Spring naar bijdragen

Cees Veerman


Alex

Aanbevolen berichten

Ik ook niet,

Moet ik eens uitzoeken.

Juul

ik heb even gekeken in de programma schema's. We hadden 2x in de week "parels....".

Op dinsdag en vrijdag. Ik zou zeggen de datum die het dichtst bij de 16e augustus 1969 ligt is de 15e en dat is een vrijdag.

(de 16e was er geen "parels..." )

MAAR.............in omroep termen is het dus de 15e en anderen hanteren de 16e.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook niet,

Moet ik eens uitzoeken.

Juul

ik heb even gekeken in de programma schema's. We hadden 2x in de week "parels....".

Op dinsdag en vrijdag. Ik zou zeggen de datum die het dichtst bij de 16e augustus 1969 ligt is de 15e en dat is een vrijdag.

(de 16e was er geen "parels..." )

MAAR.............in omroep termen is het dus de 15e en anderen hanteren de 16e.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Very sad to read of the death of another member of the Cats. The Cats were almost certainly the most popular Dutch group in the 1968 - 1974 Dutch offshore radio period, although the period of their greatest success ended shortly after the close of Veronica and RNI, after which they didn't always make the Top 10 as they had in the period up to 1974 and the baton of most popular group passed, temporarily, to the George Baker Selection and then to BZN. For all their popularity, the Cats had some very dark records, particularly "There has been a time" from the end of 1972, which has to be one of the most pessimistic songs ever (although one of the Cats' best hits in my view). But, above all, the Paling sound which they created was different from the sound that anybody else had at the time and they therefore stand as true originals.

Regards

Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Very sad to read of the death of another member of the Cats. The Cats were almost certainly the most popular Dutch group in the 1968 - 1974 Dutch offshore radio period, although the period of their greatest success ended shortly after the close of Veronica and RNI, after which they didn't always make the Top 10 as they had in the period up to 1974 and the baton of most popular group passed, temporarily, to the George Baker Selection and then to BZN. For all their popularity, the Cats had some very dark records, particularly "There has been a time" from the end of 1972, which has to be one of the most pessimistic songs ever (although one of the Cats' best hits in my view). But, above all, the Paling sound which they created was different from the sound that anybody else had at the time and they therefore stand as true originals.

Regards

Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met droevenis nam ik kennis van het feit dat Cees Veerman van de Cats is overleden . The Cats zijn zo verbonden aan het luisteren naar de Nederlandse radio en ik ben ze eigenlijk later pas echt gaan waarderen . Begin jaren 70 was ik zelf een jongen van 13-14 en vond ze niet slecht maar

beslist niet interessant genoeg . Een paar jaar geleden kocht ik hun geremasterde albums op cd en ging het veel meer mooi vinden en besefte dat ze een soundtrack zijn van mijn radio hobby .

Ik heb het stemgeluid van Cees altijd erg mooi gevonden , luister wat dat betreft naar het mooie verschil tussen de stem van Cees en Piet op

IF YOU GONNA TANGLE (IN A LOVE TRIANGLE)

Cees begint en dan neemt Piet het over , voor mij nog steeds een van de beste Cats platen , en opnieuw besef ik dat met het overlijden van Cees

weer een stukje uit mijn jeugd weg valt .

Bedankt Cees voor je mooie muziek !!!

Wim de Lang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met droevenis nam ik kennis van het feit dat Cees Veerman van de Cats is overleden . The Cats zijn zo verbonden aan het luisteren naar de Nederlandse radio en ik ben ze eigenlijk later pas echt gaan waarderen . Begin jaren 70 was ik zelf een jongen van 13-14 en vond ze niet slecht maar

beslist niet interessant genoeg . Een paar jaar geleden kocht ik hun geremasterde albums op cd en ging het veel meer mooi vinden en besefte dat ze een soundtrack zijn van mijn radio hobby .

Ik heb het stemgeluid van Cees altijd erg mooi gevonden , luister wat dat betreft naar het mooie verschil tussen de stem van Cees en Piet op

IF YOU GONNA TANGLE (IN A LOVE TRIANGLE)

Cees begint en dan neemt Piet het over , voor mij nog steeds een van de beste Cats platen , en opnieuw besef ik dat met het overlijden van Cees

weer een stukje uit mijn jeugd weg valt .

Bedankt Cees voor je mooie muziek !!!

Wim de Lang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.