Spring naar bijdragen

Radiomiddag zaterdag 7 december.


Frankonair

Aanbevolen berichten

Ik wel! ;)

Jammer, Juul... Ik had je graag weer een keer de hand geschud! Da's alweer veel te lang geleden!

Dag Rob,

Ik heb niet zo veel met de huidige Norderney. Moet ik ruim een uur rijden om een schip te zien waarvan de buitenkant op "mijn" Norderney lijkt?

Ik krijg ook af en toe het gevoel dat "wij" een beetje gebruikt worden om publiciteit te genereren.

Dat er mensen zijn die daar geen probleem mee hebben OK.

Ik heb gisteren wel wat gehoord, maar ook zat ik m'n hoofd wel eens te schudden over de juistheid van de info.

En.......ik heb het wel een beetje gehad met "radiootje spelen", na 40 jaar.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo denk ik er ook over , had ook graag je hand geschud om kennis te maken, ok het is niet meer de Norderney van vroeger, maar toen ik met het pondje aan kwam varen en ik hem daar zag liggen deed het me toch wat. En ach die publiciteit valt wel mee, ik gun het ze wel dat die boot gaat slagen als podium voor radio en tv, het is deze tijd, mooi toch dat daar een symbool als dit oude zendschip voor wordt gebruikt, beter als op de schroot hoop belanden of weg roesten ergens. Ok Juul ik respecteer je gedachten, mij doet het nog steeds veel het radio maken , de muziek...

Groet,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Juul het is wel leuk allemaal die nostalgie rond een boot.

En er is nog maar een kleine groep die weet wat die boot betekende.

De mensen die wat jeugdiger zijn zal het worst zijn. En zo hoort het ook.

De tijd vervaagd al wat is geweest. Mede daarom geniet ik hier nog van.

De info die heb jij en een aantal anderen hoe het echt ging .Nostalgie en

verering over de tijd toen doen waarheden nog weleens geweld aan.

Nog even de in publiciteit Juul voordat het over is. Julie hebben toen echt wat

neergezet en daar heb ik best bewondering voor. Dat stuk staal is meer een symbool

voor een generatie in Nederland, en dat is toch mooi. Wees er trots op op je oude dag want je was er een

onderdeel van. En radiootje spelen is toch best leuk

Groetjes Kurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrienden,

Dank voor jullie overpeinzingen maar ik heb geen zin om iedere keer maar weer, de afgelopen maand ben ik al 4x uitgenodigd om een festiviteit bij te wonen, ruim een uur enkele reis te gaan rijden om voor de zoveelste keer uit te leggen hoe hoog de mast was, hoe het nou is om met de diverse dj's te werken en hoe het was als ik wel eens op de Norderney was. ( alleen bij mooi weer) enz. enz.

Alles dat ik "kwijt" wil heb ik beschreven op onze website. En m'n oud collega's daar heb ik hoe dan ook regelmatig contact mee. Hoef ik niet voor naar A'dam.

Jullie vinden het allemaal prachtig, voor het eerst op de Norderney, maar voor mij is dat een heel andere zaak.

Ik herinner mij de Norderney zoals ik hem-haar in m'n geheugen heb. Het lijkt mij dat jullie je dat toch wel moeten kunnen voorstellen....

Ik herhaal, "Jullie vinden het allemaal prachtig, voor het eerst op de Norderney", nou geniet ervan zou ik zeggen.

Maar waarvan eigenlijk? Daar ben ik nou zo benieuwd naar.

Nou zal ik een voorzetje geven? "Radiootje spelen" op een boot die de Norderney heet. Prima, maar effe zonder mij.

Ik heb dat kunnen doen onder andere omstandigheden, en daar bewaar ik prachtige herinneringen aan.

De Norderney moet commercieel uitgebaat worden, prima niks mis mee.

Wij hadden een plan om de geschiedenis van de Norderney en een beetje Veronica te laten zien en horen op de Norderney, "geen ruimte voor ". Ja, een paar foto's konden wel..............

