Spring naar bijdragen

MiniDisc info


Juul

Aanbevolen berichten

Ja, de minidisc, dat klonk heel goed. Hoewel daarin ook data werd weg gegooid, maar het klonk ondanks dat heel goed.

Zelf had ik een 8 sporen minidisc van Yamaha (MD 8) en daar nam ik live muziek mee op die ik thuis op de pc afmixte.

Echt een geweldig systeem. Het is me nooit duidelijk geworden waarom het geen succes is geworden.

Ach, we worden oud ....

Rien, die morgen weer twee jonge honden (stagiairs) in toom moet houden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de minidisc, dat klonk heel goed. Hoewel daarin ook data werd weg gegooid, maar het klonk ondanks dat heel goed.

Zelf had ik een 8 sporen minidisc van Yamaha (MD 8) en daar nam ik live muziek mee op die ik thuis op de pc afmixte.

Echt een geweldig systeem. Het is me nooit duidelijk geworden waarom het geen succes is geworden.

Ach, we worden oud ....

Rien, die morgen weer twee jonge honden (stagiairs) in toom moet houden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de lokale hebben we ook de MD gebruikt. Meestal was dat voor jingles. Maar ook hadden een reporterset waar in een MD recorder in zat.

Werkte op zich wel leuk en had ook een beperkte montage mogelijkheid. Maar dit systeem is ook geheel ingehaald door de huidige digitale techniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de lokale hebben we ook de MD gebruikt. Meestal was dat voor jingles. Maar ook hadden een reporterset waar in een MD recorder in zat.

Werkte op zich wel leuk en had ook een beperkte montage mogelijkheid. Maar dit systeem is ook geheel ingehaald door de huidige digitale techniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de lokale hebben we ook de MD gebruikt. Meestal was dat voor jingles. Maar ook hadden een reporterset waar in een MD recorder in zat.

Werkte op zich wel leuk en had ook een beperkte montage mogelijkheid. Maar dit systeem is ook geheel ingehaald door de huidige digitale techniek.

"Beperkte montage mogelijkheid?"......

Ik heb er hele Poster interviews op gemonteerd! Kwam ik in de studio hoefde de technicus alleen maar de MD over te zetten.

Ook de Flashback uitzendingen op radio 192 heb ik zo gedaan.

Op het frame nauwkeurig! Maar ja, je moet natuurlijk wel kunnen monteren.

Radio maken is een vak.

Met deze MD nam ik de interviews op. Zit een fantastische compressor in!

Interview George Kooymans in de tuin in Belgié- Poster The Golden Earring story

jv0yfq.jpg

25tjo88.jpg

En met deze monteerde ik alles.

2mzi1wp.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de lokale hebben we ook de MD gebruikt. Meestal was dat voor jingles. Maar ook hadden een reporterset waar in een MD recorder in zat.

Werkte op zich wel leuk en had ook een beperkte montage mogelijkheid. Maar dit systeem is ook geheel ingehaald door de huidige digitale techniek.

"Beperkte montage mogelijkheid?"......

Ik heb er hele Poster interviews op gemonteerd! Kwam ik in de studio hoefde de technicus alleen maar de MD over te zetten.

Ook de Flashback uitzendingen op radio 192 heb ik zo gedaan.

Op het frame nauwkeurig! Maar ja, je moet natuurlijk wel kunnen monteren.

Radio maken is een vak.

Met deze MD nam ik de interviews op. Zit een fantastische compressor in!

Interview George Kooymans in de tuin in Belgié- Poster The Golden Earring story

jv0yfq.jpg

25tjo88.jpg

En met deze monteerde ik alles.

2mzi1wp.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat een nadeel was als je een fout maakte en per ongelijk erase gebruikte dan was je je materiaal kwijt. Helaas gebeurde dat wel eens in de haast.

Je kunt de schijf "redden" als je maar zorgt dat de "TOC" niet gebeurt. ( dus niet eruit halen ).

En ja, per ongeluk wissen, dat kon vroeger bij de bandrecorder ook ......dus...........................

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat een nadeel was als je een fout maakte en per ongelijk erase gebruikte dan was je je materiaal kwijt. Helaas gebeurde dat wel eens in de haast.

Je kunt de schijf "redden" als je maar zorgt dat de "TOC" niet gebeurt. ( dus niet eruit halen ).

En ja, per ongeluk wissen, dat kon vroeger bij de bandrecorder ook ......dus...........................

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Beperkte montage mogelijkheid?"......

Ik heb er hele Poster interviews op gemonteerd! Kwam ik in de studio hoefde de technicus alleen maar de MD over te zetten.

Ook de Flashback uitzendingen op radio 192 heb ik zo gedaan.

Op het frame nauwkeurig! Maar ja, je moet natuurlijk wel kunnen monteren.

Radio maken is een vak.

Met deze MD nam ik de interviews op. Zit een fantastische compressor in!

Interview George Kooymans in de tuin in Belgié- Poster The Golden Earring story

jv0yfq.jpg

25tjo88.jpg

En met deze monteerde ik alles.

2mzi1wp.jpg

Goeie foto, die bovenste! (Maar deze opmerking heeft niets met een MD te maken :) )

Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6404
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JPB
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.