Spring naar bijdragen

Audio CD lengte


Juul

Aanbevolen berichten

Nog langer dan de 9e van Beethoven?

 

Die was 74 min en bepaalde de lengte van audio CD's, op last van de grote Sony baas die liefhebber was van klassieke muziek.

 

Zoek eens in audio CD brand programma's, ik meen me te herinneren dat ik er 1 had die 80 min aan kon. Weet helaas niet meer welke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog langer dan de 9e van Beethoven?

 

Die was 74 min en bepaalde de lengte van audio CD's, op last van de grote Sony baas die liefhebber was van klassieke muziek.

 

 

 

 

Serieus? Beethoven heeft in zijn partituur echt niet aangegeven hoeveel minuten zijn symfonie moet duren. Dat hangt helemaal af van de vertolking...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Officieel zit je inderdaad aan 74 minuten vast als je documentaire op één audio CD moet passen. Als je 'voor thuis' 80 min kwijt wilt op een CD-R zal het echter waarschijnlijk overal probleemloos afspeelbaar zijn.

 

Maar móet het echt op een audio CD? Mijn speler staat allang op zolder tussen de VHS/VCC recorders, cassette/tape decks etc.

 

Die was 74 min en bepaalde de lengte van audio CD's, op last van de grote Sony baas die liefhebber was van klassieke muziek.

 

 

"There was more to it than that", zoals de Fransen zeggen. Voor de geïnteresseerden: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Officieel zit je inderdaad aan 74 minuten vast als je documentaire op één audio CD moet passen. Als je 'voor thuis' 80 min kwijt wilt op een CD-R zal het echter waarschijnlijk overal probleemloos afspeelbaar zijn.

 

Maar móet het echt op een audio CD? Mijn speler staat allang op zolder tussen de VHS/VCC recorders, cassette/tape decks etc.

 

 

"There was more to it than that", zoals de Fransen zeggen. Voor de geïnteresseerden: Please login or register to see this link.

Ja, het moet echt op een audio cd.

Het is bestemd voor m'n oud Veronica collega's en sommige die zijn net als ik "op leeftijd". En ook heeft niet iedereen een computer, dus vandaar.

Maar ik heb het gered. Met 156 edits zit ik op 77 minuten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt me wel nieuwsgierig naar de inhoud...

 

PS als het nou toch 74 min moet worden, zet je gewoon de snelheid 4% hoger ;-)

Ja, "spinnen" heb ik ook nog aan gedacht.

Inhoud ? 

"Veronica-14 jaar radiogeschiedenis in een notedop". ( dubbel CD ).

 

In een zeer beperkte oplage voor oud collega's en genodigden.

En voor als nog niet voor hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.