Spring naar bijdragen

"Te erg voor woorden..." ( zegt DJ Radio 10 )


Juul

Aanbevolen berichten

"Te erg voor Woorden...."  Ik citeer de dienstdoende dj bij Radio 10 daarnet ( vrijdag 11.00 uur )

 

De jongelui daar hebben een rubriek die gaat over een plaat die ze eigenlijk maar niks vinden.

Nou dat kan, hoewel ik dat van een commercieel station wat "tricky" vind.

 

Net terug komend uit het bos met onze Dylan hoorde ik het volgende met verbazing en daarna woede aan.

 

De invallende dj draaide een klein stukje van "Mooi was die tijd"  van Corrie Konings.

En al gauw draaide hij de plaat weg en zei min of meer lachend; "Te erg voor woorden".....enz.

 

Ik dacht gelijk zou onze Herbert Visser ( baas Radio 10 ) dat nou allemaal goed vinden? Als ik de baas daar was zou ik de dj op rapport laten komen. Want ik weet dat dergelijke platen in het verleden zoveel geld opbrachten dat andere artiesten zoals bijv. The Golden Earring  wel mooi dagenlang in een studio konden rondhangen om hun platen weer op te nemen. En dat koste vreselijk veel geld.

Hoe ik dat weet?. Mijn vrouw was 30 jaar productmanager bij een platenmaatschappij.

 

Ik ben werkelijk "not amused"  en ben zo vrij deze posting ook aan Herbert te sturen.

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Te erg voor Woorden...."  Ik citeer de dienstdoende dj bij Radio 10 daarnet ( vrijdag 11.00 uur )

 

De jongelui daar hebben een rubriek die gaat over een plaat die ze eigenlijk maar niks vinden.

Nou dat kan, hoewel ik dat van een commercieel station wat "tricky" vind.

 

Net terug komend uit het bos met onze Dylan hoorde ik het volgende met verbazing en daarna woede aan.

 

De invallende dj draaide een klein stukje van "Mooi was die tijd"  van Corrie Konings.

En al gouw draaide hij de plaat weg en zei min of meer lachend; "Te erg voor woorden".....enz.

 

Ik dacht gelijk zou onze Herbert Visser ( baas Radio 10 ) dat nou allemaal goed vinden? Als ik de baas daar was zou ik de dj op rapport laten komen. Want ik weet dat dergelijke platen in het verleden zoveel geld opbrachten dat andere artiesten zoals bijv. The Golden Earring  wel mooi dagenlang in een studio konden rondhangen om hun platen weer op te nemen. En dat koste vreselijk veel geld.

Hoe ik dat weet?. Mijn vrouw was 30 jaar productmanager bij een platenmaatschappij.

 

Ik ben werkelijk "not amused"  en ben zo vrij deze posting ook aan Herbert te sturen.

 

Juul

Daar ik dan mij eigen afvraag waar heeft die DJ dan het vak geleerd? zeer zeker niet van die DJ'S die bij ons zéér hoog in het vaandel staan.

Misschien zou je ook kunnen zeggen te gek voor woorden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen verstand van de muziek geschiedenis denk ik dan maar .

Dit kan je niet maken op de radio denk ik dan maar weer maar ja ik ben 56 en kom (gelukkig) uit een andere radio periode .Toen waren artiesten nog mensen nu denken de heren DJ,s dat ze god zijn op hun radio.

Maar helaas zijn ze dat niet en raken ze zo ook nog eens hun luisteraars kwijt ....

 

Gr Jaap 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Dj's zijn gewoon te jong, en hebben geen muziek smaak.

 

Dat is vooral ergerlijk op stations die nog wat oude muziek draaien, zoals R10.

Er worden ook Veronica jocks ingezet als Classic FM presentator.

