Spring naar bijdragen

Lara voor het laatst bij radio 1


Juul

Aanbevolen berichten

Ik ben een nieuws junk en luister heel erg vaak naar het radio 1 journaal. Komt waarschijnlijk ook omdat ik tijdens m'n werkzame tijd jarenlang TROS aktua radio regisseerde.

Nu was presentatrice Lara Rense voor het laats in de ochtend. Ze was altijd vrolijk en liet mensen nooit "wegkomen" als ze weer eens om een antwoord heen draaiden.

Ik was niet de enige die het jammer vind dat ze de ochtend verruilt voor de middag:

http://nos.nl/artikel/585669-einde-van-een-opstaritueel.html

Iemand de uitzending opgenomen?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier de laatste keer Lara tussen 8h00 en 9h00: http://www.mediafire.com/listen/ug9owugh1w9vn7b/Radio_1_2020131212_0800.mp3

En hier tussen 9h00 en 9h30: http://www.mediafire.com/download/4k59rsjrcj9nb6b/

Ook ik luisterde regelmatig, vooral in de auto. Stoor me wel aan de muziek die ze sinds maart twee keer per uur draaien. En ik ben niet de enige: http://weblogs.nos.nl/radio1journaal/2013/03/14/muziek/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier de laatste keer Lara tussen 8h00 en 9h00: http://www.mediafire.com/listen/ug9owugh1w9vn7b/Radio_1_2020131212_0800.mp3

En hier tussen 9h00 en 9h30: http://www.mediafire.com/download/4k59rsjrcj9nb6b/

Ook ik luisterde regelmatig, vooral in de auto. Stoor me wel aan de muziek die ze sinds maart twee keer per uur draaien. En ik ben niet de enige: http://weblogs.nos.nl/radio1journaal/2013/03/14/muziek/

Dank voor je upload's.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoor me wel aan de muziek die ze sinds maart twee keer per uur draaien. En ik ben niet de enige: http://weblogs.nos.nl/radio1journaal/2013/03/14/muziek/

Nee, die muziek vind ik ook niets. Ik lees nu hun argument: 'Luisteraars hebben momenten van reflectie en ontspanning nodig, en tempowisselingen, om het nieuws beter tot zich te nemen.'

Als het daarom gaat, zouden ze een voorbeeld moeten nemen aan de Amerikaanse publieke omroep NPR. Nieuwsitems worden daar afgewisseld met korte instrumentale muziekfragmenten van hooguit 30 seconden. Dat werkt erg goed, want daarna ben je weer helemaal opgeladen voor een volgend onderwerp.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, die muziek vind ik ook niets. Ik lees nu hun argument: 'Luisteraars hebben momenten van reflectie en ontspanning nodig, en tempowisselingen, om het nieuws beter tot zich te nemen.'

Als het daarom gaat, zouden ze een voorbeeld moeten nemen aan de Amerikaanse publieke omroep NPR. Nieuwsitems worden daar afgewisseld met korte instrumentale muziekfragmenten van hooguit 30 seconden. Dat werkt erg goed, want daarna ben je weer helemaal opgeladen voor een volgend onderwerp.

Paul

De algemene mening hier over Lara deel ik dan niet helemaal; ik hoor liever een andere presentator/presentatrice, maar de muziek erger ik me ook aan. Voor mij een reden om een andere zender op te zoeken in de auto: DLF, BNR, BBC4. Bij DLF hebben ze ook korte muzikale onderbrekingen voordat ze naar het volgende onderwerp gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een verwoed middag Radio 1 journaal luisteraar en dus blij met Lara.

Jammer dat Tim Overdiek weg ging van de middag. die was goed, maar Lara maakt het weer goed.

Muziek is op zich prima, maar dan wel de juiste bij de doelgroep aansluitende muziek. En niet die saaie eigentijdse, verjongingsmuziek.

Die verjonging zou verboden moeten worden, vanwege leeftijddiscriminatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een verwoed middag Radio 1 journaal luisteraar en dus blij met Lara.

Jammer dat Tim Overdiek weg ging van de middag. die was goed, maar Lara maakt het weer goed.

Muziek is op zich prima, maar dan wel de juiste bij de doelgroep aansluitende muziek. En niet die saaie eigentijdse, verjongingsmuziek.

Die verjonging zou verboden moeten worden, vanwege leeftijddiscriminatie.

De muziek komt uit de koffer van een mede forum lid........En ik vind de muziek voor het merendeel prima.