Ook toen ik afgelopen september aan de directie vroeg of we soms voor een "schappelijke prijs" volgend jaar een Veronica (18 april ) dag konden organiseren kwam er geen antwoord, het werd ijzig stil.

En dan moet ik nu steeds maar opdraven om mede publiciteit te genereren ?.

Dat anderen dat doen OK, ik effe niet dus.

Want let maar op, als de opening geweest is, vandaag geloof ik, Ik heb nl geen officiéle uitnodiging gekregen bij toeval hoorde ik het van Ad anders wist ik het niet, wordt het stil.

Dan worden wij bedankt.

Zo, vrienden , da's een kijkje in mijn keuken inzake de Norderney zoals de situatie nu is.

Een mooie zondag verder.

Juul

Foto: © Stichting Norderney- Lex Harding

2ebfjw5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrienden,

Dank voor jullie overpeinzingen maar ik heb geen zin om iedere keer maar weer, de afgelopen maand ben ik al 4x uitgenodigd om een festiviteit bij te wonen, ruim een uur enkele reis te gaan rijden om voor de zoveelste keer uit te leggen hoe hoog de mast was, hoe het nou is om met de diverse dj's te werken en hoe het was als ik wel eens op de Norderney was. ( alleen bij mooi weer) enz. enz.

Alles dat ik "kwijt" wil heb ik beschreven op onze website. En m'n oud collega's daar heb ik hoe dan ook regelmatig contact mee. Hoef ik niet voor naar A'dam.

Jullie vinden het allemaal prachtig, voor het eerst op de Norderney, maar voor mij is dat een heel andere zaak.

Ik herinner mij de Norderney zoals ik hem-haar in m'n geheugen heb. Het lijkt mij dat jullie je dat toch wel moeten kunnen voorstellen....

Ik herhaal, "Jullie vinden het allemaal prachtig, voor het eerst op de Norderney", nou geniet ervan zou ik zeggen.

Maar waarvan eigenlijk? Daar ben ik nou zo benieuwd naar.

Nou zal ik een voorzetje geven? "Radiootje spelen" op een boot die de Norderney heet. Prima, maar effe zonder mij.

Ik heb dat kunnen doen onder andere omstandigheden, en daar bewaar ik prachtige herinneringen aan.

De Norderney moet commercieel uitgebaat worden, prima niks mis mee.

Wij hadden een plan om de geschiedenis van de Norderney en een beetje Veronica te laten zien en horen op de Norderney, "geen ruimte voor ". Ja, een paar foto's konden wel..............

Ook toen ik afgelopen september aan de directie vroeg of we soms voor een "schappelijke prijs" volgend jaar een Veronica (18 april ) dag konden organiseren kwam er geen antwoord, het werd ijzig stil.

En dan moet ik nu steeds maar opdraven om mede publiciteit te genereren ?.

Dat anderen dat doen OK, ik effe niet dus.

Want let maar op, als de opening geweest is, vandaag geloof ik, Ik heb nl geen officiéle uitnodiging gekregen bij toeval hoorde ik het van Ad anders wist ik het niet, wordt het stil.

Dan worden wij bedankt.

Zo, vrienden , da's een kijkje in mijn keuken inzake de Norderney zoals de situatie nu is.

Een mooie zondag verder.

Juul

Foto: © Stichting Norderney- Lex Harding

2ebfjw5.jpg

Hoi Juul

Je standpunt in deze begrijp ik best , daarbij ook je houding . o.k.

dat je het vertikt om voor andere als levende reclame object rond te lopen , alleen maar ten ere van andere kan ik ook in komen .

voor jou is het genoeg geweest . buiten de Norderney stichting heb je ook weer een burgerlijk dagelijks leven , zonder als maar te vervallen in het ( zoals Rob Out het uitdrukte : " En toen , en toen ")

Het bewaren van de werkelijke herinnering staat buiten kijf dacht ik .

