Spring naar bijdragen

De Non Stop 40 van 2 januari 1999


Evert Stolman

Aanbevolen berichten

Allereerst voor iedereen uiteraard nog het allerbeste voor 2014, met bovenal veel gezondheid toegewenst! Om maar gelijk goed van start te gaan, de Non Stop 40 uitzending van 2 januari 1999 op Radio 538. Het was eigenlijk de lijst van 26 december 1998, maar die telde ook voor de eerste week van 1999 en werd dus als zodanig ook uitgezonden. Overigens blijft het mij werkelijk een raadsel waarom er in zoveel jaren rond de jaarwisseling geen Top 40 werd samengesteld, maar die discussie is geloof ik al eens vaker gevoerd…

Op 1 in de lijst Big Big World van Emilia. Een leuke plaat, maar van Emilia hebben we verder niet of nauwelijks meer iets gehoord. Een echt one-hit-wonder dus. Op 2 Cher met Believe en The Venga Boys maakten de top 3 vol met Boom Boom Boom Boom.

The Spice Girls maakten met Goodbye een reuzensprong, van 18 naar 4. Mooi nummer, lekker rustig, passend bij de tijd van het jaar. Datzelfde geldt voor het duet op nummer 6, van Whitney Houston en Mariah Carey. Daartussenin Hard Knock Life van Jay Z, blijft een leuke plaat, lekker monotoon.

Madonna had één van haar mooiste hits (vind ik), The Power Of Goodbye stond op 8. Ook een mooie, en een sterke stijger, van Bryan Adams op 12. Baby When You’re Gone, met hulp van Spice Girl Mel C. De langst genoteerde blijft staan op 13 en blijft ook de moeite waard. Zelfs Je Naam Is Mooi van Henk Westbroek stond er 23 weken in (24, dus eigenlijk….).

De hoogste nieuwe was te vinden op 16, Westside van TQ. Hou Me Vast van Volumia stond op 17 en zelfs de Teletubbies waren aanwezig in de lijst, op 18. Opmerkelijk was de correctie in het gedrukte exemplaar van twee verwisselde platen in de week ervoor. De noteringen van Will Smith en Blackstreet waren verwisseld, gecorrigeerd in het exemplaar van 26 december en 2 januari.

Ook apart, de Nederlandstalige versie van Goodnight Saigon van Billy Joel. Voorgoed van BNN & Friends zakte naar 26. De opname werd gemaakt door een groot aantal Nederlandse artiesten, de opbrengst ging naar Warchild. Ik blijf de Nederlandstalige rap van Extince erg leuk vinden, Viervoeters kwam die week binnen op 34. Ook Rob de Nijs had een binnenkomer die week, Zo Zal Het Zijn debuteerde op 37. Het nummer zal op menige uitvaart te horen zijn geweest, vermoed ik. Ontroerend nummer!

Ook de twee laagst genoteerde platen staan hoog op m’n lijstje, Thank You van Alanis Morissette en Crush van Jennifer Paige. Heerlijke muziek!

Al met al een uitstekende lijst dus! Gedigitaliseerd door Vincent, zijn dit de links:

1500-1600 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PVR8QLEHXRFW.mp3

1600-1700 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7ME7NJC7Q4BH.mp3

1700-1800 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JQIFONMEKLYQ.mp3

Veel plezier met deze Non Stop 40, en een bijzonder aangename zondag toegewenst!

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...
  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.