Spring naar bijdragen

Radio Caroline


Revenge85

Aanbevolen berichten

Inderdaad alweer 38 jaar geleden dat Radio Caroline haar zoveelste herstart maakte vanaf de Mi Amigo , 15 april 1979 , wat is jouw herrinering hieraan ????het was een warme dag die 1e paasdag, ik weet nog dat ik rond 11:30 de radio op 319 aanhad en save me van Clout hoorde , het was dus echt Caroline was weer terug , met dj's bekend van Mi Amigo maar ook nieuwe die ik niet kon zoals Paul de Wit en Ad Roberts , gefrustreerd dat de Ned uitzending al om 17:30 stopten en dat moet voor de desbetreffende dj ook niet leuk zijn geweest, al begreep ik toen niet dat Maasbach om 07:00 en Toornvliet om 17:30 voor de benodigde pegels zorgden, de zoveelste comeback en dat alweer 38 jaar geleden

bewerkt door Revenge85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet het ook nog... Tony Allen met zijn kerstwensen, haha. Teach-In met Greeeenpeace....Greeeenpeace...was dat geen sureshot, zo heette dat toch?

Paul Hendriks, Erik de Zwart, Marc Jacobs, zomaar een paar namen die me te binnen schieten, het was een leuke radiozomer. Nog een tweetal andere kortdurende projecten voor de kusten. Ondanks alles hield Caroline het toch het langst uit, hoewel ik na de zomer van 1979 niet veel meer luisterde, slechte ontvangst, en de programmering was ook niet veel meer, wekenlang engelse deejays die een nederlandse service runnen... maar ik ben altijd een bewonderaar gebleven en zoals dit weekend als die album 500 door ze wordt gedaan, chapeau. Nog 50 jaar erbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ben ik dan die halve zool die Patrick Valain niet irritant vond. Het was de herkenbare Mi Amigo commercial stem.

En Mi Amigo deed dat in mijn ogen slim. Zo had Vermeer Thys en Zonen wel elk uur een spotje maar niet ieder uur dezelfde. Dit gold ook voor Goormans en Juwelier Zwitserland. De betere commercials (Stimorol, Miss Sheila, Autobanden De Sprint, Goudhaantje) konden wel elk uur gedraaid worden. Het enige waar ik echt gek van werd was gedurende het voorjaar van 1978 de spot van de "Mi AMigo Jeans" met Ton Schipper "De Mi Amigo vogel heeft zijn nest gebouwd aan de Costa Brava." 2x per uur, tot vervelens toe.

In 1979 bij de Nederlandse Caroline service had heer Vuylsteke "geregeld" dat ALLE commercials IEDER uur gedraaid moesten worden, waardoor het luisteren naar Caroline pakweg 20% van de tijd bestond uit irritante reclameboodschappen met semi koortjes (Meubelen Jacky Arnouts, Vleeshal de Vos, Lentinie, etc. etc., overigens heel veel ingesproken door Sebastiaan Peters).

Nee, eerlijk is eerlijk, dan vond ik Valain met zijn gehandikapten toch echt veel beter.

Groet,

Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In die tijd waren er weinig radiozenders zodat een zender voor België en Nederland uiteraard ook spots had zowel in het Noorden als het Zuiden. Nederlanders ergerden zich soms aan Vlaamse spots, maar ook in Vlaanderen ergerden ze zich aan door Nederlanders ingesproken spots voor Vlaamse bedrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Mijn herinnering aan de start van de Nederlandstalige Service van Radio Caroline op die bewuste 1e Paasdag 15 april 1979 was de eerste officieêle plaat die toen gedraaid werd, namelijk

Fool (If You Think It's Over)  van Chris Rea uit 1978.

bewerkt door Atlantis1960
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk aan deze dag ..dat ik ruim voor de uitzending het 1e uur al standby was

Mijn bandrecorder had het die dag knap lastig om de programma's op te nemen

Een hoera dag van Caroline is terug en dan nog wel in het nederlands

Ik was toen gelukkig thuis en niet aan het vissen op de Noordzee

Iedere dag dat ik wel thuis was probeerde ik op te nemen voor mezelf en het nageslacht

Ik dacht toen ook na,  van zouden er veel mensen zijn die deze dag zouden opnemen

Het was de tijd van geen internet!

Banden opzenden en ruilen, papieren lijsten sturen van je verzameling

de radiobladen nalezen en kijken of je een adres vond van een radiofan verzamelaar

dat later overdag wegens problemen engelse djs probeerden in het nederlands er wat van te maken vond ik best ok

ik wist toen dat dit iets was dat we nooit meer zouden horen of meemaken

of het belachelijk klonk voor velen of niet, ik vond het grappig

ik heb toen veel van die programma's  opgenomen ! Gelukkig want die zwerven al jaren overal rond

2 of 3 jaren geleden eens dit tegen éen van de engelse djs verteld, ene die de programma's van toen een ramp vond

Sinds ik het vertelde dat zoveel van die programma's door mij werden opgenomen en rondzwerven stopte ie met praten tegen mij

Als hij me nu nog op een zeezenderdag ziet kijkt hij me steevast aan met een niet blij gezicht

Vriendelijke groet van Jean-Pierre de zeerover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.