Spring naar bijdragen

Radio Veronica- 14 jaar geschiedenis in een notendop.


Juul

Aanbevolen berichten

Beste mensen. Ik heb afgelopen week al geschreven dat ik t.b.v onze reünie een documentaire heb gemaakt en die gaan Ad en ik uitreiken aan de oud collega's op onze (besloten)  personeelsreünie aanstaand weekend.

 

We hebben Ruud Poeze van Radio Paradijs bereid gevonden deze docu uit te zenden op zondag 31 augustus tussen  15.30 en 18.00 uur.

Het is een éénmalige uitzending en is dus te beluisteren op Radio Paradijs via de volgende frequenties:

1584, 1224 en 1332 Khz. AM.

 

 

 

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is vast iemand die het opneemt en hier aanbied voor ons allen die niet in Ahoy zijn of AM kunnen luisteren ..

Dat zal vast wel.

 

En ik wil "vooralsnog" niet dat het van de stream wordt opgenomen. Dit ivm copyrights heren.

AM maakt mij niet uit.

 

En zo spannend is het nu ook weer niet. Het zijn programmafragmenten soms zelfs een paar seconden.

En er is geen voice-over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat  ben jij toch een geweldenaar , peter ,
altijd de one ,die al dat leuks weet te posten ,
wel jammer ,of ik moet het gemist hebben van je is er nog niets gepost van
mi amigo op de lv 18.
is dat er wel , dat je weet ,??????
bedankt voor deze anyway.
[ontvangst op je qth was helaas wat minder ,maar hoorbaar. thx nogmaals.]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Newbie

 

Hierbij het gevraagde, veel luister genot

 

"stream adres verwijderd"

 

Vriendelijke groet 

 

Dirk Vlaeminck

 

Vandaag eindelijk terug thuis uit het buitenland

Tot mijn verbazing en ergenis is de stream link verwijderd van Radio Paradijs een zeer goed nonstop station

Doe dan eens de moeite om uren naar de stream te zoeken en hier te plaatsten om mensen een plezier te doen

Dit om naar Radio Paradijs te kunnen luisteren

Puur tijdverlies geweest zo te zien

Maanden of weken geleden plaatste ik ook al eens een link om naar Radio Paradijs te luisteren toen mensen daar naar op zoek waren

Zelf vond ik niet meer waar het geplaatst werd, het werd terug zoekwerk om Newbie of anderen te helpen

Ik ben benieuwd of de link daar ook verwijderd is ? 

 

Dat men een link verwijderd om naar een station te luisteren vind ik gewoon niet kunnen

Ik denk niet dat ik ooit nog een stream adres ga plaatsen om mensen te helpen

Mij voeld het nu aan of ik een soort van copywright misdadiger ben

 

Ik vind dat iedereen het recht heeft om een internet stream te beluisteren 

Ook om op te nemen als je in het buitenland verblijft voor je werk of vakantie

Niet alle mensen houden ook een opgenomen programma bij, maar willen gewoon achteraf luisteren en dan wissen

Als iedereen die betrokken is bij een radiostation, bij een forum of zelf een documentaire maakte mensen gaat verbieden of de mogelijKheid ontnemen om te luisteren naar een radio stream dan vraag ik me af, waarmee zijn we bezig?

 

Ik merk ook op dat een forum lid op dit ogenblik vraagt of iemand de stream opname heeft 

Inderdaad maar ik ga hem niet ter beschikking stellen, sorry maar ik heb er geen zin meer in

Ik ga het zelfs niet beluisteren en zo dadelijk zoek ik de stream opname en dan richting afvalbak, wissen

 

Wat ik niet begrijp; over copywright gedoe is dat men nu wel naar de am uitzending kan en mag luisteren

Als ik het goed begrijp ook met een recorder mag opnemen

Maar dus niet van een internet stream

Voor een gewone luisteraar is dit onbegrijpelijk

 

Ik neem aan dat een webradio als BigL die op 31 augustus bijvoorbeeld aandacht besteed via een al dan niet documentaire over Veronica

de opname, de link om dit te downloaden zal verwijderd worden

Ook bijvoorbeeld als ik een gewone webradio opname zou plaatsen van 192 Radio die op 24 augustus een oude veronica program uitzond

Bij BigL zijn opnames via podcasts (ook specials over zeezenders, documentaires of andere) gewoon vrij te downloaden!

 

Tot zover mijn opmerkingen.

Ik sluit hierbij af en ik denk niet dat ik mijn tijd ga besteden om op een reactie te reageren

Voor mij is het goed, we luisteren niet meer naar..... 

 

Een 2 tal weken geleden kreeg ik van iemand een 3 tal banden met Veronica opnames die zijn overleden vader ooit had opgenomen

Ik was er toen zeer blij mee, ook met de recorder een oud ding.

Bijna was alles gedigitaliseerd om het hier te plaatsen, ik heb het nu maar gewist in verband met eventueel gedoe over copywrights

De banden zijn reeds de vuilniszak in, dit om in de ochtend opgehaald te worden met de vuilnis-afhaalwagen van de gemeente

Mijn zeezender gevoel heeft een flinke klap gekregen. 

 

Hoe triestig ik het ook vind dat mijn stream link werd verwijderd wens ik toch iedereen een vriendelijke groet

 

Dirk Vlaeminck

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand de stream uitzending?

Helaas de reden heeft Juul hierboven aangegeven Lijkt mij dus duidelijk! Was het voor eigen gebruik wel aan het opnemen helaas kwam ik er na een half uur achter dat mijn opname software niet werkte dus jammer maar helaas we zullen het moeten doen met de middengolf opname! Wel en mooie documentaire!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

reactie op dirk vlaeminck,
beste dirk,
las net je stukje , en ben het helemaal met je eens , wat een zifterij zeg om
een bepaalde stream er al zo snel uit te gooien . dat is toch een notdone,
maar nu even wat anders , hierdoor laat jij je toch niet van je hobby beroven ,
niet doen hoor ,
we hebben toch wat ,dankzij peter ,,en er is nog plenty andere [stream] fish in de sea.
dank overigens voor je tips over de podcasts van bigl etc.
en nogmaals dirk , niet weggaan en vooral niks in de vuilnisbak gooien hoor ,
dat is net zo zonde als streams verwijderen .
en ach misschien willen de jongens van ''paradijs'' het nog eens herhalen voor ons
via stream.
grtz van een collega zeezenderfanaat , kor. :shy:

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit met enige verbazing deze discussie te lezen. Er is een docu gemaakt bestemd is voor een beperkte groep: de oud medewerkers van de zeezender Radio Veronica. Vervolgens gaat de maker van de docu ermee akkoord dat hij wordt uitgezonden via de 1584 kHz en geeft ook nog eens de spelregels aan hoe het aangeboden mag worden. Dat wordt vervolgens ook nog eens netjes gedaan.

De maker had ook kunnen besluiten het niet openbaar te maken.

 

Als ik in zijn schoenen zou staan zou ik de volgende keer zoiets hebben van 'bekijk het maar'. Ik sluit deze discussie af. Zij die aanwezig waren hebben hij cadeau, jullie kunnen luisteren wat de inhoud is.

  • Vind ik leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.