Spring naar bijdragen

De comeback van AFN Europe?


Paul

Aanbevolen berichten

Tja, het oude AFN is allang niet meer onder ons, natuurlijk, maar vanavond zag ik tot mijn verrassing dat het aantal beschikbare AFN Europe-streams via internet aanzienlijk is uitgebreid. Via http://www.afneurope.net/tabid/2174/Default.aspx kun je niet alleen naar een aantal regionale varianten van AFN Europe luisteren, en naar de Power Network, maar ook naar een aantal thematische muziekkanalen, waaronder een zender met countrymuziek en eentje met Classic Rock. Geen idee sinds wanneer dit is, maar het leek me aardig om door te geven. Ook mobiel te beluisteren via de AFN 360 app.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

AFN is inderdaad nog altijd via streams te beluisteren. Hun Worldservice omvat 9 radiostations met voor elk wat wils. De overvloed van de Amerikaanse commercials moet je er wel bijnemen. Het duurt ook wel eventjes wanneer de connectie wordt gelegd maar het werkt. 

De url van de pagina is ondertussen veranderd naar : Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn geen commercials die je hoort, maar 'public service messages' van het leger en overheidsinstanties.

 

Oude programma's van afn kun je tegenwoordig beluisteren via de stream op  Please login or register to see this link.

 

Daar hoor je non-stop oude afrts-shows van deejays als Jim Pewter, Roland Bynum en Gene Price. Omdat veel van die programma's uit Los Angeles op vinyl werden gezet om naar allerlei Amerikaanse legerplaatsen te worden verspreid, is er ook best veel van bewaard gebleven.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Paul:

Het zijn geen commercials die je hoort, maar 'public service messages' van het leger en overheidsinstanties.

 

Oude programma's van afn kun je tegenwoordig beluisteren via de stream op  Please login or register to see this link.

 

Daar hoor je non-stop oude afrts-shows van deejays als Jim Pewter, Roland Bynum en Gene Price. Omdat veel van die programma's uit Los Angeles op vinyl werden gezet om naar allerlei Amerikaanse legerplaatsen te worden verspreid, is er ook best veel van bewaard gebleven.

 

Paul

Kijk daar ga ik voor...Old School AFN. Heb je tbv van mijn  wifi radio mischien ook het IP adres voor de vintage stream.

Bedankt voor de tip.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Paul:

Het zijn geen commercials die je hoort, maar 'public service messages' van het leger en overheidsinstanties.

 

Oude programma's van afn kun je tegenwoordig beluisteren via de stream op  Please login or register to see this link.

 

Daar hoor je non-stop oude afrts-shows van deejays als Jim Pewter, Roland Bynum en Gene Price. Omdat veel van die programma's uit Los Angeles op vinyl werden gezet om naar allerlei Amerikaanse legerplaatsen te worden verspreid, is er ook best veel van bewaard gebleven.

 

Paul

Bedankt Paul voor je uitleg en tip. Bij nader luisteren zijn het inderdaad geen echte reclameboodschappen. Die oude programma's interesseren mij wel want ik was ook een regelmatige luisteraar van AFN in de jaren 70 (alhoewel dit niet mocht op het internaat ...). Roger Carrolls Best Sound in Town staat al aan :shy:

1 uur geleden zei Paul de Haan:

Kijk daar ga ik voor...Old School AFN. Heb je tbv van mijn  wifi radio mischien ook het IP adres voor de vintage stream.

Bedankt voor de tip.

Paul de Haan.

Dag Paul

Op dit ip-adres kan je die stream ook beluisteren : Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei RadioFiel:

 

Op dit ip-adres kan je die stream ook beluisteren : Please login or register to see this link.

 

 

Ha, dank je! Die url had ik nog niet. Lijkt me ook voor de andere Paul bruikbaar.

 

Ken je trouwens deze website: Please login or register to see this link.

Daar kun je oude afrts-programma's downloaden, bijvoorbeeld van Wolfman Jack.

De bitrate van die bestanden is vrij laag, helaas, maar aan de andere kant, het signaal van afn in de jaren zestig en zeventig was ook bepaald geen hifi. 

 

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei RadioFiel:

Bedankt Paul voor je uitleg en tip. Bij nader luisteren zijn het inderdaad geen echte reclameboodschappen. Die oude programma's interesseren mij wel want ik was ook een regelmatige luisteraar van AFN in de jaren 70 (alhoewel dit niet mocht op het internaat ...). Roger Carrolls Best Sound in Town staat al aan :shy:

Dag Paul

Op dit ip-adres kan je die stream ook beluisteren : Please login or register to see this link.

 

 

Bedankt, ben ik blij mee.

1 uur geleden zei Paul:

 

Ha, dank je! Die url had ik nog niet. Lijkt me ook voor de andere Paul bruikbaar.

 

Ken je trouwens deze website: Please login or register to see this link.

Daar kun je oude afrts-programma's downloaden, bijvoorbeeld van Wolfman Jack.

De bitrate van die bestanden is vrij laag, helaas, maar aan de andere kant, het signaal van afn in de jaren zestig en zeventig was ook bepaald geen hifi. 

 

 

Ja , ken ik, veel inmiddels van binnengehaald. Je kunt als het ware je eigen AFN station beginnen als je dat aanbod op die site in een bepaalde volgorde zet. Zelf dan maar even het AP and UPI news bedenken.  Luisters sinds 64 AFN, Bremerhaven was mijn local station op 1142, luid en duidelijk in Groningen. In de avond ook Frankfurt  and Munich keihard. Those were the days.

1 uur geleden zei Paul:

 

Ha, dank je! Die url had ik nog niet. Lijkt me ook voor de andere Paul bruikbaar.

 

Ken je trouwens deze website: Please login or register to see this link.

Daar kun je oude afrts-programma's downloaden, bijvoorbeeld van Wolfman Jack.

De bitrate van die bestanden is vrij laag, helaas, maar aan de andere kant, het signaal van afn in de jaren zestig en zeventig was ook bepaald geen hifi. 

 

 

Ja , ken ik, veel inmiddels van binnengehaald. Je kunt als het ware je eigen AFN station beginnen als je dat aanbod op die site in een bepaalde volgorde zet. Zelf dan maar even het AP and UPI news bedenken.  Luisters sinds 64 AFN, Bremerhaven was mijn local station op 1142, luid en duidelijk in Groningen. In de avond ook Frankfurt  and Munich keihard. Those were the days.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.