weg toen Veronica weg was, net als Atlantis Engelstalig dat een feest was.

Caroline met Album format kwam in de buurt, vaak erg goede muziek.

Maar ook soms erg slordig, zoals een half uur vastgelopen LP in de groef.

Lxemburg kwam s avond keihard door, lusiterde overdag wel eens naar de 49 meter, wat meer mensen deden in Oosten en Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik haak maar even aan met een schrijfsel uit juli 2007 toen ik me voor het andere forum aanmeldde, 90% klopt nog, onder de originele tekst zal ik nog iets aanvullen. Hier nu eerst de oorspronkelijke tekst:

Paul de Haan, september 1952. In juni 1964 door een toevalligheid voor het eerst een zeezender gehoord, dingding Caroline. Het is nooit meer overgegaan. Heb alle 60s UK zeezenders beluisterd, toegegeven voor Radio EssexBBMS op 222 mtrs mw moest ik de wekker op 03.00 uur zetten, dan was die Fransoos uit de lucht. Waar velen Radio London de beste zeezender aller tijden noemen gaat mijn voorkeur toch uit naar Caroline. London was mij te gladjes, Caroline was het station van de Mavericks. Uniek in de zeezender wereld is nog altijd Radio 390, kwaliteitsradio ontdaan van alle deejay franje en een uniek nimmer geevenaard music format. Veronica of Noordzee? Zonder twijfel Veronica. Meer creativiteit, meer warme personality. De NL uitzendingen Van RNI vond ik veelal zonder enige inspiratie, uitzondering de boordcrew Ten Hooge, Smit etc. De hype rond vd Goot heb ik nimmer begrepen, te veel bla bla en volume. Op vliegshows komt hij beter tot zijn recht. Naast zeezenders altijd een trouw luisteraar geweest van AFN, echter mid 80er jaren een beetje afgehaakt, de locale AFN's verloren meer en meer invloed, de syndicated programma's kregen de overhand. 60's USA top 40 radio kreeg ook een belangrijke plaats, uniek in style en sound. Gelukkig tegenwoordig volop te downloaden. Goed beschouwd is mijn voorkeur sinds 64 altijd uitgegaan naar Engelstalige radio, Veronica beluisterde ik in de stille periodes van Caroline. Heb altijd grote bewondering gehad voor de doordouwers die na 74 op de Mi Amigo onder de naam Radio Mi Amigo doorgingen, vind het opvallend dat ex zeezender medewerkers uit de pre 74 periode weinig positiefs over Radio Mi Amigo vermelden. Samen met Amigo Knot veel tijd gestopt in ziekenomroepen, FM piraten, MW piraten en zeezenderproducties. In 70 voor het eerst de beest uitgehangen in discotheken als deejay, was niets voor mij, geef de voorkeur aan het maken van oldiesshows die door de jaren heen via allerlei niet al te legale stations de ether ingingen. Tegenwoordig incidenteel nog via een webstation. Het deejay en zeezenderstokje inmiddels aan onze oudste zoon Mark doorgegeven, het feit dat hij op 8 jarige leeftijd een oud mengpaneel ipv een Dinkytoy kreeg zal er mee te maken hebben ze stelt mijn vrouw die onze zeezenderanorakerij glimlachend maar hoofdschuddend bekijkt. Een passie die mijn vrouw wel me mij deelt is onze voorliefde voor Ierse Wolfshonden en Deerhounds, zie http://pauldehaan.web-log.nl/

Samen met Mark koesteren we ook onze website http://www.marinebroadcasters.tk/

Heb nooit de drang gehad of een poging gedaan van radio mijn beroep te maken, immers als je dat doet is de hobby opeens verdwenen en zeg nou zelf, suikerzakjes of sigarenbandjes sparen is niet inspirerend. Rustig wonen doen we graag hier aan de rand van het Schildmeer in ons kleine dorpje met 300 zielen, 200 koeien en 20 honden. Radio luisteren hedentendage? Thuis met name Radio 5, we schamen ons er niet voor, of via internet WLNG, KAAM of WKTZ. In de laatste 3 stations zit eigenlijk alles wat in de 60s vanaf de UK kust kwam. In de avond uren volg ik van tijd tot tijd ook de radiolegends zoals Skues, Cash en Day via de locale BBC stations die gelukkig via internet goed zijn te beluisteren.

In de auto staat incidenteel BIG L of Waddenzee op, vaak staat de autoradio ook uit. Samenvattend: een leuke hobby maar ook niet meer dan dat.

Paul de Haan.

Online

Website is nu www.marinebroadcasters.com.

