Spring naar bijdragen

vraag over internetradio Sangea WFR-28D


Gast

Aanbevolen berichten

50????? ernstig overvragen is dat.

GBB onbekend in "Holland".

Zie hier http://www.groninger-bodem-beweging.nl/

Paul de Haan

"Er Beeft Niets Boven Groningen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50????? ernst

Nee, serieus! Want ben er achter gekomen dat er zowel de telefoon van mij, mijn vrouw en de 2 nog inwonende kinderen ook een radio zit. Net als in mijn ipod. En dan hebben we nog 3 soorten digitenne ontvangers in gebruik waar de radiofunctie op zit.... maar ja, dat zal wel niet werken in het hoge noorden.

Ik heb trouwens deze in gebruik:

http://www.radiowinkel.com/a-35869115/sangean/sangean-wft-1di-dab-fm-wifi-hifi-tuner/

Was vorig jaar bijna 100 euro goedkoper bij Conrad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, serieus! Want ben er achter gekomen dat er zowel de telefoon van mij, mijn vrouw en de 2 nog inwonende kinderen ook een radio zit. Net als in mijn ipod. En dan hebben we nog 3 soorten digitenne ontvangers in gebruik waar de radiofunctie op zit.... maar ja, dat zal wel niet werken in het hoge noorden.

Ik heb trouwens deze in gebruik:

article30616066.jpg

http://www.radiowinkel.com/a-35869115/sangean/sangean-wft-1di-dab-fm-wifi-hifi-tuner/

Was vorig jaar bijna 100 euro goedkoper bij Conrad.

Hier verlangen we nog regelmatig terug naar de good old PTT Draadomroep en de grijze PTT telefooncel die gevoed kon worden met dubbeltjes en kwartjes.

Mijn vrouw draait nog cassettebandjes in de serre, we hebben hier nog twee cassette recorders in gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij de Sangean WFR-28D krijg je toegang tot een webportal om via je computer internetstations op je radio toe te voegen. Ik miste het station van Rockin' Ron Sedaille in de lijst en heb gevraagd of dat toegevoegd kon worden. Net zie ik dat WDRC is toegevoegd. WDRC staat nu op 4 :)

Voor wie niet bekend is met Ron Sedaille, kijk hier maar 's : https://www.youtube.com/channel/UCjJYg38i7GNIRCy-61KdvMw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de Sangean WFR-28D krijg je toegang tot een webportal om via je computer internetstations op je radio toe te voegen. Ik miste het station van Rockin' Ron Sedaille in de lijst en heb gevraagd of dat toegevoegd kon worden. Net zie ik dat WDRC is toegevoegd. WDRC staat nu op 4 :)

Voor wie niet bekend is met Ron Sedaille, kijk hier maar 's : https://www.youtube.com/channel/UCjJYg38i7GNIRCy-61KdvMw

Het probleem bij dat toevoegen is dat wanneer je geen stream url hebt dat toevoegen niet lukt. Maw, de webpagina moet de mogelijkheid hebben via winamp of mediaplayer achter de stream url te komen, het lukt niet als de webpagina alleen een aanduiding heeft dat je online kunt luisteren via een eigen player, dan zie je de stream url namelijk niet.

Twee voorbeelden: Sunshine Radio op Cyprus, station waaronder ex Caroline Dave Asher werkt en The Sound in Auckland New Zealand, prima classic rock. Beide stations reageren niet op e mail om de stream url vrij te geven.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem bij dat toevoegen is dat wanneer je geen stream url hebt dat toevoegen niet lukt. Maw, de webpagina moet de mogelijkheid hebben via winamp of mediaplayer achter de stream url te komen, het lukt niet als de webpagina alleen een aanduiding heeft dat je online kunt luisteren via een eigen player, dan zie je de stream url namelijk niet.

Dat was precies het probleem dat ik met WDRC had, Paul. Ik kon niet achter het adres van de mp3, rm of mediaplayer stream komen. De mensen van het portal blijkbaar wel, want die hebben 'm nu toegevoegd aan hun lijst. De link voor 't portal is : http://www.wifiradio-frontier.com Op de startpagina, linksonder staat 'Suggest a station' en dat heb ik gedaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was precies het probleem dat ik met WDRC had, Paul. Ik kon niet achter het adres van de mp3, rm of mediaplayer stream komen. De mensen van het portal blijkbaar wel, want die hebben 'm nu toegevoegd aan hun lijst. De link voor 't portal is : http://www.wifiradio-frontier.com Op de startpagina, linksonder staat 'Suggest a station' en dat heb ik gedaan...

Okay Ben , prima tip, ik neem contact met ze op.

Dan het volgende probleem : zomaar opeens verdwijnt uit de display van mijn 5 presetstations de naam van het station, nog wel leesbaar de omschrijving van het station, naam dus niet! Zeeeer vreemd, het boekje biedt geen uitkomst. Ik snap er niets van, fabriekreset durf ik niet aan, volgens mij moet je dan alles opnieuw instellen.

