Spring naar bijdragen

Tuning the AM dial...


Peter Petersen

Aanbevolen berichten

Techniek staat voor niets anno 2013 en zo afgelopen nacht 27 oct 2013 (26-oct-2013 in the US) even 2x ~45 min. over de middengolf gefietst aan de West- en Oost-kust van de Verenigde Staten... Van black gospel music, een schandalige prediker, de te verwachten news en newtalk tot Radio Disney en meer...

Oostkust: Aberdeen, NJ

Luister/download: Please login or register to see this link.

Westkust: Los Angeles, CA

Luister/download: Please login or register to see this link.

ATT.: Beide zijn de RAW onbewerkte opnamen

Veel luisterplezier !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vindt ik geen styl heren en geen radio liefheberij!

Als je dan met radio bezig wilt doe het live zonder hulp middelen.

Ben ik een echte tegenstader van, net als bij ons amateurs elkaar spotten

op dx clusters, ja zo kan ik ook winnen, het gaat er om verbeter je zelf

je technieken en apparatuur en gebruik geen hulp middelen!

das pas genieten van radio in puurste vorm!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ontvang ook liever de Canadese en Amerikaanse radiostations met mijn eigen antenne. Maar dit is best leuk hoor, Je kan ook een ergens anders luisteren. Ook voor zendamateurs is dit een leuke en veelgebruikte optir. Testen hoe je signaal elders aankomt. Zie regelmatig korte inlogs uit die hoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vindt ik geen styl heren en geen radio liefheberij!

Als je dan met radio bezig wilt doe het live zonder hulp middelen.

Ben ik een echte tegenstader van, net als bij ons amateurs elkaar spotten

op dx clusters, ja zo kan ik ook winnen, het gaat er om verbeter je zelf

je technieken en apparatuur en gebruik geen hulp middelen!

das pas genieten van radio in puurste vorm!

Helemaal mee eens Andre. Het echte DXen moet je in het bloed zitten, als 18 jarige wist ik op een buizenradio waarvan de "touwtjes" afstemming was gebroken zonder problemen WNYW, Radio New York Worldwide te vinden, simpelweg hand achter in de radio, uitkijkn wat je beetpakt < 2 jaar later zei mijn toen verloofde dat ook trouwens> én handmatig en op gehoor in de 19 meterband zoeken. WNYW was in die tijd een onder DXers geliefd commercieel kortegolfstation van CBS. Tegenwoordig haal je dus elk USa station zonder problemen binnen via internet of "op afstand tuners".

DXen moet voorbehouden blijven aan mensen die meeeeeeeeeeeeeeeeters koperdraad in de tuin hebben hangen, en dan niet om de was uit te laten waaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiien.

Happy dx and 73s

Paul de Haan. < Pd52H>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vindt ik geen styl heren en geen radio liefheberij!

Als je dan met radio bezig wilt doe het live zonder hulp middelen.

Ben ik een echte tegenstader van, net als bij ons amateurs elkaar spotten

op dx clusters, ja zo kan ik ook winnen, het gaat er om verbeter je zelf

je technieken en apparatuur en gebruik geen hulp middelen!

das pas genieten van radio in puurste vorm!

Zo is het maar net!

Daarom als de wind is gaan liggen ga ik in m'n nieuwe woon omgeving maar eens een flinke antenne spannen. De koeien gaan naar binnen, schrikdraad uit, de R70 aan en hup............

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn insteek was ook niet laat ik eens kijken wie ik kan ontvangen maar, wat kan iemand op de AM nabij New York of in Los Angeles vandaag de dag ontvangen.

Ik had het idee dat de Amerikaanse radio op AM vooral was vervallen tot praat/sport radio.

Nu blijkt dat ook in doorsnee genomen zo te zijn echter was toch verast over het grote aantal en ook verschillende formats.

Natuurlijk is het leuker dit ook fysiek ter plaatse te doen ! Maar laten we wel reeel blijven :)

Ik heb ingelogt op 2 Perseus ontvangers met de Perseus software. Je bedient dan de ontvanger op afstand netzo als dat je de ontvanger ter plaatse zou bedienen.

Ik ben in iedergeval wel tevreden over het ontvanst resultaat en geschrokken wat de prediker voor teksten kan en mag uitslaan, daar is Prem om maar iemand te noemen, over zwarte piet, zeeer gematigt bij !

ps

bedankt Juul, oost en west voor de duidelijkheid even omgedraaid :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.