Wekelijks maak ik een uur voor Britain Radio van Garry Stevens, easy listening zo ongeveer als het klonk op de originele Britain Radio in 66 en met een knipoog naar het legendarische sweetmusic station 390.

http://www.355.vze.com/

Invidenteel doe ik iets voor Radio 19

http://www.radio19.fm/

In de auto luisteren naar Big L en Waddenzee kan niet meer, Seagul heb ik redelijk vaak opstaan, jammer dat er ook obscure uren tussen zitten< althans zo zie ik het. zoals Worldmusic, das in mijn ogen "ketelmuziek".

Radio 5 heb ik grotendeels achter me gelaten muv af en toe Tineke. Waar de muziek in eerste instantie veelal richting easylistening ging is nu onder terreur van de formatpolice Radio 5 het putje voor Radio 2 geworden en het neuzelgehalte vind ik te hoog.

De Veronica laatste weken via 192 radio is subliem en sterkt me in het gevoel dat het een uniek station was en we mogen blij zijn dat de erfenis in goede handen is , pet af voor de Stichting Norderney mensen.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik overigens nog steeds niet snap is waarom Will Luikinga zoveel zendtijd kreeg voor zijn Willem Keukenhof show. Ik vond het destijds niet leuk en nu nog steeds niet. Het is niet eens grappig . Wat dat aangaat vond ik hem toch een van de minste .

Vonden jullie het wel leuk ?

Will Luikinga vulde gewoon twee uur per dag, net als de meeste andere deejays. Ik was daar zelf ook niet zo wild van.

Eerlijk gezegd vond ik die laatste periode op het schip niet zo geweldig: Klaas was vertrokken, je werd doodgegooid met Pierre Kartner en Ben Cramer, Rob had het alleen nog maar over lid worden van de VOO en draaide bijna geen popmuziek voor jongeren meer, zoals hij op 192 deed, Tineke deed haar avondprogramma niet meer.

Lex was voor mij de enige echte goede deejay van die laatste periode. Ik denk weleens: als ze hem een vast dagelijks uurtje hadden gegeven op Hilversum 3, met Ad en/of Juul, net zoals ze dat met Joost deden, dan had ik Veronica waarschijnlijk nauwelijks gemist.

1965-1972, dat waren de mooie jaren.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zelfde gold ook voor zuid limburg. (omgeving Sittard)

Met een enorme draadantenne van 20 a 25 mtr en een oude buizen telefunken radio haald ik Veronica binnen overdag.

sávonds was het een ramp en in de wintermaanden dus veel korter luisteren

Was ook inderdaad een van de weinige Veronica luisteraars in het zuiden, iedereen zat bij H3.

Maar een mooie periode, had dez nooit willen missen.

We gaan verder met genieten van de stream. En volgend jaar moeten we er samen een groot feest van maken .

The never ending story

we go on !!!

In de Achterhoek moest alles uit de kast om Veronica te kunnen horen.

Achter de Veluwe, door de zandgronden, bleef er weinig van het signaal over.

Met een antenne en gevoelige ontvanger was dat deels op te lossen, de buitenlandse zenders (Beromunster) waren niet weg te filteren. In de winter kon je maar een paar uur dag fatsoenlijk luisteren.

Ik was dan ook zo ongeveer de enige in de de stad die naar Veronica luisterde, mij klasgenoortjes behielpen zicht met H3, wat ik niet kon aanhoren.

Ik moet wel behoorlijk fanatiek zijn geweest voor wat luistergenot.

Later met 538 werd het wel beter, maar het bleef erg zwak.

Daarom koester ik Veronica, en ben nog boos dat het weg moest.

Een eerste harde politieke les.

Achteraf, nu je veel gehoord hebt, vallen sommige dingen, zoals dj's en muziek, wat tegen, maar op de een of andere manier zat er een bepaalde sfeer in, dat ik later eigenlijk nooit meer bij een radiostation ben tegengekomen. Of heel even dan, tijdens veronica lokaal vanaf de RAI. Waar ik nog aan meegewerkt heb. Daarom bleef je luisteren, ondanks de storingen.

Overigens is de laatste week al een keer eerder in zn geheel uitgezonden, en overgenomen door Paradijs, zelfs de oude buizenzender, die wat sterker is, ervoor aangezet.

Volgend jaar mag groots, maar dan eens een keer echt goed georganiseerd, ook zonder technische haperingen en met de nodige publiciteit. (Toch weer even mopperen....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bull Verwey zijn verhaal, ik werd er weer stil van. Mooi!

Zaten hier stukken in die op 31-8-74 niet zijn uitgezonden? Het kwam me langer over dan toen.

Op de stream luisteren 400 luisteraars zag ik.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 augustus. In 1974 was het ook een zaterdag. Ik was dan 15 jaar en buiten de zeezenders was er toen niet veel zaaks op de radio. Dan heeft de Nederlandse politiek mijn radio afgepakt. Dat blijft bij, een leven lang. Ik neem het diegenen die dit gedaan hebben kwalijk, nog altijd. Ook dezen die er ondertussen niet meer, in het bijzonder minister Harry van Doorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.