 

Het wordt tijd voor goede radio, maar wie durft daar centjes in te steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan mij herinneren dat er een jingle was, als een DJ van een bepaalde omroep (ik ben vergeten welke, kan de VARA zijn geweest of KRO) zijn ongenoegen over een bepaalde plaat wilden uiten, dat hij die na het draaien van een fragment die jingle inzette. Het geluid van een dikke kras over de plaat, met daarna de tekst: weg ermee! Door de jaren heen komen dit soort zaken weer terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan mij herinneren dat er een jingle was, als een DJ van een bepaalde omroep (ik ben vergeten welke, kan de VARA zijn geweest of KRO) zijn ongenoegen over een bepaalde plaat wilden uiten, dat hij die na het draaien van een fragment die jingle inzette. Het geluid van een dikke kras over de plaat, met daarna de tekst: weg ermee! Door de jaren heen komen dit soort zaken weer terug. 

Dat waren dus Publieke Omroepen.  Dit is een commercieel station en ik blijf het tricky vinden. En dezelfde plaat wordt dus wel waarschijnlijk op het zuster station, 100%NL, gedraaid.

Afgezien daarvan, het is een belachelijk item. Artiesten-platen "afzeiken'. Beetje Paul de Leeuw en Gordon. Maar Oh wee als je de zaak omdraait.

En is er nou niks anders te verzinnen? Nee, lekker flink zitten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was Jack Spijkerman de "DJ" die de kras-plaat-jingle regelmatig gebruikte. Dat viel onder het kopje "humor"...

Wat betreft Veronica jocks op Classic FM; ik heb er al lang niet meer naar geluisterd, maar zowel Bart van Leeuwen als Michael Pilarczyk zetten wat mij betreft een professioneel programma neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja vroeger als ik dit soort platen hoorden draaide ik even van Noordzee naar Veronica en weer snel terug! Waarschijnlijk dachten de DJ´s het vroeger alleen, die plaat van Corrie Konings met veel van die andere Nederlandse meuk is inderdaad te erg voor woorden. Naar mijn persoonlijke mening natuurlijk! Maar als profesoneel zeg je dat natuurlijk niet op een radiostation :-)

 

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoort inderdaad niet. De DJ zit er als uitvoerder en men is niet geïnteresseerd in zijn of haar mening. Felix Meurders die kraakte nogal is platen af. Bekende voorbeelden zijn: Puntje d'r in,puntje d'ruit van De Slijpers. Zet de radio maar even uit. Will Tura,hij kondigt de kwaliteit van zijn eigen plaat al aan: Hopeloos. En natuurlijk de zaak rondom Danny Mirror met I remember Elvis Presley. Felix was een goede DJ maar liet zijn mening teveel blijken.

 

Groetjes,

Frank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik dat je op stations die oudere muziek draaien de dj s daar op moet aanpassen. Zo geniet ik op de Engelse radio van Roger Day.

Die draait op zondagavond oude platen en kan daar op reageren vanuit een respectabele radio periode die achter hem ligt.

Dan wordt het allemaal opeens zo veel leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Felix was daar heel uitgesproken in. Lex deed het anders: in de top 40 zei hij nooit wat hij zelf van de plaatjes vond, maar in zijn eigen programma's (in de zeezendertijd) kon je goed horen waar hij warm voor liep (en dat was geen Corrie).

 

Deejays als uitvoerders en luisteraars die niet geinteresseerd zijn in zijn of haar mening... Geen wonder dat de commerciele radio van tegenwoordig mij siberisch koud laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van een GOEDE DEEJAY hoor ik graag zijn of haar mening over een plaat. Maar dat zijn/waren  persoonlijkheden. Of ze nu Meurders, Beelen, Maat, Harding, Van der Goot of Stenders heten.

 

Radio 10 (Gold) heeft een tijd geleden bewust gekozen voor een format waarin de deejay een bescheiden rol heeft. Daarbinnen past een item als dit totaal niet.

 

Reactie op[ 'weg ermee':
De jingle 'Weg ermee' werd in de Daverende 30 gedraaid als een plaat niet de vereiste 100 punten had behaald om voor 'een tuimeltrofee' in aanmerking te komen, dat was dus een soort voorspelling van het eindejaarsoverzicht door het jaar heen. Deze jingle van Felix had dus niets met smaak van de deejay of de veronderstelde kwaliteit van platen te maken. 

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.