Dit is feitelijk hetzelfde probleem als heeel vroeger met die ouwe lampenradio's, daar brak het touwtje van de afstemming, dus dan maar met de hand achter in de radio< veel 220 volt> handmatig afstemmen.

Heb jij een oplossing voor dit probleem?

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het probleem dat ik met WDRC had, Paul. Ik kon niet achter het adres van de mp3, rm of mediaplayer stream komen. De mensen van het portal blijkbaar wel, want die hebben 'm nu toegevoegd aan hun lijst. De link voor 't portal

Dan het volgende probleem : zomaar opeens verdwijnt uit de display van mijn 5 presetstations de naam van het station, nog wel leesbaar de omschrijving van het station, naam dus niet! Zeeeer vreemd, het boekje biedt geen uitkomst. Ik snap er niets van, fabriekreset durf ik niet aan, volgens mij moet je dan alles opnieuw instellen.

Dit is feitelijk hetzelfde probleem als heeel vroeger met die ouwe lampenradio's, daar brak het touwtje van de afstemming, dus dan maar met de hand achter in de radio< veel 220 volt> handmatig afstemmen.

Heb jij een oplossing voor dit probleem?

Paul de Haan.

Ik ben niet bekend met dit probleem, Paul. Heb je wel de laatste versie van de SW op je radio staan? Als ik 't me goed herinner heb ik 'm ge-upgrade naar het laatste SW level.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem bij dat toevoegen is dat wanneer je geen stream url hebt dat toevoegen niet lukt. Maw, de webpagina moet de mogelijkheid hebben via winamp of mediaplayer achter de stream url te komen, het lukt niet als de webpagina alleen een aanduiding heeft dat je online kunt luisteren via een eigen player, dan zie je de stream url namelijk niet.

Twee voorbeelden: Sunshine Radio op Cyprus, station waaronder ex Caroline Dave Asher werkt en The Sound in Auckland New Zealand, prima classic rock. Beide stations reageren niet op e mail om de stream url vrij te geven.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paul ik heb de stream url voor Sunshine Radio voor je ontdekt alleen ben ik bang dat deze op jou radio niet werkt omdat het een aac stream betreft en dat ondersteunt in ieder de website waar je stations kan toe voegen niet.

Nou, dan kan je een flink aantal radiostations uitsluiten als dat zo zou zijn. Ik heb in ieder geval diverse aac streams toegevoegd aan mijn Sangean. Zonder problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dan kan je een flink aantal radiostations uitsluiten als dat zo zou zijn. Ik heb in ieder geval diverse aac streams toegevoegd aan mijn Sangean. Zonder problemen.

Ik heb een al wat ouder model misschien ligt het daar aan. Maar in het geval van deze url krijg ik een network time out op mijn display.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paul ik heb de stream url voor Sunshine Radio voor je ontdekt alleen ben ik bang dat deze op jou radio niet werkt omdat het een aac stream betreft en dat ondersteunt in ieder de website waar je stations kan toe voegen niet. Je kan kiezen tussen mp3, winamp of realplayer. Ik geef hem toch maar even misschien werkt ie bij jouw wel.

http://178.32.55.160:8000/aac

in itunes werkt ie wel!

Bedankt voor de link. Ik heb 'm op de portal als mp3 stream ingevoerd en vervolgens speelt-ie prima op m'n WFR-28D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet bekend met dit probleem, Paul. Heb je wel de laatste versie van de SW op je radio staan? Als ik 't me goed herinner heb ik 'm ge-upgrade naar het laatste SW level.

Het probleem heeft zichzelf weer verholpen,ik heb geen iedee hoe maar dat maakt verder niet uit.

Paul de Haan

http://pauljdehaan.wordpress.com/


Het probleem bij dat toevoegen is dat wanneer je geen stream url hebt dat toevoegen niet lukt. Maw, de webpagina moet de mogelijkheid hebben via winamp of mediaplayer achter de stream url te komen, het lukt niet als de webpagina alleen een aanduiding heeft dat je online kunt luisteren via een eigen player, dan zie je de stream url namelijk niet.

Twee voorbeelden: Sunshine Radio op Cyprus, station waaronder ex Caroline Dave Asher werkt en The Sound in Auckland New Zealand, prima classic rock. Beide stations reageren niet op e mail om de stream url vrij te geven.

Paul de Haan.

Hoi Paul ik heb de stream url voor Sunshine Radio voor je ontdekt alleen ben ik bang dat deze op jou radio niet werkt omdat het een aac stream betreft en dat ondersteunt in ieder de website waar je stations kan toe voegen niet. Je kan kiezen tussen mp3, winamp of realplayer. Ik geef hem toch maar even misschien werkt ie bij jouw wel.

http://178.32.55.160:8000/aac

in itunes werkt ie wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een luistertip: Solid Gold Gem AM England. Internet only. Oorsprong de ILR stations in de70er en 80er jaren. Veel ex medewerkers uit die tijd. Mooie Pams jingles komen oa voorbij en easy listening oldies.

