Spring naar bijdragen

Dit is echt de allerlaatste door mij opgenomen cassette!


Vincent

Aanbevolen berichten

Deze dus: http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-8516.html

En een foto van de cassette voor de verzamelaars:

Please login or register to see this link.

Ik stop er dus mee. Sommige van jullie zullen blij zijn, eindelijk tijd om alles eens te luisteren. Ja, jammer, er staat nog genoeg klaar van wat ik in de afgelopen 16 maanden heb opgenomen en nog niet hier is langsgekomen.

Maar waarom stop ik er dan mee? Simpel: Ik ben begonnen met het 'ontmantelen' van mijn 'kolerezooi' in de huiskamer. Ik zit daar namelijk al meer dan 12 jaar met mijn hobby omdat ik meer kinderen heb dan kamers. En ja, voor de eerste zit onze taak erop en die gaat zijn kamer na 22 jaar verlaten. Er komt dus er dus een vrij en die is van MIJ!

De komende maanden ga ik verbouwen. Extra stroomvoorziening, netwerkkabels verleggen, coaxkabel voor de radio doortrekken, nieuwe tweedehands serverkast in hobbykamer installeren voor de pc's en alle audio apparatuur daar netjes 'inhangen'. Maar dan wel nadat ze zijn 'gereviseerd'. En als we dan toch bezig zijn vervangen we ook maar gelijk de opnamepc en zetten we een reserve erbij. Ook beide servers worden vervangen.

Als alles volgens planning verloopt ben ik begin oktober klaar. En dan gaan we weer verder met waar ik vandaag mee ben gestopt. Want ik heb nog een dikke 300 cassettes liggen die ik nog moet opnemen. En dan heb ik het maar niet over wat er nog is aangeboden om te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel succes. Ik denk dat het verkassen en het weer opbouwen ook plezier gaat opleveren met uiteraard het fijne vooruitzicht dat dit je "eigen" ruimte wordt. Ongetwijfeld zullen er ook wel verzuchtingen zijn zoals: "Waar ben ik aan begonnen".

Heel veel sterkte en succes.

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze dus: http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-8516.html

En een foto van de cassette voor de verzamelaars:

Ik stop er dus mee. Sommige van jullie zullen blij zijn, eindelijk tijd om alles eens te luisteren. Ja, jammer, er staat nog genoeg klaar van wat ik in de afgelopen 16 maanden heb opgenomen en nog niet hier is langsgekomen.

Maar waarom stop ik er dan mee? Simpel: Ik ben begonnen met het 'ontmantelen' van mijn 'kolerezooi' in de huiskamer. Ik zit daar namelijk al meer dan 12 jaar met mijn hobby omdat ik meer kinderen heb dan kamers. En ja, voor de eerste zit onze taak erop en die gaat zijn kamer na 22 jaar verlaten. Er komt dus er dus een vrij en die is van MIJ!

De komende maanden ga ik verbouwen. Extra stroomvoorziening, netwerkkabels verleggen, coaxkabel voor de radio doortrekken, nieuwe tweedehands serverkast in hobbykamer installeren voor de pc's en alle audio apparatuur daar netjes 'inhangen'. Maar dan wel nadat ze zijn 'gereviseerd'. En als we dan toch bezig zijn vervangen we ook maar gelijk de opnamepc en zetten we een reserve erbij. Ook beide servers worden vervangen.

Als alles volgens planning verloopt ben ik begin oktober klaar. En dan gaan we weer verder met waar ik vandaag mee ben gestopt. Want ik heb nog een dikke 300 cassettes liggen die ik nog moet opnemen. En dan heb ik het maar niet over wat er nog is aangeboden om te doen!

sterkte ermee en bedankt voor alle opnamen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt eigenlijk wel mee. Ik weet nu al dat ik over 2 tot 4 jaar tijdelijk moet verhuizen voor een renovatie. Wilde eigenlijk daar op wachten maar toch besloten het niet te doen. De serverkast (een koopje, 50 euri) gaat zo ingericht worden dat alle apparatuur snel vervangen/verhuisd kan worden. Alles komt op een oppervalkte van 80x80 cm te staan. Moet ook wel met een kamer van 220x220.

Grootste probleem was de coaxkabel van de buitenantenne. Ik heb in de achtertuin 6 meter van de gevel een ALA 1530 antenne staan. Een loop voor LG/MG/KG. En de kamer is aan de voorkant. Nu woon ik in een huis gebouwd in de jaren 20 van de vorige eeuw toen de 'boeren' uit Brabant en Zeeland naar de grote stad trokken. Voor de niet kenners: Rotterdam-zuid wordt daarom de boerenzij genoemd. Het valt onder de noemer 'beschermt stadsgezicht' en mag om die reden de antenne niet in de voortuin plaatsen. Maar de kabels (want er zit ook een rotor bij). gaan gewoon over het verlaagde plafond van achter naar voren en door de houten vloer de kamer in. En over een paar jaar krijgt de aannemer een 'klant' die wat extra leidingen getrokken wil hebben :)

Maar ik zoek nog wat spullen. De bevestigingsbouten voor de 19" spullen in het rek, vier 19" planken voor de computer. Een 'nieuwe' switch heb ik inmiddels gevonden voor 40 euro. Een 24 poorts 10/100/1000 die uit de failliete boedel van OAD komt. En iemand die de serverkast naar de eerste verdieping wil sjouwen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor bouten , moeren etc is toolstation een idee.

ik slaag daar altijd voor standaard 8.8 bouten. voor withworth ,bsp en de bspt varianten heb ik in engeland een goed adres, ik kan desnoods als doorvoer adres dienen. doe ik wat terug voor de zaak ;)

trouwens, naast opnames van landelijke stations, ik moet nog cassettes hebben van de locale omroep Heemskerk, met name de beatles show.

cheers, Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trouwens, naast opnames van landelijke stations, ik moet nog cassettes hebben van de locale omroep Heemskerk, met name de beatles show.

cheers, Arjan

DIe mag je altijd opsturen. Krijg je ze (na de verbouwing) weer retour met de digitiale opnamen erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor alles

Mijn huis moet ook wat mee,want het gilt om onderhoud.

En dan mijn kabouter van 2 jaartjes oud die natuurlijk lekker

met pappa leuke dingen wil doen. En natuurlijk het werk wat veel

vrije tijd opslokt.

Groetjes Kurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze harde schijf is uit 2005. In 2007 is hij in de PC geplaatst en vanaf dat moment zijn er tienduizenden opnames van cassettes op terecht gekomen. Op deze schijf heb ik dus echt alles opgenomen. Hij is net met Gparted leeg gemaakt en als NTFS geformateerd. Gaat hij weer in een PC? Gaat hij op Marktplaats? In de millieu afvalbak? Of zet ik dit museumstuk in een vitrinekast als aandenken?

De PC gaat overigens straks gewoon weer verder met opnemen. Er gaat een zelfde schijf in, zelfde grote, zelfde bouwjaar. Alleen ietsjes minder intensief misbruikt.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zegt wel iets over de moderne tijd dat we een ding van nog geen tien jaar oud als 'museumstuk' kunnen beschouwen. Vergeleken daarmee zijn wijzelf dus eigenlijk museumstukken in het kwadraat...

Dank voor al die opnames, Vincent, en succes met de nieuwe kamer.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.