Grappig Ruud, Tim Overdiek daar heb ik helemaal niks mee. En om nog maar te zwijgen over Lucella. Ze heeft een veel te "aardige" stem. Kan ze niks aan doen. Ze "gaat" niet voor niks weg hé?

http://www.mediajournaal.nl/2013/10/31/lucella-carasso-weg-bij-radio-1-journaal-frederique-de-jong-erbij.html

En bij "Het Oog" is ze veel meer op haar plaats.

http://www.telegraaf.nl/prive/22018959/__Lucella_vervangt_Eva_Jinek__.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd erg van de stijl van Lucella , en minder van Lara , maar het was zeer aangenaam om het duo 's morgens te horen.

Ik luister trouwens nog steeds naar "het oog" en vind het daar prettig om afwisselende stijlen te horen. Zondag was John Jansen van Galen er geloof ik niet maar Maartje en daar moest ik aan wennen.

Ik ben heel benieuwd hoe het vernieuwde Radio 1 gaat klinken. Wel leuk dat Willemijn Veenhoven wel een duopresentatie gaat doen.

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De muziek komt uit de koffer van een mede forum lid........En ik vind de muziek voor het merendeel prima.

Grappig Ruud, Tim Overdiek daar heb ik helemaal niks mee. En om nog maar te zwijgen over Lucella. Ze heeft een veel te "aardige" stem. Kan ze niks aan doen. Ze "gaat" niet voor niks weg hé?

Juul

Tja, die muziek, er is wel eigentijdse, nieuwe muziek die aansluit bij de doelgroep, en dat hoor ik ook wel eens op R1, maar je moet er (ervaren) oren voor hebben. De ban op oudere muziek, behalve soms heel erg voor de hand liggend, vind ik niks.

Maar laat het forumlid eens naar Paradijs luisteren....

Waar Overdiek heel soepel presenteerde, en ook muziek kon afkondigen en daar zn gevoel soms bij gaf, had ik bij Lucella constant het idee dat ze geen greep had op het geheel, zelfs een zekere angst. (De grootste aan het eind bij Joost Eerdmans) Ze klonk inderdaad niet erg serieus, hoewel haar gesprekjes zeker niet slecht waren, goed luisteren en doorvragen.

ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja angst voor Joost Eerdmans, die meneer heeft nog steeds niet door dat de presentator van dienst van het Radio 1 journaal daar zit om het nieuws gewoon te brengen en niet zoals hij doet door zijn bril. Hij probeert ze ook altijd een mening te ontlokken, gelukkig trappen ze daar niet in.

Dus ik denk dat Lara hem snel van repliek zal dienen en zeggen dat ze daar niet voor zit. Maar ja, zou Eerdmans blijven ook als ie gekozen wordt in maart..........?

En ik moet altijd zo lachen als Eerdmans het steeds maar weer heeft over ;"zijn show".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja angst voor Joost Eerdmans, die meneer heeft nog steeds niet door dat de presentator van dienst van het Radio 1 journaal daar zit om het nieuws gewoon te brengen en niet zoals hij doet door zijn bril. Hij probeert ze ook altijd een mening te ontlokken, gelukkig trappen ze daar niet in.

Dus ik denk dat Lara hem snel van repliek zal dienen en zeggen dat ze daar niet voor zit. Maar ja, zou Eerdmans blijven ook als ie gekozen wordt in maart..........?

En ik moet altijd zo lachen als Eerdmans het steeds maar weer heeft over ;"zijn show".

Tim Overdiek ging als het uit kwam gewoon de discussie aan met Eerdmans.

Joost denkt soms dat het hier Amerka is met zn uitdrukkingen waaronder de Show en zn manier van presenteren.

Na 1 januari is het volgens mij niet meer.

R1 journaal tot 18.00 dan de EO met Tijs vd Brink tot 19.00 met een verdiepingsprogramma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het daarom gaat, zouden ze een voorbeeld moeten nemen aan de Amerikaanse publieke omroep NPR. Nieuwsitems worden daar afgewisseld met korte instrumentale muziekfragmenten van hooguit 30 seconden. Dat werkt erg goed, want daarna ben je weer helemaal opgeladen voor een volgend onderwerp.

Precies zoals het hoort op een NIEUWSzender en a.u.b. GEEN wat voor muziek dan ook.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n 25 jaar bij lokale omroepen, eerst voor TROM(RTV Dordrecht) nu bij ATOS iun Zwijndrecht. in Dordrecht was ik de eerste betaalde medewerker radio en degene die een dagelijks nieuwsprogramma opgestart heeft . D-time ( Ik wilde Day time Nighttime als intro..). Ik was al eerder muzieksamensteller en ik vind dat de muziek de onderwerpen moet versterken. Liefst kies en koos ik muziek die bij de onderwerpen past. Als het om de afbraak van een flat gaat b.v. John Miles met Pull the damn'' toing down ( they are going to build a highway) Maar muziek moet ook niet afstoten en dat gebeurt me soms nu bij radio 1. Ik genoot van de muziekkeuze bij Met het Oog op Morgen. Angelique is nu terug bij de onvolprezen Jacques Klöters die gelukkig naar zijn oude stek op zondagochtend gaat. Soms zijn er verbeteringen bij de publieke omroep :)

