Spring naar bijdragen

KBC - 6095 Khz


Juul

Aanbevolen berichten

Ik zit nu ( 12-13 uur Ned tijd ) een uurtje naar KBC - 6095 Khz te luisteren. Maar vindt ik dat leuk? Nee dus.

Gewoon "plaatje op en plaatje af". Fantasieloos.

Wat bezielt die mensen?   Om voor veel geld een zender af te huren en ons te laten "meegenieten" van hun hobby gedoe.

Ja, ik zal het maar direct schrijven;'je hoeft er niet naar te luisteren". En dat ga ik ook nu niet meer doen.

 

Ontvangst hier (Elburg) is OK dat weer wel. Het varieert hier op m'n R70 van S6-S9. ( Voor wat het waard is ).

 

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, maar wat dan, Juul,

 

Radio 5 en 2, met plaatje, meestal 2 plaatjes en dan een (truttig) gesprek, vaak te lang, is het ook niet.

De commercielen met crap music en irritante dj's met side kick en lullige telefoontjes met luisteraars nog minder.

Radio 10 met mechanische dj's?

 

Ik zit nu naar IBC radio te luisteren, Amsterdam 88.5 en stream.

Beetje rare muziek verdeling, kwartiertje alleen nieuwe muziek, vaak te hoog skihut gehalte, dan weer halfuurtje oldies uit 70/80

Jingles die soms crashen. Geen info over IBC zelf, al is die gesloten na 17.00 uur, kan je op de radio wel inhoudelijk doorgaan.

 

Op 88,4 Kennemerland KLM Openradio.

Non stop gesproken woord, intervieuws die ik gisteern ook hoorde, ipv uitegebreide nabeschouwing golf dag van vandaag.

Radio, misschien toch een vak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond Juul,

 

Smaken verschillen nu eenmaal. Jij vind waarschijnlijk een ander soort radio goed. Persoonlijk geniet ik elk weekend erg (net als veel ander radiofreaks) van KBC. De Amerikaanse output vind ik erg fijn en je kunt KBC bovendien overal en nergens ontvangen, wat ik echt een pluspunt vind. Hobby of niet, ik vind het goed klinken.

 

En wat Ruudam al aangaf, wat is het alternatief? Alles wat ik hier in de ether kan ontvangen vind ik bagger, dus blijft hij lekker op KBC staan :)

 

Waar luister jij dan liever naar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, maar wat dan, Juul,

 

Radio 5 en 2, met plaatje, meestal 2 plaatjes en dan een (truttig) gesprek, vaak te lang, is het ook niet.

De commercielen met crap music en irritante dj's met side kick en lullige telefoontjes met luisteraars nog minder.

Radio 10 met mechanische dj's?

 

Ik zit nu naar IBC radio te luisteren, Amsterdam 88.5 en stream.

Beetje rare muziek verdeling, kwartiertje alleen nieuwe muziek, vaak te hoog skihut gehalte, dan weer halfuurtje oldies uit 70/80

Jingles die soms crashen. Geen info over IBC zelf, al is die gesloten na 17.00 uur, kan je op de radio wel inhoudelijk doorgaan.

 

Op 88,4 Kennemerland KLM Openradio.

Non stop gesproken woord, intervieuws die ik gisteern ook hoorde, ipv uitegebreide nabeschouwing golf dag van vandaag.

Radio, misschien toch een vak?

Ik weet wel zeker dat "radio maken" een echt vak is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond Juul,

 

Smaken verschillen nu eenmaal. Jij vind waarschijnlijk een ander soort radio goed. Persoonlijk geniet ik elk weekend erg (net als veel ander radiofreaks) van KBC. De Amerikaanse output vind ik erg fijn en je kunt KBC bovendien overal en nergens ontvangen, wat ik echt een pluspunt vind. Hobby of niet, ik vind het goed klinken.

 

En wat Ruudam al aangaf, wat is het alternatief? Alles wat ik hier in de ether kan ontvangen vind ik bagger, dus blijft hij lekker op KBC staan :)

 

Waar luister jij dan liever naar?

Ik ben een nieuws fanaat  dus Radio 1 of BBC e.d. Maar bij Radio 1 neemt soms wat ik hoor ook de ergenis toe.

slecht gemonteerde interviews, waar alle ademhalingen uitgeknipt zijn en vaak niet luisterende interviewers.

Je schrijft dat je "het goed vindt klinken'. Maar daar schreef ik niks over.

Ik snap het gewoon niet waarom ze dat doen. En op deze manier. In mijn optiek wordt er niet over nagedacht daar. Een echte hobby dus, die alleen veel geld kost.

 

Natuurlijk heb ik mij ook zitten verbazen over datgene wat er uit RockArt kwam de laatste week van augustus.

Toen ik bijvoorbeeld Thimon zag en hoorde roepen bij een afkondiging toen hij Repartata & The Delrons draaide  dat hij niet wist hoe de dames en of titel van de plaat heetten of zo iets.( De single lag notabene naast hem op de draaitafel ! ). En vlak voor  dat Marc van Amstel z'n boek kwam aanbieden zei hij ;"Marc eh, eh, eh...........".

