Spring naar bijdragen

Stichting Veronica schip


Juul

Aanbevolen berichten

Ik zat in een boekje van Hans Knot te bladeren dat hij schreef in de jaren 90.

Daarin staat een brief afgedrukt van de Stichting Veronica schip dd. 5 september 1978.

Het was waarschijnlijk één van de vel pogingen om de Norderney te "bewaren".

Weet iemand iets meer over bovenstaande Stichting Veronica schip ?

Ik kende het niet want het viel buiten mijn interesse sfeer in die tijd.

20axvkp.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat in een boekje van Hans Knot te bladeren dat hij schreef in de jaren 90.

Daarin staat een brief afgedrukt van de Stichting Veronica schip dd. 5 september 1978.

Het was waarschijnlijk één van de vel pogingen om de Norderney te "bewaren".

Weet iemand iets meer over bovenstaande Stichting Veronica schip ?

Ik kende het niet want het viel buiten mijn interesse sfeer in die tijd.

20axvkp.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker Juul, ik ben er zelfs zijdelings bij betrokken geweest.

Toenmalig eigenaar Jacques Mooren, zie ondertekening van de brief, had in die tijd al plannen voor een discoboot.

Ik kwam in juli 1977 tijdens de actie 'schoon schip' dat gecoordineerd werd door Sieb en Francis in contact met ene Helmie Vriens die mede bestuurslid was.

Achteraf terug kijkend waren er wilde plannen zoals het in stukken knippen van de antenne die in perspex gegoten zouden moeten worden voor de verkoop aan fans.

Helmie is inmiddels niet meer onder ons dus die kunnen we niets meer vragen.

Misschien heeft de Kamer van Koophandel nog iets van een archief.

Voor zover ik weet was die Stichting statutair opgericht in Dordrecht of Rotterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker Juul, ik ben er zelfs zijdelings bij betrokken geweest.

Toenmalig eigenaar Jacques Mooren, zie ondertekening van de brief, had in die tijd al plannen voor een discoboot.

Ik kwam in juli 1977 tijdens de actie 'schoon schip' dat gecoordineerd werd door Sieb en Francis in contact met ene Helmie Vriens die mede bestuurslid was.

Achteraf terug kijkend waren er wilde plannen zoals het in stukken knippen van de antenne die in perspex gegoten zouden moeten worden voor de verkoop aan fans.

Helmie is inmiddels niet meer onder ons dus die kunnen we niets meer vragen.

Misschien heeft de Kamer van Koophandel nog iets van een archief.

Voor zover ik weet was die Stichting statutair opgericht in Dordrecht of Rotterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De actie 'schoon schip' was van de VOO omdat de Norderney in de eerste week van augustus buitengaats ging t.b.v. 'The day te music died'.

Enfin, dat Sieb en Francis hierbij betrokken waren verklaart dan denk ik wel genoeg.

In die tijd heb ik ook Maarten de reus ontmoet die één van de generatoren weer aan de praat moest krijgen.

Dit hele verhaal inclusief dat ik meeging op volle zee heb ik al eens eerder gedeeld bij de buren, lang geleden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De actie 'schoon schip' was van de VOO omdat de Norderney in de eerste week van augustus buitengaats ging t.b.v. 'The day te music died'.

Enfin, dat Sieb en Francis hierbij betrokken waren verklaart dan denk ik wel genoeg.

In die tijd heb ik ook Maarten de reus ontmoet die één van de generatoren weer aan de praat moest krijgen.

Dit hele verhaal inclusief dat ik meeging op volle zee heb ik al eens eerder gedeeld bij de buren, lang geleden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als geboren Dordtenaar ben ik toen ook op visite geweest bij Jacques Mooren in zijn kantoor. We hebben toen zitten praten over zijn plannen .

Hij liet toen een tekening zien van hoe hij het schip wilde hebben .

In die tijd werkte ik op de platen afdeling van een warenhuis en ik kwam in contact met een jongen die mee hielp om alles uit het schip te slopen. Ik ben toen met hem op het schip geweest en dus bij Jacques thuis.

In de hal van het kantoor van Jacques stond de apparatuur van de boordstudio . Een broer van de jongen had interesse om die apparatuur te kopen.

Ad Bouman had toen gezegd dat hij er niet te veel voor moest geven omdat het niet echt veel waard was.

En dat heeft me altijd bevreemd , want toen had Ad beslist niet de interesse om de apparatuur die nu in Rock Art pronkt , te kopen .

Die omslag kwam dus beslist later.

Van Jacques heb ik toen een landkaart van Nederland gehad die in de boordstudio hing , een band met reclame spots en de single van Fleetwood Mac , Oh Well , die aan boord lag.

En die koester ik ............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als geboren Dordtenaar ben ik toen ook op visite geweest bij Jacques Mooren in zijn kantoor. We hebben toen zitten praten over zijn plannen .

Hij liet toen een tekening zien van hoe hij het schip wilde hebben .

In die tijd werkte ik op de platen afdeling van een warenhuis en ik kwam in contact met een jongen die mee hielp om alles uit het schip te slopen. Ik ben toen met hem op het schip geweest en dus bij Jacques thuis.

In de hal van het kantoor van Jacques stond de apparatuur van de boordstudio . Een broer van de jongen had interesse om die apparatuur te kopen.

Ad Bouman had toen gezegd dat hij er niet te veel voor moest geven omdat het niet echt veel waard was.

En dat heeft me altijd bevreemd , want toen had Ad beslist niet de interesse om de apparatuur die nu in Rock Art pronkt , te kopen .

Die omslag kwam dus beslist later.

Van Jacques heb ik toen een landkaart van Nederland gehad die in de boordstudio hing , een band met reclame spots en de single van Fleetwood Mac , Oh Well , die aan boord lag.

En die koester ik ............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.