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem van muziek op een nieuwszender is natuurlijk terug te voeren op iets heel eenvoudigs: smaken verschillen. Als je bijvoorbeeld vooral van jazz of klassiek houdt, of voor mijn part van techno of country of Marco Borsato, dan zit je niet te wachten op bijvoorbeeld 3 of 4 minuten John Miles. Je hebt radio 1 opgezet voor het nieuws, en nergens anders voor.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister bijna dagelijks twee maal drie kwartier in de auto naar het 'Radio 1 Journaal' maar meestal ga ik bij de muziek zappen; op welk tijdstip het dan ook is. Ik ben zelf een groot muziekliefhebber en dat gaat echt alle kanten op, maar de muziek in het R1J vind ik het zwakke moment in de uitzending. Er zit totaal geen lijn in; met regelmaat is het zelfs voor mij vrij ontoegankelijke muziek en het voegt werkelijk niets toe. Ik kan me voorstellen dat in zwakke periodes (zoals de kerstvakantie of de zomervakantie) muziek goed is voor de opvulling, maar ik schakel Radio 1 echt niet in om 'Blurred lines' te horen die je al op ieder station hoort..... Daarbij hoor je bij sommige presentatoren dat ze helemaal niets met de gedraaide muziek hebben of komt er een verscholen ergernis indirect naar buiten.

Overigens vind ik het jammer dat Lara Rense de ochtend verlaat; ik vond juist het koppel Marcel Oosten & Lara Rense leuk. Je hoorde dat ze het samen leuk hadden en ze elkaar aanvoelden; daarbij vind ik ze beiden scherp maar niet opdringerig. Anderzijds vind ik het prettig dat ze op de plaats van Lucella Carasso komt. Ik had vaak het gevoel dat bij haar de desinteresse over het onderwerp goed was te horen (vaak bij de sport) maar ook de gestelde vragen sloten mijns inziens vaak niet aan bij het gevoerde gesprek. Maar dat is ieder zijn smaak en ik ben geen kenner op dat vlak. Wat me overigens enorm aan haar ergerde, was de uitspraak van de Nederlandse taal. 'Wu gaan evu schakelu naar Den Haag, daar zit Piet Lut. Piet Lut zijn ze het debat al aan het voeru?' Ik weet dat op meer radiostations de Nederlandse taal een probleem is, maar Radio 1 moet toch wel het voorbeeld geven.

We zullen zien hoe het wordt; mijn favoriete middagpresentator is al weg: Tim Overdiek; scherp, gevat, ook altijd ter zake doende vragen stellen, hij bleef ook doorvragen als 'ie geen antwoord kreeg maar was nooit vervelend en een goede uitspraak van het Nederlands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem van muziek op een nieuwszender is natuurlijk terug te voeren op iets heel eenvoudigs: smaken verschillen. Als je bijvoorbeeld vooral van jazz of klassiek houdt, of voor mijn part van techno of country of Marco Borsato, dan zit je niet te wachten op bijvoorbeeld 3 of 4 minuten John Miles. Je hebt radio 1 opgezet voor het nieuws, en nergens anders voor.

Paul

Ik vind het een verschil of je muziek hoort in het radio 1 journaal of b.v. in Het Oog op Morgen. Gisteren was daar een onderwerp de rechten op de muziek van The Beatles op geluidsdragers. Die gaan nu vervallen na 50 jaar en moeten als ze nu op de plank liggen uitgebracht worden. anders kan iedereen dat doen. Het onderwerp begon met een eerste take van Misery. Uiteraard is dit een item over muziek, maar er zijn meer onderwerpen waar toepasselijke muziek wel goed bij past.

Hans Maeijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een verschil of je muziek hoort in het radio 1 journaal of b.v. in Het Oog op Morgen. Gisteren was daar een onderwerp de rechten op de muziek van The Beatles op geluidsdragers. Die gaan nu vervallen na 50 jaar en moeten als ze nu op de plank liggen uitgebracht worden. anders kan iedereen dat doen. Het onderwerp begon met een eerste take van Misery. Uiteraard is dit een item over muziek, maar er zijn meer onderwerpen waar toepasselijke muziek wel goed bij past.

Hans Maeijs

Daar heb je gelijk in, Hans. Muziek kan natuurlijk een nieuwsonderwerp zijn, zoals ook geldt voor theater, film, boeken etc. En in dat geval is het alleen maar logisch om iets van die muziek te laten horen.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.