Spring naar bijdragen

De Top 40 uitzending van 13 april 1996


Evert Stolman

Aanbevolen berichten

Onder dankzegging voor de altijd weer leuke reacties op de oude Top 40 uitzendingen, deze weekw eer eens een wat meer “recente†non-stop versie. De datum is 13 april 1996, met Captain Jack op de eerste plaats. Guus Meeuwis blijft met zijn tweede hit staan op nummer 2 en Charly Lownoise & Menthal Theo stijgen naar 3.

We zaten volop in het house- en gabbergeweld toen, The Party Animals stegen sterk met Hava Naquila van 10 naar 4. Toch ook nog drie Nederlandstalige singles in de Top 10, naast Guus Meeuwis waren ook Linda, Roos & Jessica en het One Two Trio vertegenwoordigd. Daartussenin ook nog het mooie Children van Robert Miles.

Michael Jackson deed het prima, They Don’t Care About Us van 21 naar 12. Het hele mooie Lemon Tree van Fools Garden steeg naar 13. Uiteraard was Marco Borsato toen ook vertegenwoordigd, al zakte Ik Leef Niet Meer Voor Jou naar 15. Een pakkend wijsje was Night Train van Kadoc, op 17. One Of Us van Joan Osbourne was ook zo’n prachtig nummer, zakte naar 20.

Zelfs Queen was vertegenwoordigd, You Don’t Fool Me op 21. Een hele bekende is ook 15 Miljoen Mensen, Fluitsma & Van Tijn zakten naar 22. Nog eentje uit de afdeling Gevestigde Namen, David Bowie stond op 24 met Hello Spaceboy. De langst genoteerde die week zakte naar 26, Everything But The Girl stond er al 23 weken in met Missing.

Voor het contrast: Andrea Bocelli steeg naar 27. Ook Radiohead was aanwezig, Street Spirit steeg naar 28. Een parodie op Fluitsma & Van Tijn kwam binnen op 34, Vijftien Miljoen Wensen van Vormfout. Wassenaar van Ross & Iba kwam binnen op 37 en een wel heel apart duo op 40: Andre van Duin en Klazien uut Zalk.

Al met al weer een ontzettend gevarieerde lijst met toch wel aardig wat hoogtepunten. Waarbij een opvallend hoog aantal Nederlandstalig, ik tel er 13! De cassette heb ik destijds vol willen maken met Radio Noordzee Nationaal, maar toen daar een country programma startte heb ik ‘m omgezet naar Radio 10. Aan het eind van dit alles dus nog een gevarieerd kwartiertje.

Gedigitaliseerd door Vincent, zijn dit de links:

1600-1700: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SSSDLTI4FWIO.mp3

1700-1800: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JFT77QCMCTHP.mp3

1800-1900: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-X4LMMCUQCG6D.mp3

Veel plezier met deze leuke Non Stop 40 uit 1996 en een prettige zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.