Spring naar bijdragen

Radio Intern Zoetermeer


cuevision

Aanbevolen berichten

Beste Richard,

 

Dit is ECHT, ECHT, ECHT geweldig, enorm veel dank!

Heb met een enorme grote glimlach, van oor tot oor, de fragmenten beluisterd. SUPER!!!

Ook zooooo leuk: snackbar The Corner! Gaat mijn hoofd niet meer uit vandaag. 😀 

 

Zojuist heb ik het e.e.a. geplaatst op de website. Ik hoop dat je dit goedvindt. Een eventuele bronvermelding wil ik vanzelfsprekend plaatsen, als je dit op prijs stelt.

Vandaag via e-mail ook wat andere jingles (uit het eerste pakket) gekregen, en online geplaatst.

 

Inerdaad, Brokkings Tapijtmagazijn! Kan 'm nu nog uit mijn hoofd meezingen. 🔊

 

Dank voor de complimenten Richard! Erg aardig van je.

Hoogstwaarschijnlijk ben ik niet de allerbeste websitebouwer uit Zoetermeer, maar het hoofddoel is om de nog bestaande "spulletjes" te verzamelen en te delen met geïnteresseerden. Het zou zo eeuwig zonde zijn, wanneer al dit magnifieke  materiaal over een aantal jaren helemaal niet meer bestaat.

 

Groeten!

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geheel met je eens Cuna, doodzonde als dit 'historisch audiomateriaal' verloren zou gaan. Dat is ook zo'n beetje de reden dat ik ooit aan het verzamelen van jingles ben begonnen. Ik ben opgegroeid met de Zoetermeerse piraten (maar ook van ver daarbuiten),  woonde in de jaren '70 en '80 in Meerzicht en er leek toen op iedere straathoek wel een radiostation te zitten, zo druk was het destijds in de ether. Radio Kolossaal bijvoorbeeld of de weekendzender Radio Aktief op 100.1 met nieuwe import disco (mijn persoonlijke favoriet) maar ook de voorloper van Groeistad, Radio Portorico. Ik nam het destijds allemaal op en heb het ook lang in mijn bezit gehad. Maar door verschillende redenen zijn die honderden uren aan lokale opnames verloren gegaan. Pure frustratie ! Dankzij het internet kom je dan op forums als deze en kom je weer aan fantastisch oud materiaal. Ben dan ook heel erg blij dat er oud medewerkers van legendarische stations weer vaak iets online starten met bijhorende fragmenten en verhalen. Jullie programa's en muziek zijn tenslotte een deel van mijn jeugd geweest ;)

 

Wat betreft die bronvermelding moet je vooral niet mij bedanken, maar gaan de 'credits' richting de verschillende uploaders op verschillende forums, zoals deze. Zo heeft Peter de reclamespots hier aangeboden en is ook deze van VET Mode van hem afkomstig. 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

bewerkt door Richard079
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Cuna Radio:

Hi Richard,

 

Wat een geweldige commercial! Wederom dank! 

WC Soeterweijde… doet weer aan leuke tijden herinneren.

Volgens mij de stem van Rob de Zwart?

Dat was zijn DJ naam op Radio Cuna.

Zijn echte naam is Rob van Hoogenhuizen

 

Grt,

 

Peter

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En sindsdien:

Mengtafel is van Broadcast Partners, jinglemachines van BBC, NOB en een Duitse zender. Draaitafels (Technisch SLM1) uit mijn Hofstad-tijd (1983); cd-spelers van Radio West. Dan nog wat anders spul van een Rotterdamse ouderenomroep. De presentator/eigenaar zelf komt ook uit het museum: Cuna, TransHolland, Groeistad, Telstar I en II, Hofstad, America, Free Radio Rotterdam, Havenstad, hier en daar wat stationvoices, 106, 916, en daarna regionaal (West, Rijnmond, Flevoland) en landelijk (Talk radio en Noordzee Nationaal), weekje stage radio 2 NCRV en zo nog wat dingen geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peter en Cuevision,

 

Wat enorm gaaf allemaal zeg! Dit zet je toch allemaal weer een jaar of 40 terug in de tijd. Gave foto's ook.

Ik zou enorm blij zijn met jingles uit het eerste pakket, en bv. de commercials van het Aa-zicht en Maris Hairsaloon. Op de één of andere manier is hier enorm moeilijk aan te komen. Mogelijk dat jullie hier nog aan kunnen komen?

 

Groeten allemaal, fijn weekend gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
Op 18-4-2020 om 13:19 zei Richard079:

Misschien heeft Rob in zijn archief, behalve van Radio Cuna ook nog iets in bezit van TransHolland of Intern, want daar begon deze topic tenslotte mee 😄😄😇 

Hi allemaal! Interessante discussie; riep tal van herinneringen op.  Ik heb inderdaad nog een mastertape met jingles van TransHolland. Opgenomen met mijn kompaan van het latere Radio 916.  Benieuwd wat er nog van die tape over is na ruim 30 jaar. Wordt vervolgd. Bij radio Intern heb ik nooit gewerkt, maar daar zat wel mijn grote voorbeeld Edward Klein. 

bewerkt door Rob van Hoogenhuizen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.