Spring naar bijdragen

bellen naar mobiel buitenland


Juul

Aanbevolen berichten

Ik ben er uit vrienden.

Ik heb Internet-onbeperkt bellen van KPN. Ook dus naar mobiele nummers.

In dit geval is het een Nederlandse 06 nummer. Maar die is op vakantie "ver weg ". Dus ik bel gratis en de "ontvanger" betaald vanaf de grens.

En die "kan het lei-en" zeiden we vroeger.

Bron: klantenservice KPN. ( Had ik natuurlijk ook eerst kunnen bellen.........)

Dank voor jullie gedachten en hulp.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er uit vrienden.

Ik heb Internet-onbeperkt bellen van KPN. Ook dus naar mobiele nummers.

In dit geval is het een Nederlandse 06 nummer. Maar die is op vakantie "ver weg ". Dus ik bel gratis en de "ontvanger" betaald vanaf de grens.

En die "kan het lei-en" zeiden we vroeger.

Bron: klantenservice KPN. ( Had ik natuurlijk ook eerst kunnen bellen.........)

Dank voor jullie gedachten en hulp.

Juul

Je mag mij hier in Brazilie altijd bellen Juul. Denk aan het tijdsverschil van 5 uur hé!

Groet uit een feestelijk oord!

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook anders, als ik in het buitenland zit ( voornamelijk spanje ) maak ik met het thuis front een afspraak dat ik op een vaste tijd bel en zij de pc ( met skype ) aan hebben moeten staan.

Wat doe ik, gewoon skype op mijn gsm installeren en een open wifi opzoeken ( meestal mc donalds ) en gratis bellen maar............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is logisch en simpel. als beller weet jij niet waar het 06 nummer zit, dus je betaald altijd hetzelfde en gewone tarief, en de ongelukkige 06 bezitter moet dan de kosten in het buitenland betalen.

Als je echter een mobeil nummer in het buitenland belt, dus met een landen nummer ervoor, kan het aardig duur worden, veel duurder dan naar een vaste lijn in het buiteblalnd, waarvoor goedkope providers bestaan. Dus dat moet je wel in de gaten houden, omdat jij soms aan het nummer niet kan zien dat het een mobiel is, hoewel ik het nu voor bvb Belgie en UK wel herken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook wel eens iemand op Bonaire gebeld, gewoon in het telefoonboek opgezocht online.

Moet je het wel zelf betalen, maar een vaste buitenland lijn is dus niet zo duur.

Overigens is Bonaire gewoon NEDERLANDS grondgebied, dus binnenland, vinden de Bonairianen niet leuk. Maar als er gebeld moet worden is het natuurlijk weer buitenland. Ach, waar meten ze niet met 2 maten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat wist ik niet.

(Met mn Belvrij dus gratis naar Bonaire, Saba en St Eustatius belen, gek idee)

Betaalt KPN kennelijk de internationale verbinding.

Maar als je nou van Bonaire naar Curacao of Aruba belt, betaal je dan het dure internationale tarief NL- Cu of Ar?

Veel meer dan vroeger?

Ik was laatstt bij VcdM en daar bevestigde men mij dat Bonaire en S en S eilanden nu inderdaad kwa media onder de Nederlandse wet vallen.

Wat betekent dat voor Radio Dolfijn die zowel op Curacao als Bonaire een zender had staan? De ene valt onder C wetgeving, de andere onder NL???

Grappige is dat dan nu RTV drankreclame op Bonaire wel mag, maar tabaks reclame niet, onder de Ned Antillen wetgeving was het precies andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.