Spring naar bijdragen

Weer een hobby minder


rien1959

Aanbevolen berichten

Tja, het zat er aan te komen .... het downloadverbod en nu ook deze regels op het forum. Voor mij is de lol er af.

Ik heb geen zin om alleen nog maar verhaaltjes te gaan schrijven over mijn technische bezigheden. Af en toe eens een hard to find nummer downloaden of juist plaatsen geeft meer voldoening. Nee, deze jongen gaat de tent verlaten. Jammer, maar het is niet anders. Riens knutselhoek is verleden tijd.

Rien, die iedereen het beste wenst !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is het mede het gevolg van het graaien van personen, ook materiaal van de downloadclub werd op marktplaats verkocht.

Ik dacht het forum al een besloten club was, maar blijkbaar vervalt ook hier de mogelijkheid van het delen van uniek materiaal.

vr.gr.Anne

Dag Anne,

Als ik het goed begrijp, kunnen we historische radioprogramma's gewoon met elkaar blijven delen. En juist dat lijkt mij uniek materiaal.

Het is natuurlijk vervelend dat sommige mensen daar misbruik van maken door die programma's op marktplaats te koop te zetten. Aan de andere kant: mensen die op zo'n aanbod ingaan, zouden weleens wat verder mogen kijken dan hun neus lang is...

Rien, jammer, want ik las je verhalen graag...

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het zat er aan te komen .... het downloadverbod en nu ook deze regels op het forum. Voor mij is de lol er af.

Ik heb geen zin om alleen nog maar verhaaltjes te gaan schrijven over mijn technische bezigheden. Af en toe eens een hard to find nummer downloaden of juist plaatsen geeft meer voldoening. Nee, deze jongen gaat de tent verlaten. Jammer, maar het is niet anders. Riens knutselhoek is verleden tijd.

Rien, die iedereen het beste wenst !

Nou, daar zijn we mooi klaar mee dan!

Een fan van je verhalen.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anne,

Als ik het goed begrijp, kunnen we historische radioprogramma's gewoon met elkaar blijven delen. En juist dat lijkt mij uniek materiaal.

Het is natuurlijk vervelend dat sommige mensen daar misbruik van maken door die programma's op marktplaats te koop te zetten. Aan de andere kant: mensen die op zo'n aanbod ingaan, zouden weleens wat verder mogen kijken dan hun neus lang is...

Rien, jammer, want ik las je verhalen graag...

Paul

Natuurlijk zijn de historische radioprogramma's uniek, dat is ook het doel van het forum.

Maar dat kleine beetje extra wat men regelmatig aanbied is van grote waarde van mensen in deze groep.

Lijkt me stug dat een groot publiek op een plaatje uit de zestiger jaren zit te wachten.

vr.gr.Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat ook dit Forum zich weer laat piepelen door foute regels.

Het ontbreekt in dit land aan mensen die hun middelvinger opsteken en hun r**t afvegen met slechte en erg foute regelgeving.

De angst regeert. En dat is een slechte leermeester.

Het downloadverbod is vooral ongelofelijk @#$%^&*&^^%$ grrrrr voor liefhebbers van oude muziek zoals hier in dit forum. Muziek die gewoon vaak nergens te koop is.

En dus nu nog moeilijker aan te komen.

Waarom dit forum links met oude meuk niet meer toestaat is mij niet duidelijk. Het enige dat veranderd is is dat je niet meer mag downloaden, maar daar heeft dit forum niets mee te maken. Voor het aanbieden of verwijzen is niets veranderd volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

By the way: persoonlijk heb ik geen problemen met de beslissing van de beheerders. Het is hun website en zij zijn (mede)verantwoordelijk.

Wie ‘hard to find’-classics wil blijven delen op internet, kan natuurlijk gewoonlijk een website opzoeken die zoiets toestaat, of zelf zo’n website beginnen. De consequentie is dat je zelf verantwoordelijk bent. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat de stichting Brein erg geïnteresseerd is in dat soort kleine visjes. Ze storen zich veel meer aan mensen die een groot aanbod uit illegale bron hebben, soms tegen betaling. Daarbij gaat het vrijwel altijd om auteursrechtelijk beschermd materiaal dat gewoon in de handel is.

In de VS en de rest van Europa gelden allang dezelfde strengere regels die nu ook bij ons gelden. Toch zie je ook in de VS websites waar oude, zeldzame muziek wordt aangeboden. Neem dit bijvoorbeeld: http://dereksdaily45.blogspot.nl/ . Die website is al jaren in de lucht en je vindt daar allerlei zeldzame soulmuziek uit de jaren zestig, destijds op single uitgebracht, maar daarna nooit meer in de handel geweest. De beheerder is een bekende figuur binnen het wereldje van soulliefhebbers; je kunt hem zelfs inhuren als deejay voor een ouderwetse R&B-party.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, de liefhebers van oude muziek en dat willen downloaden, zijn niet het probleem, gaat nergens over. Maar worden wel getroffen.

Een genuanceerde downloadverbod, waarbij alleen recent materiaal verboden wordt, kon er niet af. Heeft ook te maken dat er eeuwig auteursrechten op blijven zitten. Veel te lang in ieder geval.

Overigens begrijp ik niet waarom op dit Forum oude plaatjes niet kunnen, terwijl programma's vol met oude plaatjes, nog wel kunnen. Dat is net zo goed illegaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Rien, ik/wij missen je verhalen. als U zich verveeld, ik heb een mooi klusje voor op een draai / frees bank :-)

Arjan, ik ga hier echt niet meer schrijven. Zo af en toe kom ik nog eens langs om eens te kijken wat er allemaal gaande is. Maar ik vind het niet interessant. Op klussen zit ik op dit moment niet te wachten. Het is te druk nu.

Rien

P.S. Riens knutselhoek kan daarom gewoon worden verwijderd. De links werken al lang niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.