Spring naar bijdragen

Veronica Top 40 en Tipparade 25-08-1873


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

De grootste hits uit dat jaar:

• "The German Polka" by Gus Williams (vaudeville)

• "Good Sweet Ham" by Henry Hart

• "Home on the Range" by Daniel Kelly & Brewster M. Higley

• "I'se Gwine Back to Dixie" by Charles A. White (musician)

• "Silver Threads Among the Gold" w. Eben Eugene Rexford m. Hart Pease Danks

Bron: wikpedia, http://en.wikipedia.org/wiki/1873_in_music

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grootste hits uit dat jaar:

• "The German Polka" by Gus Williams (vaudeville)

• "Good Sweet Ham" by Henry Hart

• "Home on the Range" by Daniel Kelly & Brewster M. Higley

• "I'se Gwine Back to Dixie" by Charles A. White (musician)

• "Silver Threads Among the Gold" w. Eben Eugene Rexford m. Hart Pease Danks

Bron: wikpedia, http://en.wikipedia.org/wiki/1873_in_music

Wat een hits waren dat toch.

Al mijn herinneringen aan dat geweldige popjaar komen weer helemaal terug!

Ik mis in dit lijstje alleen die Nederlandstalige kraker over Koning Willem III en dus wachten we nog maar een slordige 101 jaar op 'Emma Emmalee.'........

Greetz,

Everton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal nog eens iets uploaden

Was maar een geintje, Douwe. Ik heb al heel wat opnames van jou op mijn hard disc staan en dat waardeer ik zeer.

Overigens vind ik dat een interessant onderwerp: de geschiedenis van de populaire muziek voor de introductie van radio en grammofoonplaat. In Amerika had je wel degelijk bepaalde 'hits', liedjes die als bladmuziek werden verkocht en overal in huiskamers werden nagespeeld. Sommige van die liedjes kregen op die manier door het hele land een enorme bekendheid.

Toen Thomas Edison in 1877 de fonograaf uitvond, zong hij - als allereerste opname - een van die welbekend liedjes in: 'Mary Had A Little Lamb'. Dat was al in 1830 als bladmuziek uitgegeven.

De opkomst van de platenindustrie betekende een enorme verandering voor de rol van de populaire muziek in het dagelijks leven. Voor die tijd draaide het vooral om de liedjes, en eventueel om de componisten daarvan. Na die tijd waren het ook de uitvoering en de artiest die aan de populariteit van een liedje konden bijdragen. De moderne popmuziek is niet denkbaar zonder die revolutionaire ontwikkeling.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.