Iemand zei hem voor; "van Amstel".  Ik vind zoiets onbestaanbaar! Da's toch "lullig" voor zo'n gast in het programma. Maar goed dat ik er niet was!  Woedend was ik.

 

Ik denk dat ik dat "hobby-gedoe" de laatste jaren ontgroeid ben. Vandaar dat me er ook niet zo meer mee bemoei.

 

Ik heb geleerd bij alles wat je op radio gebied doet goed na te denken. 

 

Het is nl een vak .

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister ook veel naar Radio 1, en erger me meer aan slechte nieuwslezers en vreemde berichten.

Overigens: ik heb mne aangeleerd met een half oor te luisteren, anders wordt je gek.

 

Maar soms vallen dingen op.

 

Afgelopen nacht de nieuwsopening met de Zweedse verkiezingen

 

" Zweden krijgt waarschijnlijk een centrum linkse regering."

Het woord waarschijnlijk in de eerste zin van een een nieuwsbericht is dubieus. Hou je bij de feiten.

En verzwijg geen feiten die relevant zijn, die ik later in de krant wel lees.

 

Dus:

De parlementsverkiezingen in Zweden zijn gewonnen door de centrum democraten.

(.....)

Ook de extreemrechtse partij Zweden Democraten won en heeft nu 10% van de zetels,  twee keer zoveel als bij de vorige verkiezingen.

(....)

Stockholm krijgt nu waarschijnlijk een centrum linkse regering.

 

De winst van extreem rechts was door de NOS gemakshalve maar verzwegen.

 

Als sportliefhebber luister ik de laatste tijd veel naar SportsTalk in de auto, en ook BBC live5 met sport en nieuws komt nu goed door, nadat ik de autoradio grotendeels ontstoord heb. Helaas lukt het nog niet met BBC Radio 4 op de Lnge golf.

Zenders die we in Nederland ontberen, maar we hebben hier weer meer reli op de MG....

 

Ik heb Thimon niet gehoord (nog te veel storing op de autoradio, ik was onderweg naar Hoek)

Waarschijnlijk deed hij zelf techniek, en dan ben je een deel van je concentratie kwijt, tenzij je studio zo goed kent en de techniek er automatisch routineus bij doet.

En ja, dit soort evenementen gaan helaas nog steeds wat rommelig, iets waar ik me ook steeds meer aan erger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vincent,

 

dan had hij ze weg moeten sturen. Zo simpel is dat. In alle gevallen gaat de uitzending voor!

Ik weet het, ik ben streng, maar waar is anders de grens?

 

En zoals ik al schreef, ik ga geen 2 uur rijden om dit soort zaken mee te maken, die tijd heb ik gehad.

 

Juul,

 

Als je erbij was geweest was ook jij tot de conclusie gekomen dat dat onmogelijk was. Daarvoor was het gewoon te druk, te vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk heb ik mij ook zitten verbazen over datgene wat er uit RockArt kwam de laatste week van augustus.

Toen ik bijvoorbeeld Thimon zag en hoorde roepen bij een afkondiging toen hij Repartata & The Delrons draaide  dat hij niet wist hoe de dames en of titel van de plaat heetten of zo iets.( De single lag notabene naast hem op de draaitafel ! ). En vlak voor  dat Marc van Amstel z'n boek kwam aanbieden zei hij ;"Marc eh, eh, eh...........".

Iemand zei hem voor; "van Amstel".  Ik vind zoiets onbestaanbaar! Da's toch "lullig" voor zo'n gast in het programma. Maar goed dat ik er niet was!  Woedend was ik.

 

Ik denk dat ik dat "hobby-gedoe" de laatste jaren ontgroeid ben. Vandaar dat me er ook niet zo meer mee bemoei.

 

Ik heb geleerd bij alles wat je op radio gebied doet goed na te denken. 

 

Het is nl een vak .

 

Juul

 

 

De situatie die je vroeger in de studio in lapershoek had , krijg je nooit terug wanneer er zoveel mensen toegang hebben tot dezelfde ruimte waarin de opname's plaats vinden .

 

dat moet ten koste gaan van de concentratie , en daarbij tevens de kwaliteit .

 

Natuurlijk kan je daar kritiek op hebben ( misschien terecht ), maar beziet het dan ook vanuit het standpunt van de presentator welke onderhevig is aan de daar heersende  huidige situatie .

 

Maar ik geloof er in dat deze persoon op een mogelijke manier dan ook , een geslaagd programma probeerde te maken ,

daarbij alle storende elementen op de koop toe moet nemen , zelfs concentratie verlies .

 

Natuurlijk kan het in de ogen van ander beter ,desondanks wil ik hem daarom toch in z'n waarde laten .

 

ik heb gezegd

 

groeten Adiaan . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik zit nu ( 12-13 uur Ned tijd ) een uurtje naar KBC - 6095 Khz te luisteren. Maar vindt ik dat leuk? Nee dus.

