Spring naar bijdragen

TROS Top 1000 en Stan Haag


Juul

Aanbevolen berichten

Op 19 juli 1990 zonden we de TROS Top 1000 uit. Ik kan mij er niks meer van herinneren. Ik heb ook niet zo veel met hitparade's.

Maar ik kwam gisteren wel deze foto's tegen. Stan Haag presenteerde kennelijk ook en hij staat op deze foto's. Ik nam ze in ECK3 van het muziekpaviljoen.

Van boven naar beneden:

Peter de Mooij en Stan

NOB techn. John Evers, Peter de Mooij en Stan

Martijn Krabbé en Stan.

Het wrange is dat de mensen op de tweede foto alle overleden zijn...........

Weet iemand iets meer over deze Top 1000? De foto's nam ik tussen 21.00-23.00 uur.

foto's: © Juul Geleick

wtduli.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3fm.nl staat er dit over:

Top 1000-marathon

Van 17 t/m 19 juli 1990 zendt TROS Radio 3 een Top 1000-marathon uit. De omroep zendt alle nummer 1-hits uit de Amerikaanse hitparade van 27 juli 1940 t/m 21 juli 1990 uit. Op 27 juli 1940 staat I’ll Never Smile Again van Frank Sinatra aan de top van de allereerste officiële hitparade van het vakblad Billboard. Speciaal voor deze uitzending heeft de TROS toestemming gekregen om ’s nachts door te gaan via Radio 3. De marathon wordt gepresenteerd door Peter Teekamp, Karel van Cooten, Rob van Someren, Daniël Dekker, Anoushka, Martijn Krabbé en Stan Haag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3fm.nl staat er dit over:

Top 1000-marathon

Van 17 t/m 19 juli 1990 zendt TROS Radio 3 een Top 1000-marathon uit. De omroep zendt alle nummer 1-hits uit de Amerikaanse hitparade van 27 juli 1940 t/m 21 juli 1990 uit. Op 27 juli 1940 staat I’ll Never Smile Again van Frank Sinatra aan de top van de allereerste officiële hitparade van het vakblad Billboard. Speciaal voor deze uitzending heeft de TROS toestemming gekregen om ’s nachts door te gaan via Radio 3. De marathon wordt gepresenteerd door Peter Teekamp, Karel van Cooten, Rob van Someren, Daniël Dekker, Anoushka, Martijn Krabbé en Stan Haag.

Klopt aardig:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hou ik van saaie radio! Sjonge, wat vond ik dat een machtige lijst, had vrij af genomen, om alles te kunnen opnemen. Een vriend van me kwam zelfs in de nachtelijke uurtjes (de 2e en 3e nacht meen ik) wakker houden, hetgeen wel gelukt is, echter toen hij weg was sloeg de slaap (of was het de rum?) alsnog toe, en zodoende mis ik hier en daar toch wat op de cassette bandjes. Die vervolgens na enkele jaren goed beluisterd te zijn, ergens op zolder stof ligggen te happen. Maar alleen de herinering eraan geeft al een goed gevoel.

Dank voor de fraaie foto's! En bestanden, die ga ik maar eens op de schijf zetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het wel mooi, toen, vooral die eerste uren, met platen die je nooit NOOIT hoorde, op geen enkele zender. de marathon, waarvoor zendtijd werd geruild met de VARA, EO, VPRO en NOS, zorgde ervoor dat de (toen) nieuwe TROS-ploeg lekker op elkaar ingespeeld raakte. Was de eerste grote klus olv nieuwe baas Ferry Maat.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik me nog goed herinneren deze lijst. Heb ze helaas niet alle 50 uur kunnen beluisteren. Wel had ik het lijstje wat ik later kwijt raakte en via de buren via een PDF bestand opnieuw in mijn bezit heb mogen krijgen. Radio 3 was daarvoor 's nachts weer even in de lucht. Normaliter luisterde ik woensdag naar Radio 2 maar nu liet ik Radio 3 opstaan. Ik weet wel dat 50 pop op donderdag 19 juli wel doorging maar dan niet via de radio en dat Martijn Krabbé te

beluisteren was tussen 12.00 en 14.00 uur. Ook mooi dat ze Anoeshka en Stan Haag hadden gestrikt. Vooral de muziek uit de eerste uren waren uniek. Langzaam maar zeker werden de nummers herkenbaarder. De week daarop

op donderdag 26 juli 1990 werd de Nationale Hitparade in afgeslankte vorm van 10.00 tot 12.00 uur uitgezonden in de zendtijd van de Gouden Uren. Tussen 12.00 en 13.00 uur was er een concert van René Shuman. De VPRO zond vanaf 13.00 uur

het programma uit zoals de dag daarvoor vanwege de zendtijdruil. Hoorde je opeens Ronflonflon op donderdagmiddag,dat was wel grappig.


Ik heb geen gids meer kunnen vinden maar ik typte wel altijd de programmering over van Radio 3 op mijn schrijfmachine. Hier dus de programmering van 17 juli 1990-19 juli 1990.

1604weg.jpg

10cqhrm.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.