Spring naar bijdragen

28-12-1985 - Radio Monique - Ad Roberts


Vincent

Aanbevolen berichten

Dit was de dag dat Radio Monique terug in de ether kwam.

Op tweede kerstdag om 17:20 staakte Monique haar uitzendingen omdat het enorm stormde en er een feeder naar beneden was gekomen.

Op 27 december was de zender de hele dag afwezig om reparaties mogelijk te maken en op de 28 ste was Monique terug.

Stukje Ferry Eden van diezelfde dag die vertelt over de problemen:

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine correctie,

Het uurtje Ad Roberts is van Maarten de Jong.

Het verhaal van Ferry is van ruim een maand later toen de Ross op drift was.

Waarschijnlijk heeft de storm van de 2e kerstdag toen al de nodige schade aangericht. Er zat na afloop een behoorlijke draai in de ketting.

Ook op het schip was het een rommel. Zo erg hadden we het nog niet gehad.

Ik sprak er vorige week nog over met Jan Parent (Veldkamp).

Ieder jaar komt het toch weer naar boven......

Fijne dagen allemaal!!!!

Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn vraag of Radio Monique op 27 december 1985 in de lucht was geweest meldde Jan Parent afgelopen woensdag via Facebook nog:

,,....pas in de loop van de dag..er was een van de vier antennedraden naar beneden gekomen, daarom moesten we zo plots uit de lucht..Weet nog wel dat het een enorme puinhoop was in de studio en de rest aan boord...''

Opnames van 27 december zijn welkom!

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Freewaves liggen in een doos ergens in de schuur en zijn dus niet zo te raadplegen.

Ik baseer me regel;matig op the diary: http://pirate.wireless.org.uk/diary2.htm

Is in het verleden aardig betrouwbaar gebleken.

Mocht iemand de Freewaves uit begin 1986 bij de hand hebben: ik ben wel benieuwd hoe het nu zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monique was op 27 december de hele dag uit de lucht. Caroline was er vanaf die ochtend wel weer.

Het gedeelte van de feeder (wat er nog van over was) hing halverwege de mast. Het was dus verre van optimaal.

Volgens mij is na de uitzenduren van Monique (19.00) een nieuwe feeder naar de top gegaan.

We hadden toen 2 riggers op het schip die de klus hebben geklaard.

Hulde voor die mannen, want het was nog steeds slecht weer.

De volgende ochtend (28 december) kon ik weer op 4.00 m'n bed uit voor een 3 om 3...

Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog één opmerking:

Dit is niet Ad Roberts, maar Maarten de Jong.

Ik heb zelf de uurtjes van half één tot vijf over drie. Bij belangstelling wil ik die binnenkort wel even posten, maandag, dinsdag én woensdag vrij :)

Jan-Fré

He Jan

Ik heb er belangstelling voor deze opnamens

Bedankt en tot ziens Peter Darch Australia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.