Spring naar bijdragen

BBC Stationsong (JAM)


simonfex

Aanbevolen berichten

Als je dacht dat de TROS veel geld heeft uitgegeven aan jingles, kijk en luister dan eens naar wat de BBC in de jaren 70-90 op haar jaarlijkse begroting had staan voor jingles.  Ieder jaar minstens één pakket plus allerlei resings. Jon Wolfert van JAM heeft er een vliegtuig van kunnen aanschaffen :)

 

Dit komt uit een JAM-pakket van 1987:  (origineel pakket heet KZZP en is te vinden op de JAM site)

 

https://soundcloud.com/simonfex/bbc-song-jam-1987

 

SF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk hoor al die dagen jingles mixen in de studio de "tonnen met guldens vlogen de deur uit"...........

 

Wat zou je d'r van zeggen dat er ook nog "gewoon" radioprogramma's gemaakt moeten worden ipv jingles ?

 

 

Foto: © Juul

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wat was de rol van Karel van Cooten? Schreef die de teksten van de jingles?

Welnee, er moest bij de productie iemand van de zendgemachtigde bijzijn. Hij was "verantwoordelijk". Een beetje "chef". En producer (geluid) 

 

Ja, jullie denken dat het allemaal maar zo makkelijk ging. Het ging wel over grote bedragen hé?

Ik weet nog goed dat we een hele jingle set (Best show) afkeurden omdat de mix niet goed was.

Hij was gemixst als zijnde een CD., leuk maar niet voor de radio. Hup alles weer over..................

Het gekke was dat de productie van de afgekeurde versie in handen was van Ferry Maat..........(slechte dag denk ik )

En dit was de technicus die de uiteindelijke versie zoals wij 'em wilden hebben weer opnieuw mixste, Dick Luchtenburg (NOS). De foto nam ik in Wisseloord. Voorzover ik weet zijn de "afgekeurde" banden nu bij het Jingle Genootschap. Hoewel er mij ook nog iets bijstaat dat ik ze heb laten wissen vlak voor ik met pensioen ging.

 

foto: © Juul

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al schreef: onbeschaamde nieuwsgierigheid. Het valide argument dat het hier om publiek geld gaat en dat enige openheid daarover niet zou misstaan, zou flauw zijn toch?  Het is eenvoudig: ik heb nog nooit een jinglepakket gekocht en ben benieuwd naar de prijs van zo'n enorm pakket als Best Show.

Maar .. jij weet het niet. Case closed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.