Maar als buitenstaanders blijven we bewogen met de historie en achtergronden welke we zeer uitgebreid van jou hebben vernomen , dat kan je ons niet kwalijk nemen dacht ik , dat we niet beschreven zaken van een werkelijke insider kunnen vernemen , zonder de spookverhalen die alle werkelijkheid missen .

Vandaar dat ik hoop dat je onze vragen op dit gebied niet als lastig en storend ervaart .

Velen van ons proberen te leven met een droom die ze nooit zelf beleefd hebben .

Gun ons de droom . want er is al zoveel verdwenen in vergangkelijkheid en naar de knoppen gegaan ( wat zeg ik nu weer ? oude Veronica term "knoppenartiest ).

Maar als wij te lastig worden , neem onze gretigheid niet kwalijk , wij zijn maar toeschouwers , machteloos in onze wetenschap .maar natuurlijk mag je dat laten weten .

honderd maal SORRY hiervoor .

De rust , het zij je gegunt , geniet er maar van .

MVG Adiaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrienden,

Jullie vinden het allemaal prachtig, voor het eerst op de Norderney, maar voor mij is dat een heel andere zaak.

Ik herinner mij de Norderney zoals ik hem-haar in m'n geheugen heb. Het lijkt mij dat jullie je dat toch wel moeten kunnen voorstellen....

Ik herhaal, "Jullie vinden het allemaal prachtig, voor het eerst op de Norderney", nou geniet ervan zou ik zeggen.

Maar waarvan eigenlijk? Daar ben ik nou zo benieuwd naar.

Nou zal ik een voorzetje geven? "Radiootje spelen" op een boot die de Norderney heet. Prima, maar effe zonder mij.

Ik heb dat kunnen doen onder andere omstandigheden, en daar bewaar ik prachtige herinneringen aan.

De Norderney moet commercieel uitgebaat worden, prima niks mis mee.

Wij hadden een plan om de geschiedenis van de Norderney en een beetje Veronica te laten zien en horen op de Norderney, "geen ruimte voor ". Ja, een paar foto's konden wel..............

Ook toen ik afgelopen september aan de directie vroeg of we soms voor een "schappelijke prijs" volgend jaar een Veronica (18 april ) dag konden organiseren kwam er geen antwoord, het werd ijzig stil.

En dan moet ik nu steeds maar opdraven om mede publiciteit te genereren ?.

Dat anderen dat doen OK, ik effe niet dus.

Want let maar op, als de opening geweest is, vandaag geloof ik, Ik heb nl geen officiéle uitnodiging gekregen bij toeval hoorde ik het van Ad anders wist ik het niet, wordt het stil.

Dan worden wij bedankt.

Zo, vrienden , da's een kijkje in mijn keuken inzake de Norderney zoals de situatie nu is.

Beste Juul,

Natuurlijk begrijpen wij allen hier jouw beweegredenen wel omtrent De Norderney. Het is ook niet netjes dat je geen antwoord hebt gekregen over "18 april 2014".. Maar wellicht dat Ad nog wat in te brengen heeft....

Maar je bent dus benieuwd waarom wij met velen nog steeds het schip adoreren... Nou niet om het "radiootje spelen", want daar gaat het niet om... Alhoewel Extra Gold afgelopen zaterdag heerlijke muziek liet horen...en veel oude Veronica jingles... dat blijft fijn om terug te horen.

Ik denk ook dat het komt dat de meesten hier allemaal fan waren vroeger (en nog steeds) Wij zaten aan de andere kant van de radio gekluisterd. Voor jou was het werk, wat je weliswaar met veel liefde hebt gedaan. Dat merken wij allen hier ook hoor Juul, je hebt zoveel voor de Stichting Norderney gedaan en nog ben je zeer actief....

Ja...en dit schip heeft vele stormen doorstaan...voor ons is dit het symbool van de mooie jaren 60/70. Dit schip blijft ons herinneren hoe het ooit was, ook al heeft het nu een geheel andere functie gekregen.

