Spring naar bijdragen

Radio Atlantis - Andy Anderson


Vincent

Aanbevolen berichten

Ik herken hierin het feit dat het mijn eigen recording is, circuleert al heel lang. Prima kwaliteit, hoe zat dat. In 1974 leverde ik bij Jan Kees Bruinoge in Vlissingen een Aristona 4 sporen recorder af met daarop 1 tape. Vervolgens was Jan kees zo vriendelijk de zaak op te nemen in Vlissingen, om de hoek dus.

Hier in Groningen heb ik nooit zeezenders opgenomen ivm de slechte ontvangst, ik gruwel van middengolfopnames waarbij zelfs de kwaliteit van een telefoonluidspreker nog als hifi overkomt. Das ook de reden da ik een selectie Caroline en 390 opnames bewerk en "hier en daar" weer aanbiedt.

Een dag na de 14e zat ik op de Janine waar de hele Atlantis familie aanboord zat, Steve-Debbie-Andy-Linda en Dave. Dave had in die tijd haar tot op zijn schouders en zat met een cassetterecorder en een ouwe lampenradio nieuws te tapen in het voormalige stuurhuis aanboord, stuurinrichting was al lang verwijderd. Die plek noemden ze de kashba, een plek waar thee werd gedronken op de vloer, in kleermakewrszit zoals dat heet. Het nieuws werd uitgetyped en vervolgens op het halve uur vanuit de tweede studio voorgelezen. De studio's waren op de plek achter het stuurhuis. Tegen het einde van onze vakantie in Zoutelande haalde ik de taperecorder weer op en we gingen terug naar Grunn.  Onze vakanties brengen we sinds 1972 ddoor in Zoutelande Zeeland. mijn vrouw komt al 63 jaar in Zoutelande als vakantie bestemming. Overigens vindt men Grunningers die in Zeeland vakantie vieren vreemd, volgens de localen doe je dat als Grunninger  toch op Ameland of in Limburg, of nog erger op de Veluwe!

Beide gevallen hebben we niets mee.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, 1 tape en niet eens zo'n grote. Op het recordertje kon ik 4 sporen opnemen op 9,5 cm. Ik heb de tape zelf niet meer maar er moet dus zeker nog 1,5 uur meer zijn .

Die tocht die ik maakte naar het Atlantisschip heb ik zegge en schrijve 2 goede foto's aan over gehouden van het moment dat de tender langszij van Atlantis kwam. Het fototoeste was van mijn schoonbroer, ingewikkeld voor mij in die tijd, sluitersnelheid, diafragma etc etc. Daarbij was ik zo zeeziek als het maar kon, eigen schuld, die dag een lege maag door al het gereis en aanboord van de tender werd bier en zure mosselen uitgedeeld. Wat een combi, ik werd groen!!!  De ontvangst aanboord zeer hartelijk, we kregen het hele schip van boven tot onder te zien, Atlantis klonk ook zo goed door de saamhorigheid van ieder daar aanboord, ze wisten dat het maar 1 zomer zou worden en maakten er iets heel moois van. RNI met zijn zogenaamde 105 kw had dit station zo in de relay s avonds kunnen doen, dat was beter geweest dan het zoutloze dat ze zelf als international service brachten met als enige uitzondering Don Allen, die had feilloos tussen de Atlantisie  gepast.

Martin vd Ven heeft overigens die twee foto's onlangs nog weer opgepoetst.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.