Spring naar bijdragen

Radio Paradijs test uitzending


mart538

Aanbevolen berichten

Radio Paradijs testDe test uitzending van Radio Paradijs bijna 5 uur .

In het geval luister eens je bandrecorden banden af,kwam ik dit nog tegen,33jaar na datum klinkt het nog super goed.

Wie weet de datum nog v/d uitzendding?

Have fun.Mart 538

Spoor A

http://www62.zippyshare.com/v/22019354/file.html

Spoor B

http://www30.zippyshare.com/v/6891965/file.html

--------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio Paradijs testDe test uitzending van Radio Paradijs bijna 5 uur .

In het geval luister eens je bandrecorden banden af,kwam ik dit nog tegen,33jaar na datum klinkt het nog super goed.

Wie weet de datum nog v/d uitzendding?

Have fun.Mart 538

Spoor A

http://www62.zippyshare.com/v/22019354/file.html

Spoor B

http://www30.zippyshare.com/v/6891965/file.html

--------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio Paradijs testDe test uitzending van Radio Paradijs bijna 5 uur .

In het geval luister eens je bandrecorden banden af,kwam ik dit nog tegen,33jaar na datum klinkt het nog super goed.

Wie weet de datum nog v/d uitzendding?

Have fun.Mart 538

Spoor A

http://www62.zippyshare.com/v/22019354/file.html

Spoor B

http://www30.zippyshare.com/v/6891965/file.html

--------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Breaking News over Radio Paradijs, de zeezender.

Meer dan 30 jaar nadien????

Jazeker, ik meen te weten waarom Radio Paradijs zo snel na begin uitzendingen werd overvallen en het zwijgen werd opgelegd.

Toen ik de opname's testuitzendingen aan het beluisteren was begon ik wat te googlen over Paradijs en zag dat ze uitzonden 1107 kHz. Aangeduid als 270 meter.

270 Meter ???

Daar zat Radio 270 op in de jaren 60, 1115 kHz.

270 meter???

Daar zit toch RADIO BLOEMENNDAAL op ????

Ja, maar ook in juli-aug 1981 toen Paradijs 3 of 4 dagen uitzond?

JAZEKER.

Volgens de geschiedenis pagina van Radio Bloemendaal is op 19 augustius 1979 op de "nieuwe" frequentie 1116 kHz begonnen met uitzenden, aangeduid als 269 meter.

Alleen op ZONDAG zendt Radio Bloemendaal uit. Niet helemaal duidelijk,is of dat is ook na 17.00 uur, of nog eerder.

Radio Paradijs begint op ZONDAG 26 augutus 1981 HOE LAAT ??????

Op 1107 kHz, dat is dus DIREKT NAAST Radio Bloemendaal, en MOET heel veel STORING veroorzaakt hebben bij de Kerkzender.

(1107 en 1116 kHz is 9 kHz verschil, exact 1 kanaal)

Radio Paradijs zendt met vermogen tussen 1 en 5 kW, Radio Bloemendaal mag maar 50 W (0,05kW) maken.

Het kan niet anders, of Paradijs moet de uitzendingen van Bloemendaal zwaar gestoord hebben, of zou dat op de eerstvolgende zondag als Paradijs door zou gaan, hebben gedaan.

De hele week gaan de poefuitzendingen van Paradijs door op 1107 kHz.

Zonder storing te veroorzaken, want Radio Bloemendaal zendt niet uit.

Maar dan wordt het zaterdag 1 Augustus, Paradijs kondigt officiele start aan en gaat dus, dat kan niet anders, de volgende dag op 2 Augustus 1981 ONACCEPTABELE STORING veroorzaken bij Radio Bloemendaal.

We weten niet wat er in Bloemendaal allemaal gespeeld heeft.

Ik sluit niet uit dat de mensen van de Kerkzender het onheil aan zagen komen en de autoriteiten (Radio Controle Dienst? ) hebben gebeld.

Radio Bloemendaal had en heeft vergunning voor deze frequentie, die weliswaar niet gecoordineerd is voor Nederland, maar de Kerkzender heeft wel recht op bescherming.

En de enige bescherming die de autoriteiten konden bieden was...... het hele schip van volle zee halen, andere (juridische) mogelijkheden hadden ze niet. Met eventueel alle juridische gevolgen.

VREEMD dat dit storingsverhaal, Paradijs vs Bloemendaal, NERGENS in de geschiedschrijving van Radio Paradijs voorkomt.

Als mijn theorie klopt dan is er sprake van een BLUNDER VAN DE EERSTE ORDE bij de mensen achter Radio Paradijs.

Gewoon de verkeerde frequentie gekozen, wegens niet op de hoogte van het bestaan van Radio Bloemendaal???, lastig want alleen op zondag in de lucht.

Maar ze hadden het moeten weten, is niet regel 1 bij de zeezenders = gij zult niet storen = Paradijs deed dat wel of zou dat gaan doen.

Ik ga er van uit dat het onmogelijk is geweest dat de mensen van Kerkzender Radio Bloemndaal de mensen achter Radio Paradijs konden bereiken om toch vooral onmiddelijk een andere frequentie te kiezen., de laatsten hielden zich, begrijpelijk, angstvallig schuil. Dat is ze fataal geworden.

De blunder heeft vele tonnen gekost en veel pijn bij de mensen achter Paradijs, die echter zelf de fout gemaakt hebben.

Ik denk niet dat ze graag nog in Bloemendaal zullen komen, en al helemaal niet op zondag, zeker niet met de radio op 1116 kHz!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt inderdaad een punt.

Bron 1: de Veronicagids van 22 augustus 1981: "Zondag 26 juli werd radiominnend Nederland opgeschrikt: op de 1107 kHz middengolf was een nieuwe zender in de lucht."