Ik weet niet of het stil gaat worden, als ik zo de berichtgeving op Social Media zie, vind ik dat ze dit leuk doen en met respect naar De Norderney en haar "fans".

Als het een gevarieerd programma wordt en we straks ook 192TV en radio vanaf het schip gaan zien en horen, blijft het toch leuk, veel nieuw en beetje ouder..... en in de zomer op het terras genieten ...Ik ben van plan om nog vaak terug te komen naar mijn geliefde schip....en misschien kom ik je daar dan toch nog wel eens héél misschien tegen Juul.... ;-)

Maar we begrijpen hier allemaal heus wel wat je bedoelt.....en hebben hier ook respect voor....

Hartelijke groet,

Anneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar sluit ik me zo ongeveer bij aan.

De Norderney is ook zeer zeker niet meer de Norderney van toen. Dat is ze al jaren niet meer, en feitelijk staat ze er nu nog verder van af dan ooit. Ze is niet meer dan een symbool, dat toevallig ooit echt het drijvende honk van dat fantastische radiostation was.

Worden de oud medewerkers "gebruikt" als een soort lokaas? Tja.. Ik denk wel dat dat meespeelt. Het zou wat naïef zijn om te denken dat het 100% respect is. Wie daar wel of niet aan mee wil werken moet dat helemaal zelf weten natuurlijk.

Ik heb zondag heerlijk een uur staan keuvelen met Hans, en ben weer heel wat wijzer geworden inzake de boorstudio en wat andere zaken. Sommige dingen uit persoonlijke interesse, andere ivm een project waar we mee bezig zijn. ( De oplettende bezoeker zou daarvan zaterdag iets meegekregen kunnen hebben... ;) )

Héél stiekem, en tegen beter weten in, hoopte ik wel dat Juul ineens aan boord zou stappen... Maar Juul hield woord, zoals we van hem gewend zijn! ;)

Juul, hoe jammer ik het ook vindt: Je moet je gevoelens volgen. En als die er niet zijn of "fout" voelen, moet je dus niet komen opdraven bij dit soort gebeurtenissen. Dat kan niemand je kwalijk nemen, en ik doe dat ook zeker niet.

Maar ik hoop wel dat ik je spoedig weer een keer in levende lijve mag ontmoeten! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De huidige Norderney heeft historisch gezien geen enkele waarde. Als het volledig was terug gebracht in de staat zoals het in het verleden als zendschip in gebruik is geweest, zou het ander zijn. Nu had men net zo goed een zeecontainer kunnen nemen, daar twee nepmasten op kunnen zetten en de naam Veronica op kunnen schilderen.

Ik ben het niet altijd eens met Juul echter nu heeft Juul volledig gelijk.

Men zal mij daar ook niet aantreffen.

Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.

Leef het heden, niet het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul.ik begin steeds meer te denken wat jij ook benoemt, er ligt een karkas in Amsterdam dat ooit de zender van Radio Veronica heeft gehuisvest en op zee lag. Verder lijkt het en beetje op een halloween pompoen in vergelijking met een gewone pompoen die net van de plant is: het hart is er uit, de complete binnenkant is leeg getrokken, men heeft er een paar leuke gaatjes in gemaakt en een paar mooie (blauwe neon.... )lampjes in gezet om het lekker te laten tonen. Ik voel er wel wat voor om het echte Veronica gevoel te koesteren zoals het was, ik heb haar vlak voor afvaart uit Groningen een keer gezien, en eigenlijk vind ik het prima zo. Ik voel meer bij de uit dat schip gehaalde studio zoals die in Rock Art staat en die word onderhouden door de mensen die echt iets hebben met Veronica en daar geen compromis over sluiten ten bate van commercie. Wat daar staat is puur en ok, in oude staat zo ver mogelijk. Dat heeft nog veel van de echte pompoen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.