Spring naar bijdragen

Beatles In Blokker


Rene van den Abeelen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het in 20011 of 2012 was dat ik voor het eerst van mijn leven in Blokker kwam.

En ik dùs ook wel op zoek ging naar die veilinghal, waar The Beatles dus ooit hun enige optreden in ons land hebben gegeven. Erg leuk dat die er gewoon nog is. En tot mijn verbazing staat er tegenover zelfs een heus monumentje. En dat is ook nog eens erg leuk uitgevoerd en bevond zich in prima staat!

Complimenten hoor.

Moest ik gewoon even aan denken, met dat jubileum voor de deur. http://www.thebeatlesinblokker.nl/jubileum

Please login or register to see this link. Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja leuk hé?

Mede forumlid Niels er ook heeeeeeeel erg druk mee.

Ik was die middag in Treslong bij de TV opname in 1964. "connecties hé?"

En ik vond The Beatles helemaal niks.

Het was playback, de snoeren van de gitaren liepen onder podium alwaar ze waren vastgeknoopt........

"this is TV men........."

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zal wel geen geld zijn geweest voor fatsoenlijke registratie. Live registraties van pop stond natuurlijk sowieso ook nog wel op een veel lager plan dan tegenwoordig. Tja... maar wel een super historische gebeurtenis. Om die band met eigen ogen te hebben gezien... zelfs al was het zonder Ringo... waanzinnig hoor.

Ik wist echt niet wat ik zag hoor, dat monumentje. Leuk ontwerp, in prima conditie. Niet te geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was bij de onthulling van dat monument, wel jammer dat Ringo er opstaat en niet jimmie Nicol.

een leuke dag met mijn pa naar Blokker, in mijn 1e auto, de inmiddels beruchte 1965 lwb land rover.

Het TV optreden moest geplaybackt worden, dat was een gewoonte in die tijd.. altans zo heb ik het begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat men toen nauwelijks wist hoe fatsoenlijk live-geluid van een bandje te registreren.

Waar traden nou live bands op, in GB en Amerika en dat was het dan wel.

Zelfs later in de jaren 80 was live band geluid bij TV nog een probleem.

De VARA lostte dat slim op door er tegelijkertijd een radio registratie van te maken. Er kwam dan een fatsoenlijke geluidsregistratiewagen met goede bijbehorende technici naast de TV regie te staan, de TV kreeg een aftak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is het bekende verhaal dat The Beatles in 1966 stopten met optreden omdat ze zichzelf nauwelijks boven het gekrijs uit konden horen. Ook het publiek hoorde maar weinig van de muziek. Wat waarschijnlijk betekent dat de versterkers in die jaren gewoon niet goed genoeg waren. Een paar jaar later was dat al heel anders, en als je tegenwoordig liveconcerten bijwoont, ook in hele grote zalen en voetbalstadions, nou, het volume dat daar geproduceerd wordt, daar kan geen krijsend publiek tegen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1964 zat ik op school in Hillegom. Op 5 juni fietste ik vanuit Nieuw-Vennep richting school en wie kwam ik daar tegen? Juist, The Beatles. Ik was nog te jong om te beseffen dat het iets bijzonders was, maar ben het nooit vergeten.

Gr.thijs

Je kwam ze tegen? Kwamen ze je op de fiets tegemoet? Stonden ze in een bushokje te roken? Bijzonderheden!!! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.