Spring naar bijdragen

Wie heeft deze WABC filler?


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

@Ed: Ik snap nu waar de demo met 'die stem' vandaan komt.

Ben Freedman (overleden op 9 januari 2013) had een tijd een licentie om resings van Tanner te verkopen.

Hij heeft toen met 'die stem' nieuwe demo's gemaakt.

Tegenwoordig kun je resings van Tanner pakketten bestellen voor internetstations of persoonlijk gebruik (geen radio) via www.iJingles.com

Groet,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ed: Ik snap nu waar de demo met 'die stem' vandaan komt.

Ben Freedman (overleden op 9 januari 2013) had een tijd een licentie om resings van Tanner te verkopen.

Hij heeft toen met 'die stem' nieuwe demo's gemaakt.

Tegenwoordig kun je resings van Tanner pakketten bestellen voor internetstations of persoonlijk gebruik (geen radio) via www.iJingles.com

Groet,

Peter

Met permissie even een dwarsstraat in; Jij bent toch een tijdje vertegenwoordiger van TM in Europa geweest?

Hoe zat het ook alweer met Top Format die de TM licentie kwijt raakte nadat ze de partituren aan Veronica hadden verkocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die parituren zegt mij helemaal niets.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij had het te maken met jingles van TM die op LP's uitgebracht waren.

Staat daar niets iets van in het boek 'Groot in Jingles'?

Peter

De inhoud van dat boek ken ik niet.

Bedoel je wellicht die disco-jingle LP's waar verknipte jingles en fillers op stonden voor de particuliere markt?

Aan de andere kant was de Stichting Nederlandse Top-40 ook niet zuiver op de graat.

Zij verkochten halverwege de jaren '70 jinglepakketjes op SOB tracks die Veronica weer had geleend uit de NOS Fonotheek.

Mocht eigenlijk ook niet.

Maar ja, zelfde studio hè...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1982 werd de William B. Tanner Company overgenomen door Media General.

In 1988 werd de afdeling jingles en libraries van Media General overgenomen door TM Productions (tegenwoordig TM Studio's).

Er staat in het boek geen datum bij, maar ik denk dat het wel ver voor 1988 is geweest aangezien Top Format in 1986 al jingles van JAM verkocht.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij de demo van iJingles uit 2013 met resings van TM productions, TM Century, Century 21 en Pepper Tanner:

 

https://soundcloud.com/ijingles-com/ijingles-dot-com-fall-2013

 

Deze resings zijn dus allemaal te bestellen voor een sterk gereduceerd tarief voor persoonlijk gebruik en internetradio.

 

 

Peter

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1982 werd de William B. Tanner Company overgenomen door Media General.

 

In 1988 werd de afedling jingles en libraries van Media General overgenomen door TM Productions (tegenwoordig TM Studio's).

 

Er staat in het boek geen datum bij, maar ik denk dat het wel ver voor 1988 is geweest aangezien Top Format in 1986 al jingles van JAM verkocht.

 

 

Peter

Aangezien er veel Top Format jingles afkomstig waren van SPM (een andere,eerdere serie van WB Tanner), moeten ze dus ook een soortgelijke deal hebben gehad met Media General. Ervanuitgaand dat het allemaal formeel geregeld was...

Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.