Spring naar bijdragen

TROS TV muziekjes


Juul

Aanbevolen berichten

Ben ik blij om.

"weer een tevreden mens".

Juul

Tel er daar nog maar één bij op!

Als fan van het Metro ben ik hier erg blij mee.

Groet,

Ger

P.S. Overigens is deze muziek ingespeeld voor het leaderpakket dat de TROS in de periode 1988 - 1990 heeft gebruikt. De bijbehorende leaders zijn ontworpen door Rob van den Berg en als voice-over werd Karel van Cooten ingezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tel er daar nog maar één bij op!

Als fan van het Metro ben ik hier erg blij mee.

Groet,

Ger

P.S. Overigens is deze muziek ingespeeld voor het leaderpakket dat de TROS in de periode 1988 - 1990 heeft gebruikt. De bijbehorende leaders zijn ontworpen door Rob van den Berg en als voice-over werd Karel van Kooten ingezet.

Dag Ger,

Ik hecht ook altijd aan het goed en juist schrijven van namen. En voor de historie is dat ook beter hé?

Dus zullen we Karel van Kooten schrijven als : Karel van Cooten ?

Karel leest hier ook mee en zal je "dankbaar zijn".

De leader is gemonteerd door een tv collega die bij Veronica ( de VOO ) vandaan kwam. Ik dacht Hans Hullegie.

Mooi dat je er blij mee bent. Ik ben bang dat de TROS ze gewist heeft..............

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ger,

Ik hecht ook altijd aan het goed en juist schrijven van namen. En voor de historie is dat ook beter hé?

Dus zullen we Karel van Kooten schrijven als : Karel van Cooten ?

Karel leest hier ook mee en zal je "dankbaar zijn".

De leader is gemonteerd door een tv collega die bij Veronica ( de VOO ) vandaan kwam. Ik dacht Hans Hullegie.

Mooi dat je er blij mee bent. Ik ben bang dat de TROS ze gewist heeft..............

Juul

Je hebt volledig gelijk Juul. Ik had mijn eigen bericht niet goed teruggelezen. Ik heb Karel nu voorzien van de juist gespelde achternaam. En ook wat de Tros betreft heb je gelijk. Daar ligt het materiaal al lang niet meer. Gelukkig is er bij verzamelaars en leden van het Metro nog materiaal beschikbaar. Het zou toch zonde zijn als dit verloren gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, Juul, wat een goeie actie om dit te plaatsen. Dit was 1 van de beste TROS-TV-tunes ever. En bedankt ook allemaal voor de puike details.

Benno

Ik heb ze van DAT maar.......de mastertape ligt "gewoon" bij jullie in het archief..................

Nou, nog meer info dan.

Het Metro stond onder leiding van Henk Meutgeert.

Het aftellen tussen de tune's gebeurde door collega Menno Mendera.

En de master tape was: NA 173333 analoog.

Dit is "de kast op de gang" zoals wij altijd zeiden. Waar alle jingles en library muziek lag-stond.

En die is in 2009 "ontruimd"...............

Foto's: © Jelle Boonstra

2ignllf.jpg

En hier is de secretaresse van de programmaleider, die haalt de kast leeg.....

317cw1y.jpg

En zie hier, ALLE TROS jingles gingen in 2009 naar het Genootschap.

Ik kon ze nog net redden van de ondergang. ( lees wismachine ).

Zelf had ik er geen enkele belangstelling voor na al die jaren, ze kwamen m'n oren uit.

k3rtxt.jpg

En hier nog een aardige foto van de NOB technicus die het complete Best show pakket heeft over gemixed omdat wij na de mix die we kregen niet tevreden waren. Het klonk veel te dun. Bart van Gogh (Top Format) en een andere technicus dachten kennelijk dat ze een grammfoonplaat aan het mixen waren. Het klonk zo dun allemaal. We hebben het toen allemaal laten over mixen door NOB technicus Dick Luchtenburg samen met Wisseloord technicus Ronald Prent. Het heeft "goud" gekost..............Maar wij waren tevreden.

Hoe zo, "de TROS had geen geld over voor jingles" schreef enkele maanden geleden iemand hier op het forum.

Foto © Juul Geleick. vlnr. Dick Luchtenburg (NOB ) en Ronald Prent. In Wisseloord- Hilversum.

2ilxxqw.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.