Spring naar bijdragen

25 jaar Hilversum-Radio 3


Juul

Aanbevolen berichten

Op 11 oktober 1990 hadden wij (de TROS dus) zendtijd en we besloten er iets leuks van te maken.

Samen met Herman Dales, toen technicus van het NOB, zocht ik wat historische fragmenten uit en zo begonnen we om 06.00 uur die ochtend.

Ik had net een video 8 analoge camera en besloot wat opnamen te maken. "Voor later". En zie daar ze komen nu van pas.

In die periode heb ik steeds m'n camera naar m'n werk in diverse studio's en andere plekken mee genomen.

En een aantal jaren geleden heb ik die opnamen maar eens in m'n computer overgeschreven.

Maar uploaden naar You Tube, daar ben ik nooit aan toegekomen en het was en is mij te ingewikkeld.

Nu was er afgelopen week een draadje over "25 jaar Radio 3" en toen herinnerde ik mij die opname.

Ik zie in beeld dat we ook nog tijdens de uitzending een M15 mee hebben laten lopen om te bewaren. Een z.g. "opname uit uitzending" , maar waar die band gebleven is? Gewist denk ik.

Ik draag 'em ook op aan m'n veel te vroeg overleden producer collega Peter de Mooij. Peter altijd luidruchtig aanwezig maar niets was hem te veel. Hij overleed 3 dagen ! voor z'n pensionering.

Mede forum lid Alex was zo vriendelijk mijn opname te bewerken en er iets prachtigs van te maken! Waarvoor veel dank Alex.

Omdat de meesten van jullie een aantal mensen niet kennen staan de namen waar nodig in beeld.

Hier kun je de compilatie vinden. Wellicht in de toekomst meer kijkjes in de keuken, wie weet.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog een filmpje toen we met de Olau veerboot naar Engeland vaarden en tegelijkertijd uitzonden op Radio 3.

Het vliegtuig uit Teuge hing boven de veerboot en ik zat met NOB technicus Ruud Kars voor ontvangst-relais station te spelen. De lijnen gingen via Britisch Telecom naar Londen en zo naar Hilversum.

En.....we kwamen vlak langs de Ross Revenge!

Later wellicht te zien.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met tranen in de ogen bekeken. Wat leuk om weer terug te zien!

En wat fijn dat jij Juul zo'n aangeboren archiveringsdrang hebt.

Heb dat zelf helaas niet en daardoor bijna niets bewaard uit mijn radiojaren, wat ik achteraf bezien jammer vind.

Producer Jolanda en ik zijn inmiddels bijna 25 jaar getrouwd en 4 dochters verder.

Heel erg bedankt voor dit document.

Karel van Cooten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig om te lezen Karel: Producer Jolanda en ik zijn inmiddels bijna 25 jaar getrouwd en 4 dochters verder.

Dat maakt dit soort filmpjes en de reacties daarop zo leuk.

Ik zal het stuk wat ik gefilmd heb tijdens jou programma bij Omroep Brabant met de promotie tour van The Fortunes uit, ik dacht 2005 een keer digitaal maken, dan heb je weer een stukje radiogeschiedenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantastisch beeldmateriaal! Dank voor het beschikbaar stellen Juul!

En wat een prachtige studio was het eigenlijk! Veel mooier dan zo'n moderne tafel met PC's.. Nog ff en dan is ook de mengtafel vervangen... Door een i-Pad ofzo.. ;)

Ik wil het allemaal niet meer weten...................

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.