Spring naar bijdragen

Aantekeningen in een schoolagenda


Aanbevolen berichten

In een doos met het opschrift 'Vroegah' liggen wat schoolagenda's. Ook die van het schooljaar 72-73 en het schoot me te binnen dat ik daar destijds aantekeningen in heb gemaakt naar aanleiding van de stranding van de Norderney.

Het ding is sowieso helemaal volgekalkt, zowel van binnen als van buiten. Smilies, ban-de-bom logo's, de namen van favoriete popgroepen, noem maar op.

De foto's van artiesten (met onder andere Iwan Rebroff, Mireille Mathieu, Seth Gaaikema en James Last!) waren vaak door mij voorzien van tekstballonnetjes met erg flauwe uitspraken, pagina's met artiesten die ik niet wilde tegenkomen zijn op elkaar geplakt.

En ik had zelf nog wat foto's toegevoegd: van Lynsey de Paul, Mariska Veres, Jerney Kaagman en Sally Carr bijvoorbeeld. Ach ja.

Ingeplakt is ook nog een extra exemplaar van een ingevulde Veronica Blijft-kaart en een pagina uit een schrijfblok met een overzicht van mijn singeltjes en elpees op volgorde van aanschaf.

Bij zaterdag 30 september 72 staat vermeld dat om 1 uur Veronica 192 Veronica 538 wordt.

En dan de pagina's van april 1973.

Ik hoorde van de stranding op de ochtend van 3 april, toen mijn vader mij wakker maakte en het nieuws vertelde.

'Veronica op Schevenings strand' schreef ik bovenaan de dag. En ik tekende een V die meteen het vooraanzicht van de Norderney verbeeldde: het werd een soort strandings-logo.

Dat logo plaatste ik verder telkens als ik naar het schip was geweest. En ik hield bij welke medewerkers ik had gesproken.

Dinsdag 3, woensdag 4, donderdag 5, vrijdag 6, zaterdag 7, zondag 8, maandag 9 en dinsdag 10 zijn met een viltstift zwart gearceerd en voorzien van, zeg maar, een rouwrandje.

Woensdag 11 niet: die dag is met rood aangezet en er staat: 12 UUR VERONICA IN DE LUCHT OP 259 "caroline"

Woensdag 18 april is helemaal rood ingekleurd met in dikke hoofdletters VERONICA DEMONSTRATIE en links de mededeling 'Veronica vlot', ook weer voorzien van dat zelfontworpen strandings-logo. En een transistorradiootje met daarbij in twee kleuren door elkaar heen: '259' en 538'.

Gewoon aardig om nog eens te zien.

24nn2o0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog mijn vol gekalkte schoolagenda's uit '71,'72,'73,'74,'75.

Aantekeningen voor huiswerk kom je niet tegen.

Misschien wel leuk om al die agenda's hier te plaatsen (als je ze nog hebt).

Hoewel, er zal bij mij wel enige censuur toegepast worden ivm de doodsbedreigingen aan het adres

van H. van Doorn. Of is dat al verjaard?

Gr. Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk René,

Lijkt ook een beetje dat Sanne Benjamin deed in haar schooltijd. En die aantekeningen heeft ze dus "verwerkt" tot een dagboek. Ik heb er al eens over geschreven.

Dit stukje is uit haar agenda van feb 1971:

mt850m.jpg

Maar over aantekeningen gesproken, hebben jullie ons dagboek al eens gelezen dat we maakten tijdens de toer langs de kust in juni '74?

Nee?, nou hier kun je alles lezen:

http://www.norderney192.nl/logboek_vmal.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.