Spring naar bijdragen

het varende Mebo 2 model


Rene van den Abeelen

Aanbevolen berichten

Bij mijn weten is dit model dat ooit op zolder stond bij Strengholt, destijds uitgeleend aan het omroepmuseum voor een tentoonstelling over zeezenders. Daarna is 'ie nooit meer terug gekomen en in het museum in de kelder verdwenen (dat was destijds het verhaal).

Er bestaan ook foto's van dit model, varend door de vijver voor het Strengholt pand (de fontein was even uit).

Helaas kan ik die nergens meer vinden.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de foto uit 'Groetjes van Radio Noordzee'. Uit dezelfde sessie, da's duidelijk. Hard kans dat er dus nog meer foto's zijn gemaakt, misschien zelfs wel in kleur.

Please login or register to see this link.

Even voor de volledigheid: het plaatje is geschoten bij de fontein in de tuin van Strengholt, het bedrijf achter de Nederlandstalige service van de zender, in Naarden.

Helemaal rechts in beeld staat Leo van der Goot, die blijkbaar een verslag opneemt, dat ongetwijfeld later in een uitzending zal zijn gebruikt. (Is dat bewaard?)

Vierde van links is de recentelijk overleden directeur John de Mol te zien. En het bijna geheel zwarte silhouet, vierde van rechts, is Ferry 'Meneer' de Groot.

Links naast Leo dacht ik Rob Eden te herkennen, maar het zou zo maar Tony Berk kunnen zijn; de foto is een tikkie donker en ik ben nu eenmaal niet thuis in de Noordzee-medewerkers. Ongetwijfeld zal iemand op dit forum de hele ploeg feilloos kunnen identificeren.

Meer kan ìk niet bijdragen.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het model van de zolder (2e afbeelding) was dus niet hetzelfde als dat op de tentoonstelling in het Omroepmuseum (bovenste afbeelding).

Het 'zolder'-schip heeft "International" terwijl het andere "Internationaal" als opschrift heeft.

Bovendien is de verdeling van de letters anders: bij het zolder- schip staat "RDSEE I" op de gele achtergrond. Dat klopt met de zwart-wit foto's in de vijver.

Het model bij het Omroepmuseum was dus kennelijk een ander. Ik dacht nog even aan een groot model van Paul Ciesielski, dat hij gemaakt heeft in 1995.

Zie http://www.norderney.nl/aandemuur2.html

De tentoonstelling in het Omroepmuseum was echter al in 1994, dus het kan ook niet om dit schip gaan.

pwpw.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
1 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Ik zie de (oranje)  'dek generator' op de latere (schaalmodel) foto's staan, of is dat geen generator?

O ja, ik zie het nu ook. Maar toch. Klopt het dan nog wel dat het model twee laadbomen heeft? Volgens mij is er bij het plaatsen van de dek aggregaat (om plaats te maken?) destijds een laadboom verwijderd...

Maar waar praat ik eigenlijk over. Het model is een waar Kunstwerk. Inderdaad met grote K; alle complimenten!

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.