Spring naar bijdragen

Montage: TROS jingle edits


pvanklei

Aanbevolen berichten

Als een jinglepakket een tijdje draait en er nog geen budget voor een nieuw pakket is dan gaat men meestal zelf aan de slag met productiemuziek en effecten. Dat gebeurde ook bij de TROS. Hierbij een aantal speciale edits die werden gemaakt m.b.v. tracks van SOB en TM. De montage wordt voorafgegaan door een gesproken jingle van WGAR uit Cleveland Ohio voor de TROS.

Please login or register to see this link.

Groet,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Peter en andere meelezenden,

Mooie - en lekker snelle - montage van TROS-jingles op basis van SOB-tracks. Een mooie gelegenheid om een klein nieuwtje te melden: nog voor het eind van dit jaar brengt ons Genootschap radiojingles en –tunes zijn nieuwste jingle-CD uit. En je gaat er van smullen! Het wordt een CD bomvol met de beroemdste radiotunes en radiojingles, destijds gehaald van allerlei library-platen, zoals onder meer SOB. Alles wat je uit die tijd kent van TROS, Veronica, NOS, en nog veel meer omroepen, ga je op de CD horen. Binnenkort meer op www.jingleweb.nl.

Groet,

Benno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een jinglepakket een tijdje draait en er nog geen budget voor een nieuw pakket is dan gaat men meestal zelf aan de slag met productiemuziek en effecten. Dat gebeurde ook bij de TROS. Hierbij een aantal speciale edits die werden gemaakt m.b.v. tracks van SOB en TM. De montage wordt voorafgegaan door een gesproken jingle van WGAR uit Cleveland Ohio voor de TROS.

Please login or register to see this link.

Groet,

Peter

Dag Peter,

Ik weet niet waar je de "wijsheid" vandaan hebt dat er "nog geen budget voor een nieuw pakket is".

Onzin weet ik als direct betrokkene.

Het was gewoon de creativiteit van de medewerkers die weer eens wat anders dan wel een aanvulling wilden op dat moment.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Peter,

Ik weet niet waar je de "wijsheid" vandaan hebt dat er "nog geen budget voor een nieuw pakket is".

Onzin weet ik als direct betrokkene.

Het was gewoon de creativiteit van de medewerkers die weer eens wat anders dan wel een aanvulling wilden op dat moment.

Juul

Hallo Juul,

ik sluit me als luisteraar enigszins bij Peter aan. Rond 1985 werd door de TROS-deejays (met name Ferry en Erik) zelfs op de radio zo nu en dan flink geklaagd dat ze al zolang met dezelfde jingles moesten doen. Zo was er een remix van een jingle, waarbij de koortjes waren vervangen door een zeehond! 'Heeft u nog een huisdier, stuur het op, hebben wij eindelijk nieuwe jingles', zei Ferry.

Voor een omroep die ze zo vaak gebruikte, was de periode van 1981 tot 1987 ook wel erg lang met 1 pakket.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Juul,

ik sluit me als luisteraar enigszins bij Peter aan. Rond 1985 werd door de TROS-deejays (met name Ferry en Erik) zelfs op de radio zo nu en dan flink geklaagd dat ze al zolang met dezelfde jingles moesten doen. Zo was er een remix van een jingle, waarbij de koortjes waren vervangen door een zeehond! 'Heeft u nog een huisdier, stuur het op, hebben wij eindelijk nieuwe jingles', zei Ferry.

Voor een omroep die ze zo vaak gebruikte, was de periode van 1981 tot 1987 ook wel erg lang met 1 pakket.

Edwin

Dag Edwin,

Ik ben het niet met je eens er was budget genoeg maar de heren gaven het uit aan andere zaken. En dat zeggen ze dan weer niet. De afd. R3 had een torenhoog budget omdat het ook eigenlijk een speerpunt was.

En als je weet dat jingle pakketten soms zo extreem duur zijn een ton in guldens was niks. Althans in die tijd. En vaak werd er ook een supplement gemaakt. Hup weer studio boeken vaak was dat Wisseloord of Fendal Sound en daar kwam Bart van Gogh weer opdraven...........