Lijkt op de style van BBC Radio Two in de 70er jaren.

Zie ook hier.

http://www.solidgoldgem.am/

Paul de Haan

http://pauljdehaan.wordpress.com/

www.marinebroadcasters.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij Amerikaanse commerciele stations is het soms moeilijk om de url te achterhalen. Ik heb de indruk dat het een bewuste keus is van die stations. Ze zitten er namelijk helemaal niet op te wachten dat mensen van over de hele wereld urenlang via internetradio naar hun programma's gaan luisteren. Zij moeten rechten afdragen voor die luisteruren, maar de reclames die ze uitzenden, zijn alleen op hun eigen omgeving gericht. Zo bezien zijn al die buitenlandse belangstellenden alleen maar een kostenpost. (Om dezelfde reden zijn de stations van sommige grotere mediaconcerns voor het buitenland geblokt.)

Publieke radiostations (vaak aangesloten bij NPR) hoeven in Amerika veel minder rechten te betalen voor muziek e.d. Dat is daar wettelijk zo geregeld. Vandaar dat die op het internet veel beter vertegenwoordigd zijn, en vaak ook in een aanzienlijk hogere bitrate. Zij vinden het juist leuk om een groot bereik te hebben. (Wat mij persoonlijk goed uitkomt, want ik heb het helemaal gehad met de commerciele radio van tegenwoordig, ook die uit Amerika.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de link. Ik heb 'm op de portal als mp3 stream ingevoerd en vervolgens speelt-ie prima op m'n WFR-28D.

Is mij nu ook gelukt, inderdaad moet je als type MP3 opgeven. Dat doe je op de website Frontier. Vervolgens op de ontvanger kijken bij My added stations en dan staat ie er gewoon bij.

Anno nu vinden we dit feitelijk allemaal heel gewoon. Ik herinner mij dat ik in circa 1969 zo ongeveer uit mijn dak ging toen ik de legendarsiche kortegolfzenders WNYW Radio New York worldwide en HCJB the Voice of the Andes uit mijn buizenradio te voorschijn haalde, of die nacht in 66 toen ik voor het eerst Radio Essex op 222 wist te ontvangen in Groningen <200 watt vanaf de Knock John tower in de Thamesmonding. En dichterbij in januari jl midden op de afsluitdijk op 1500 khz zo maar een Amerikaan op de autoradio had. Zodra ik de afsluitdijk af was verdween de Yank.

Paul de Haan.

http://pauljdehaan.wordpress.com/

www.marinebroadcasters.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Het probleem bij dat toevoegen is dat wanneer je geen stream url hebt dat toevoegen niet lukt. Maw, de webpagina moet de mogelijkheid hebben via winamp of mediaplayer achter de stream url te komen, het lukt niet als de webpagina alleen een aanduiding heeft dat je online kunt luisteren via een eigen player, dan zie je de stream url namelijk niet.

Twee voorbeelden: Sunshine Radio op Cyprus, station waaronder ex Caroline Dave Asher werkt en The Sound in Auckland New Zealand, prima classic rock. Beide stations reageren niet op e mail om de stream url vrij te geven.

Paul de Haan.

Hoi Paul ik heb de stream url voor Sunshine Radio voor je ontdekt alleen ben ik bang dat deze op jou radio niet werkt omdat het een aac stream betreft en dat ondersteunt in ieder de website waar je stations kan toe voegen niet. Je kan kiezen tussen mp3, winamp of realplayer. Ik geef hem toch maar even misschien werkt ie bij jouw wel.

Please login or register to see this link.

in itunes werkt ie wel!

 

Werkt ook in StreamWriter. Neemt ook goed op. Je kunt de AAC stream met extra software voor StreamWriter ook omzetten naar Mp3.

 

Soms kun je een streamadres vinden door de speler op te starten in Winamp waaraan StreamRipper is gekoppeld. In StreamRipper zie je dan vaak het streamadres. Soms kun je op StreamRipper klikken (rechts) en dan verschijnt het adres. Soms ook is het mogelijk op Winamp rechts te klikken, op View File info en dan komt de Mp3 Infobox tevoorschijn. Daar staat dan het streamadres. Probeer het maar eens bij Radio Waddenzee.

 

Overigens zijn er veel internetradio's te vinden die ook AAC, Flac e.d. afspelen. B.v. Slim Devices. Streamt ook nog. 

 

Helaas lukt het me niet om het streamadres te vinden van The Sound uit NZ. 

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Op 19-6-2014 om 20:54 zei Paul de Haan:

Twee voorbeelden: Sunshine Radio op Cyprus, station waaronder ex Caroline Dave Asher werkt en The Sound in Auckland New Zealand, prima classic rock. Beide stations reageren niet op e mail om de stream url vrij te geven.

Het heeft even geduurd maar heb een Url voor The Sound uit New Zealand gevonden die werkt op de internet radio's.

Please login or register to see this link.

Bij mij werk ie!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.