Spring naar bijdragen

De Top 40 uitzending van 14 september 1990


Evert Stolman

Aanbevolen berichten

Vandaag 23 jaar terug in de tijd met de Top 40 uitzending van 14 september 1990. Met een ontzettend leuke top 3. The London Beat op de eerste plaats met het lekkere vlotte I’ve Been Thinking About You, Suzanne Vega met DNA en Tom’s Diner op nr 2 en MC Hammer maakt de top 3 vol met U Can’t Touch This. Een aanstekelijk nummer met een sample van Rick James’ Superfreak.

Corry Konings had weer eens een dikke vette hit. Mooi Was Die Tijd bleef maar stijgen, toen in de 12e week van 5 naar 4. Bryan Adams op 5 met Summer Of ’69, en verder vermeldenswaard in de Top 10 het lekkere zomerplaatje van Zouk Machine, Maldon op nr 9.

De toekomstige nummer 1 hit van Matthias Reim, Verdammt Ich Lieb Dich kwam er al aan, steeg van 26 naar 13. Opvallend: drie uitvoeringen van Ritmo De La Noche aanwezig in de lijst. Misschien daarmee wel de zomerhit van het jaar?

Nah Neh Nah was de tweede grote hit van het Belgische Vaya Con Dios, verder mooi werk van Mariah Carey, John Bon Jovi en UB40 bij de bovenste 20. De zangeres van Soul II Soul, Caron Wheeler, was met een solonummer verantwoordelijk voor de klapper van de week, al was de 31ste plaats nu ook weer niet zo vreselijk hoog…

Een opvallende binnenkomer was Banned In The USA van The 2 Live Crew. Hun teksten gingen veel Amerikanen te ver waardoor ze op de radio en in de media werden geboycot. Bruce Springsteen gaf toestemming om zijn Banned In The USA te gebruiken, het resultaat stond die week op 34.

Lekker relaxt: La Raza van Kid Frost op 35. Nog een bijzonder geslaagd sample gebruik, Hear The Drummer Get Wicked van Chad Jackson op 39. Hierin op knappe wijze het karakteristieke thema uit For The Love Of Money van The O’Jays verwerkt.

Al met al een mooie lijst, ik vond het zelf bijzonder aangenaam deze weer eens te beluisteren. Presentatie Erik de Zwart, gedigitaliseerd door Vincent.

De links:

1500-1600 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6AT4ZBRA6AH7.mp3

1600-1700 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AFUBQV4WFN6E.mp3

1700-1800 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TH7OD8RQGNEA.mp3

Prettige zondag,

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren, weer bedankt voor deze top 40 welke voor mijn extra speciaal is. Het laatste half uur van deze Top 40 had ik al, maar nu heb ik hem helemaal. Ik ben namelijk de gast in deze top 40 die de prijswinnaars mag opnoemen. Ik was inderdaad heel zenuwachtig en dat was te horen, maar het was een geweldige belevenis om in de Veronica studio te mogen meemaken.

Erik de zwart ontmoet, Rob Stenders kwam binnenlopen en ook (de volgens mij toen nog wat onbekendere) Michael Pilarczyk.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
  • 1 year later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.