Spring naar bijdragen

Hoe AH verdween uit 's-Gravendeel ?


rien1959

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen wel weten woon ik al mijn hele leven in 's-Gravendeel, een dorp ten westen van Dordrecht. Met niet meer dan 9000 inwoners stelt het niet veel voor en is het inmiddels al opgegaan in de gemeente Binnenmaas. Vroeger waren er alleen kleine winkeltjes waar je vaak 's avonds gewoon nog terecht kon. Maar goed, de moderne tijd kwam er aan en zo'n 25 jaar geleden kwamen er een C1000 supermarkt, een Albert Heijn en vlak daarbij een zeer grote kledingzaak die zich op de landelijke klandizie ging richten. Allemaal prima, en voor ons 'boeren' een hele vooruitgang ware het niet dat al die kleine winkeltjes de nek werden omgedraaid. Jammer, maar zo gaat dat nu eenmaal. Nu is het ook zo dat deze drie winkels in een cirkel om de grootste kerk van het dorp liggen en dat alle andere kerken met hun toegangswegen die cirkel kruisen. Dat gaf geen problemen en de parkeerplaatsen van de supermarkten werden op zondag opengesteld om kerkgangers de gelegenheid te geven daar hun auto te stallen. Een prima oplossing, zeker gezien het feit dat er veel mensen van buitenaf (polder) komen en dus de auto gebruiken, net als de ouderen die moeilijk ter been zijn en daarom met de vierwieler vlakbij de kerk kunnen parkeren. Maar tijden veranderen en de AH ging over in andere handen en ineens liep alles wat stroever. Voor zover ik begreep waren er ooit plannen om de supermarkt op zondag open te stellen en er was met de omliggende kerken een afspraak om dit niet te doen, dit vanwege geloofsovertuiging van sommige kerkgangers maar ook vanwege de hinder van het onderling verkeer. En iedereen ging tevreden zijn weg tot er werd aangekondigd dat de supermarkt dit jaar twee zondagen voor kerst open wilde gaan. Dit gaf nogal wat onrust onder de kerkgangers en er werd geprotesteerd tegen het voornemen van de AH. Het mocht niet baten en de winkel ging gewoon open. Gisteren las ik op de Teletekst dat de supermarkt zou zijn dicht geplakt met pamfletten waarin zou worden opgeroepen niet meer bij de Appie te gaan kopen (dat vind de C1000 natuurlijk prima ...) Volgens de berichten die ik heb zou het echter om slechts een pamflet gaan, dus een slecht geinformeerde journalist ? Het pamflet heb ik gelezen en er staat niets verkeerds in. Misschien dat het iets te fel is opgesteld , maar dat is begrijpelijk. De Albert Heijn eigenaar wil zich niet laten kennen en heeft op Facebook gedreigd beelden van de bewakingscamera te plaatsen. Volgens mij is dit niet wettig, maar dat moet hij zelf weten.....

Wat ik nu niet begrijp is dat je als ondernemer (AH) niet in de gaten hebt dat het je eigen klanten zijn die protesteren en dat je daar je geld mee verdient. Door nu daar tegenin te gaan en zelfs te dreigen op Facebook jaag je ze allemaal in het harnas en daarmee de winkel uit. Hoe was het spreekwoord ook alweer ? Men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn ...... Ik vermoed zo dat het hoofdkantoor er zich nog mee gaat bemoeien maar de schade is al aangericht. Dom, dom, dom !

Rien, die het allemaal hoofdschuddend gadeslaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jumbo is de eigenaar van C1000.

En C1000 is failliet. Sommige winkels zijn verkocht aan AH, als ik het goed heb, en de rest wordt Jumbo.

Ik ben benieuwd hoe de AH eigenaar zich hier onderuit gaat krabbelen. Het is een flater van jewelste en het heeft veel kwaad bloed gezet.

Ook is het erg knullig om zoiets op Facebook te zetten. Nooit je vuile was buiten hangen want dat werkt tegen je.

Ik heb er zo mijn ideeën over maar ga ze hier niet plaatsen. Je moet geen slapende honden wakker maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En C1000 is failliet. Sommige winkels zijn verkocht aan AH, als ik het goed heb, en de rest wordt Jumbo.

Ik ben benieuwd hoe de AH eigenaar zich hier onderuit gaat krabbelen. Het is een flater van jewelste en het heeft veel kwaad bloed gezet.

Ook is het erg knullig om zoiets op Facebook te zetten. Nooit je vuile was buiten hangen want dat werkt tegen je.

Ik heb er zo mijn ideeën over maar ga ze hier niet plaatsen. Je moet geen slapende honden wakker maken ;)

C1000 is niet failliet maar opgesplitst en verder............gaap................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het treurigst vind ik wel hoe snel de kleine middenstand verdwijnt. Dat zie je overal in Nederland gebeuren. Maar ja, daar werken we zelf aan mee natuurlijk. We gaan naar de grote supermarktketen (ik ook hoor), want dat is handig en vaak een stuk goedkoper. Maar daardoor verdwijnt wel het geld uit de plaatselijke (en soms landelijke) economie, de winsten gaan naar de aandeelhouders van die grote bedrijven... En dan raar opkijken dat de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.