En later een uitgebreid artikel in de Delmare: "Op zaterdag 25 juli wordt de zender weer aangezet om 17.00 uur. Er volgt dan een Radio Nova programma met Tony Allan. Radio Nova is een station in Dublin en de mensen aan boord van het radioschip hebben uit verveling enkele programma’s opgenomen waar men nu mee testte. De frequentie die werd gebruikt was 1107 Khz (271 meter). De test duurt tot 6 minuten na middernacht." Het hele artikel vind je hier: http://www.schriel.nl/radiostations/zeezenders/radio-paradijs/radio-paradijs-artikelen/radio-paradijs/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kop: UIT HET NIEUWS GELICHT Ethergolven en woelige baren De „Geruchten”, „Welingewijden”, de „Kringen” Door Jos Haagmans

Krantentitel: De waarheid

Datum, editie: 31-07-1981, Dag

Quote: Zondag werd "Radio Bloemendaal" gestoord en die is van de plaatselijke kerkgemeente en dat willen de piraten niet, aldus meer romantische "kringen".

Lees het hele artikel: http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A010377605%3Ampeg21%3Ap007%3Aa0124

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het boek van Nigel Harris doet hij uitgebreid verhaal van het feit dat Paradijs bedoeld was om voor de Engelse zuidkust voor anker te gaan. Om nooit verklaarde redenen koos men voor de Nederlandse kust.

Nigel was vanaf het begin aanboord en actief medewerker bij de ombouw van coaster naar radiozendschip. 2 dagen voor de inbeslagname werd hij afgelost om naar huis in the UK te gaan.

Mischien een goede vraag aan de initiatiefnemers van het station. Ben Bode?

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren bedankt.

De geplande frequentie keuzes 1404 en 729 waren ook al niet te best.

Volgens mij werd 1395 gebruikt in Hengelo (of Hoogezand of Hulsberg) en 729 ligt errug dicht (2 kanalen) bij 747 Hilv 1.

ter aanvulling. Bloemendaal ligt dicht bij de lokatie 20 km voor de kust van Katwijk, met zout water geleiding is de zend afstand afgerond nul.

Maar de storing was dus opgemerkt, en dat was denk ik dodelijk.

Nog een puntje, de raid op de Ross, 819 ligt dus naast 828 Rotterdam (toevallig vandaag uitgezet) , aan NL toegewezen, niet in de lucht in 1989 en met de Ross 819 zender aan onbruikbaar, je weet het niet of het een argument was....

(TIP, als je wilt zeezenderen, leer de tafel van 9 uit je hoofd, rekentruukje, de getallen opgeteld moeten deelbaar door 9 zijn, en bestudeer alle zender tabellen die je kan vinden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie theorie, maar waarom maakte de Staat der Nederlanden bij de entering dan niet gewoon bekend dat die was uitgevoerd vanwege door Paradijs veroorzaakte storing?

Martin

Daar kunnen een aantal redenen voor zijn.

Storing veroorzaken door een zeezender is geen juridische reden hem van zee te halen.

Het noemn van de de gestoorde zender zou scheve gezichten kunnen betekenen richting het kleine Bloemendaal van ondermeer zeezenderfans.

Vergelijk heden, waar 100%NL telkens klachten indient tegen piraten en daar op wordt aangekeken.

Bij de raid op de Ross is ook nog steeds niet duidelijk wat de echte reden is. De een noemt storing van de KG zender, weer een ander noemt concurrentie voor PO, enz.

Het veroorzaken van storing heeft naar mijn idee de zaken behoorlijk versneld. Niet toevallig werd op een zaterdag het schip geenterd, vlak voor de zondag dus. dat had anders ook wel tot maandag kunnen wachten.

Overigens doet het allemaal niets af aan de illegale actie van de overheid. De uitspraken van de rechter zijn daarover duidelijk.

Het is alleen zo jammer dat het zo snel over was, met wat beter frequentie beleid had men misschien langer kunnen zenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zonden ze op de Ross niet uit op een KG nood kanaal?

en...

de raid op de Ross kwam van uit nederland op de opvolger van monique tot zwijgen te brengen. vlak voordat de mast omging was er al sprake van een raid, maar op nadat ze op laag vermogen door gingen had dat weinig zin meer.

bron, dagboek van walter zwart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was druk rond 1979 op de 270... Nolan zat er dus ook nog eens 'te broezen'. http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-5886.html Duivelse muziek op de Bloemendaalse frequentie.

En niet tevergeten "POM POM POM!"

Geen familie trouwens.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Vanwege familieomstandigheden heb ik de laatste maanden zeer sporadisch een bezoek gebracht aan het café.

Zoals ik al vreesde zijn een aantal files niet meer te downloaden, zo ook deze.

Wil iemand zo vriendelijk zijn deze opnieuw aan te bieden?

Alvast bedankt!

BESTE MENSEN

JULLIE SCHRIJVEN GRAAG MAAR LEZEN JULLIE WEL DE BERICHTEN.

Zet deze programma. s weer eens online.

Een van deze twintig mensen die ze heeft download.

kan het online zetten.

Groeten Peter Darch Australia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon, en woonde ook al in 1979, vlakbij Bloemendaal en beide zenders waren gelijktijdig ongestoord op een simpele transistorradio te ontvangen. Radio Bloemendaal had de publiciteit gezocht, mede om de aankomende frequentiewissel onder de aandacht van de luisteraars te brengen. Toen er geen sprake van storing bleek te zijn waren ze wel zo eerlijk om ook dat in de publiciteit te brengen. De krantenknipsels daarvan heb ik nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.