Spring naar bijdragen

AFN - 09-04-1978 - 1400-1700 - Casey Kasem - Motion Pictures Top 40


Vincent

Aanbevolen berichten

Nog een paar uurtjes AFN op deze kwaliteit en ik kan een dagje AFN op de middengolf zetten.........bijwijze van spreken natuurlijk.

AFN in the 60s en 70s was fenominaal, 80s vond ik het wat minder klinken.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig met akkoord. Fantastische uitzendingen in die jaren.

 

Syndicated radio, rijkelijk geïntroduceerd op deze zender met dj's als Wolfman Jack,Rick Delisle, Casey Casem, Tom Robinson, Charlie Tuna, Don Tracy en nog zo vele anderen. Op en top 'professional' radiomakers.

 

Een absolute lust om te beluisteren.

 

Als basketball fan dan nog de wedstrijden te volgen van de NBA.

Deze werden meestal 's nachts uitgezonden, gezien het tijdsverschil, wat weleens slapeloze nachten met zich meebracht. Maar dat werd er door mij graag bijgenomen.

 

Eigenlijk achteraf bekeken, nu AFN zijn uitzendingen in de loop der jaren heeft ingekrompen, wat plaatselijke steunzenders en programma's betreft, is er het besef dat ik feitelijk veel meer had moeten bewaren/opnemen. Maar dit geldt ook voor vele andere radio zendstations.

 

Pierre

Addicted To Music

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dag June,

 

Het is oppassen met die data. Zo heb ik zelf op zondag 12 februari 1984 (een deel van) Casey Kasems AT40 opgenomen ( zie hierboven). Die datum heb ik dezelfde dag nog op mijn cassettebandjes genoteerd. Maar als je op de website afgaat waarnaar jij verwijst, is dat de top 40 van 4 februari: Please login or register to see this link.

 

Het lijkt me dus niet onmogelijk dat AFN een weekje later was. Zeker als Pierre op zijn doos ook de datum genoteerd heeft van de week erna.

 

Bedenk wel: het waren andere tijden. Die transcriptie discs moesten eerst vanuit de VS naar AFN stations over de hele wereld worden verscheept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even ter verduidelijking.

De door mij opgegeven uitzenddatum en uur indeling van de opname is juist, en wordt bevestigd door

het Radio Program Schedule dat hier voor mij ligt, van De American Forces Network Europe.

De verwarring zit hem in het feit dat de AM Top 40 in het weekend 2 keer wordt uitgezonden en zo ook de special ''Motion Pictures Top 40''.

 

Saturday

0005 Am Top 40 Part I

0105 Am Top 40 Part II

0200 Special Announcements

0205 AM Top 40 Part III

 

en dan op zondag mijn bewuste weergave:

 

Sunday

1405 American Top 40 Part I

1505 American Top 40 Part II

1605 American Top 40 Part III

 

Wat Paul zegt klopt, wat Vincent zegt klopt.

Ter informatie ook de Country Countdown werd op deze wijze uitgezonden maar dan in omgekeerde volgorde.

 

Pierre

Addicted To Music

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.