Spring naar bijdragen

De nationale zaterdagmiddaggebeurtenis.


Loveboat

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

Sinds jaren luister ik al naar de nationale zatermiddaggebeurtenis op 192 Radio. (Af en toe ook wel eens op Extragold). Tot vandaag heb ik mij afgevraagd, welke hitparade er na augustus uitgezonden zou worden. Eigenlijk had ik verwacht, dat er weer een oude Veronica hitparade uitgezonden zou gaan worden. Tot mijn verbazing wordt er echter gewoon doorgegaan met de hitparade van 1974. Nu zijn de hitparades van september nooit uitgezonden. Vanaf oktober 1974 is de TROS de Nederlands top 40 uit gaan zenden. Mijn vraag is: Gaat 192 Radio deze hitparades nu ook allemaal uitzenden? Het hoort toch eigenlijk niet thuis bij de Stichting Norderney. Is het niet beter, om vanaf oktober de top 40 van 1968 uit te gaan zenden? De datums lopen dan ook weer gelijk. En we kunnen wekelijks dan ook genieten van die heerlijke jaren 60 muziek.

Groeten,

Frits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frits,

ik had ook gedacht dat de draad opgepakt zou worden bij 7 september 1968, maar ik vind het natuurlijk ook leuk dat ze nog even doorgaan met 1974. Tot en met 21 december schijnt het nog verder te gaan.

Het is altijd wel lekker luisteren. Inmiddels heb ik Bert ervoor met de tipparade. Voor mij hoeft het niet te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hendrik,

Het leukste was natuurlijk geweest, als Radio Veronica in 1974 was doorgegaan. Dan hadden we deze discussie niet gehad. Maar helaas werd er door de toenmalige regering anders beslist. Ik zal sowieso wel blijven luisteren, en dan zien we wel, wat er volgend jaar wordt uitgezonden.

Groeten,

Frits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Frits,

ik vond het destijds ook niet fijn dat Veronica moest verdwijnen. Op zaterdagmiddag vooral merkte ik dat Veronica er niet meer was. Die zender had nog jaren vooruit gekund als de regering het niet had gedwarsboomd. Hoeveel mensen hebben er geen plezier aan beleefd. Veronica maakte de popmuziek groot in Nederland en deed veel voor de artiesten d.m.v. top 40 en tipparade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hendrik,

Vroeger of later moesten de zeezenders toch wel verdwijnen. Het verdrag van Straatsburg lag al jaren klaar om geratificeerd te worden. Maar na het verdwijnen is er ook verder niets gebeurd in Den Haag. Toen de zeezenders in Engeland verdwenen, was er enkele weken later een nieuwe popzender (Radio 1), met veel oude D.J.'s van de zeezenders. Zo vielen de luisteraars niet in een gat, zoals bij ons gebeurd is. Het is dan ook jammer, dat Veronica toen geen licentie gekregen heeft, om verder te gaan met commericiele radio. Het enige, wat ze nog konden doen, was verder te gaan als omroep. Maar ze hebben nooit meer die programma's van weleer kunnen maken. Gelukkig herleven de muziek en de herinneringen weer via 192-Radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verdrag van Straatsburg lag al jaren klaar om geratificeerd te worden. Maar na het verdwijnen is er ook verder niets gebeurd in Den Haag. Toen de zeezenders in Engeland verdwenen, was er enkele weken later een nieuwe popzender (Radio 1), met veel oude D.J.'s van de zeezenders. Zo vielen de luisteraars niet in een gat, zoals bij ons gebeurd is.

Volgens onze regering, hadden wij als geweldig alternatief, het al jaren bestaande Hilversum 3. ;-)

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.