Spring naar bijdragen

meeste gewaardeerde ESF winnaar Aller Tijden


Aanbevolen berichten

Totaal onbelangrijk natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af: als je nu eens een programma zou hebben met de clips van alle winnaars, wie zou er dan verkozen worden als Beste Aller Tijden? Of: hoe zou de Top 57 van de winnaars er uit zien?

http://www.hitnoteringen.nl/start/sterren-nl/songfestival-top-25/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mooiste winnende songfestivallied is wat mij betreft 'Dansevise' van Grethe & Jörgen Ingmann uit 1963, gevolgd door 'What's another year' (1980) en 'Après toi (1972).

Mooie niet-winnende songs, die me zo te binnen schieten: 'Judy et cie' van Pierre Rapsat (1976), 'I treni di Tozeur' van Alice & Battiato (1984), Knock, knock who's there van Mary Hopkin (1970) en 'Waterman' van The Hearts of Soul (1970).

Greetz,

Everton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga voor Dinge-dong van Teach-In.

"Een prachtig werkje" zou Gerrit den Braber zeggen.

Een mooi verhaal, mijn vrouw was in haar werkzame tijd label manager bij platenmij CNR. En ze besloot een CD uit te brengen, ik meen in 1996 ;â€40 jaar nationaal songfestival†cnr 2002783", met daarop Songfestival liedjes. En natuurlijk moest daar

Teach-In ook op volgens Willem van Kooten, toen de baas daar.

Dus m'n vrouw ging maar eens op zoek naar de masterbanden van de Nederlandse versie.

De zoektocht leverde niets op. Weg dus, ook in het "CUC" (Computer Uitwijk Centrum in Lelystad) waar toen de masters van CNR lagen was niks.

Dan maar Eddy Owens, de producent gevraagd, ook niks..............!!!

Goede raad was duur, er was in het archief nog wel één single te bekennen en alle TROS collega's hebben hun vinyl singles mee genomen en de twee singles uit de NOS fonotheek haalden we ook op.

En van één van die singles heb ik in de TROS studio op de MAC met behulp van ProTools een mooie "master" gemaakt. En die is gebruikt voor later alle CD's! Ja, zo gaat dat jongens en meisjes in de wereld van de platenmaatschappijen.

Dus mocht je een CD hebben met de Nederlandse versie dan weet je hoe die tot stand gekomen is.

Zo een stukkie Vaderlandse Popgeschiedenis op dit uur.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ditmaal weer...

Dieptepunt vond ik wel Polen die van het meidengekke Italie veel punten kreeg.. Omdat er vrouwelijk bloot te zien was, want de zang was tenenkrommend!!

Puur op zang en muziek waren er slechts een paar kandidaten die deden waar het om draait. Ilse en Waylon behoorden daar toe. Dus ga je de uitslag opnieu rangschikken, dan hebben "we" gewoon gewonnen.

De 2 prijzen die ze wél wonnen laten dat ook zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puur op zang en muziek waren er slechts een paar kandidaten die deden waar het om draait. Ilse en Waylon behoorden daar toe. Dus ga je de uitslag opnieu rangschikken, dan hebben "we" gewoon gewonnen.

De 2 prijzen die ze wél wonnen laten dat ook zien!

Dat Oostenrijk heeft gewonnen is gewoon doorgestoken baard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, smaken verschillen. Ik vond het wel een leuk spektakel. Vooral om daar samen met de kinderen naar te kijken, onder het genot van een glaasje en een hapje.

Het deed me een beetje denken aan de manier waarop ik in mijn studententijd naar een programma als TopPop keek. Daar zaten dingen bij die we helemaal niks vonden, maar het was leuk om er gezamenlijk naar te kijken, en desnoods om het gezamenlijk af te kraken.

En als er iets is wat ik geleerd heb van mijn kinderen, is het om open te blijven staan voor nieuwe dingen, en niet meteen iets af te keuren omdat het niet lijkt op wat ik vroeger allemaal mooi vond. Het is mijn oprechte streven om geen verzuurde oude vent te worden.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als er iets is wat ik geleerd heb van mijn kinderen' date=' is het om open te blijven staan voor nieuwe dingen, en niet meteen iets af te keuren omdat het niet lijkt op wat ik vroeger allemaal mooi vond. Het is mijn oprechte streven om geen verzuurde oude vent te worden.[/quote']

Ik ben het helemaal met je eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.