Gewoon "plaatje op en plaatje af". Fantasieloos.

Wat bezielt die mensen?   Om voor veel geld een zender af te huren en ons te laten "meegenieten" van hun hobby gedoe.

Ja, ik zal het maar direct schrijven;'je hoeft er niet naar te luisteren". En dat ga ik ook nu niet meer doen.

 

Om een volledig beeld te krijgen van wat er op de 6095 kHz is te horen in het weekend:
 
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
 
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

En toch, en toch...

Afgelopen zaterdag op de terugweg van de Radiomarkt.

Dat was daar bij De Lichtmis...

Had ik KBC d'r voor in de auto op 6095 khz.

Knalhard en weinig fading, dat was rond 16.00 uur.

Leuk om te beluisteren in AM lezers... ja in AM!

 

De anderen in de auto hadden nog nooit van KBC gehoord! :shy:

 

 

Groet,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om dit te volgen en ja ook ik erger mij aan de hedendaagse radio en het snelle afkappen van gesprekken zowel live als van tape slechte montage en Tros hits (verkorte versies).Maak een goede montage en draai een plaat helemaal ef helemaal niet . 

Ja en die uitzending uit Rock Art was echt te druk en het microfoon werk was ook slecht zeker bij het gesprek met Marc uuhhhhhhh  .... Oh van Amstel ,toch echt bekend bij een ieder met wat zeezender gevoel en dan Kaptein Harteveld de goede man deed z,n verhaal maar wie weet waar het over ging ik niet omdat het geluid er zo zacht bij zat dat je niets verstond (dacht eerst hij heeft al te veel van zijn achternaam op met een T ).

Of het komt door de tijd die ik heb mee gemaakt of door dat ik beter luister naar de radio.Maar ik zet wel een oude opname op van mijn Radio Veronica. 

 

Groet Jaap 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vincent heeft hieboven al links geplaatst van de KBC Uren van afgelopen zaterdag en zondag.

Hier de laatste 2 uren van zondag tussen 13.00-15.00 UTC maar dan de files zoals die op zender waren in
studio kwaliteit.


Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

Als er liefhebbers zijn voor meer hoor ik het graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me leuk om nog enkele opnamen van allerhande Dj's te horen in studio kwaliteit.

 

De hogervermelde uren zijn naar mijn mening inderdaad van een O'Quinn, maar dan van Adam (1e uur 09.38 & e-mail adres).

Het 2e uur startend met your host Ron O'Quinn's baby boy Adam...

 

What's in a name!

 

Pierre

Addicted To Music

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Vincent en Jano voor de opnames! Ron OQuinn's zoon, Adam, heeft momenteel voor een tijdje de show overgenomen omdat Ron net geëmigreerd is naar Ecuador. Adam heeft gewerkt voor enkele bekende Amerikaanse radio stations, dus is een prima vervanger. Overigens post Ron op facebook zelf ook altijd de podcast van zijn show.

 

Dank voor de opnamen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Vincent en Jano voor de opnames! Ron OQuinn's zoon, Adam, heeft momenteel voor een tijdje de show overgenomen omdat Ron net geëmigreerd is naar Ecuador. Adam heeft gewerkt voor enkele bekende Amerikaanse radio stations, dus is een prima vervanger. Overigens post Ron op facebook zelf ook altijd de podcast van zijn show.

 

Dank voor de opnamen!

Het ligt in de lijn der verwachtingen dat Ron O'Quinn zelf volgende week weer terug is.

Dat wordt aangekondigd in de uitzending van 5 oktober 2014.

Hij wacht op inklaring van de studio door de douane van Equador.

De Podcast waar Lumpie het over heeft zijn ook deze opnames maar ge-edit door KBC die er zijn eigen commercials en jingles ingevoegd heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat laatste is natuurlijk niet zo vreemd. Wie heeft er nog KG in de auto? En wie luistert er nog naar KG omroep ?

 

ik wel in ieder geval al sinds juli 1993.

 

hvtohj.jpg

 

 

Leuk ontvangertje Juul!

Toen Radio Caroline van de Ross op kg begon met uitzendingen, vond ik deze Blaupunkt autoradio op een rommelmarkt:

Please login or register to see this link.

Zo kon ik toen luisteren naar Caroline op de kg en ook naar de Tour de France via de Wereldomroep.

 

Een paar jaar erna lag deze Philips, voor weinig geld, bij een Kringloopwinkel:

Please login or register to see this link.

En deze Philips zit nog steeds in onze auto (Passat).

Met zelfs fm stereo, maar we luisteren regelmatig in de auto naar de KBC op de kg.

Bob van Beeten (Transportradio) is een genot om naar te luisteren en ook de andere KBC uitzendingen!

De stemmen van The Emperor Rosko en Ron O'Quinn mogen we graag horen in AM!

En wanneer ze dan ook nog leuke (oude engelse) muziek ten gehoren brengen.... genieten we volop van de KBC!

 

Met een groet,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.