En een "buitenstaander" heeft geen idee hoeveel jingles er rond de door jou genoemde tijd gewoon beschikbaar waren. Het waren er soms een paar duizend! In het jaar 2000 heeft Jelle Boonstra op mijn verzoek eens een complete inventarisatie gemaakt van onze jingles want het was een chaos. De dj's hadden er een puinhoop van gemaakt. Jelle kwam tot zo'n 8000 !!!! Ze stonden op zo'n 100 analoge banden en dat aantal heb ik toen teruggebracht naar zo'n 40 DAT tapes. We hebben de inhoud toen in een handzaam boekwerkje verwerkt. Later in 2009 heeft de TROS besloten om de jingles "op te doeken". Dit ivm aflopende rechten en de afzonderlijke omroepen moesten zich meer en meer conformeren aan het centrale "geluid" van de zender.

Nog net voordat de zaak in de wis machine verdween heb ik gezorgd dat de hele zooi bij het jingle genootschap terecht kwam.

Maar ja, dj's zeuren vaak en zijn verwend. En neem dit nou maar van mij aan maar soms lijkt het wel of buitenstaanders het vaak beter weten en dat stemt mij, hoe zal ik het zeggen,......."droevig".

Juul

Hier een klein voorbeeld van een "supplement" en zoals Jelle dat zo keurig beschreven heeft. En zo heb ik nog meer dan 150 Word doc.

2s9ekqc.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Juul: Geen budget beschikbaar of dat er geen budget beschikbaar werd gesteld is om het even.

Buttom line is dat er allemaal remixes werden gemaakt m.b.t. productiemuziek en geluidseffecten.

Ik heb al wat kunnen beluisteren van wat het Genootschap binnenkort op CD gaat uitbrengen en daar zit veel spul tussen wat nog nooit op 1 van de forums is gepost.

Groet,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Juul: Geen budget beschikbaar of dat er geen budget beschikbaar werd gesteld is om het even.

Buttom line is dat er allemaal remixes werden gemaakt m.b.t. productiemuziek en geluidseffecten.

Ik heb al wat kunnen beluisteren van wat het Genootschap binnenkort op CD gaat uitbrengen en daar zit veel spul tussen wat nog nooit op 1 van de forums is gepost.

Groet,

Peter

Dag peter,

Mijn vraag was : " hoe kom je aan die wijsheid?" inzake dat budget.

Die beantwoord je maar niet.

En zo gingen alle nog resterende TROS jingles naar het Genootschap.......nadat ze jarenlang "in de kast op de gang" stonden zoals wij dat noemden.

Foto: © Jelle Boonstra

Juul

2li8ynl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Juul: Geen budget beschikbaar of dat er geen budget beschikbaar werd gesteld is om het even.

Buttom line is dat er allemaal remixes werden gemaakt m.b.t. productiemuziek en geluidseffecten.

Ik heb al wat kunnen beluisteren van wat het Genootschap binnenkort op CD gaat uitbrengen en daar zit veel spul tussen wat nog nooit op 1 van de forums is gepost.

Groet,

Peter

Dag peter,

Mijn vraag was : " hoe kom je aan die wijsheid?" inzake dat budget.

Die beantwoord je maar niet.

En zo gingen alle nog resterende TROS jingles naar het Genootschap.......nadat ze jarenlang "in de kast op de gang" stonden zoals wij dat noemden.

Foto: © Jelle Boonstra

Juul

2li8ynl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Juul: Geen budget beschikbaar of dat er geen budget beschikbaar werd gesteld is om het even.

Buttom line is dat er allemaal remixes werden gemaakt m.b.t. productiemuziek en geluidseffecten.

Ik heb al wat kunnen beluisteren van wat het Genootschap binnenkort op CD gaat uitbrengen en daar zit veel spul tussen wat nog nooit op 1 van de forums is gepost.

Groet,

Peter

Dag peter,

Mijn vraag was : " hoe kom je aan die wijsheid?" inzake dat budget.

Die beantwoord je maar niet.

En zo gingen alle nog resterende TROS jingles naar het Genootschap.......nadat ze jarenlang "in de kast op de gang" stonden zoals wij dat noemden.

Foto: © Jelle Boonstra

Juul

2li8ynl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.