Spring naar bijdragen

Veronica schip en NPO


ruudam

Aanbevolen berichten

Media staatssecretaris Dekker (VVD) presenteert zijn plannen voor de NPO maandag op het Veronica schip.

Natuurlijk mag je er niets achterzoeken, maar opvallend is het wel dat juist de plannen voor de Publieke Omroep van de regering vanaf het icoon van de stoute commerciele omroep worden ontvouwen.

Historisch lijkt me.

 

Ik kan niet wachten op het plaatje van de NPO bobo's voor het Veronica schip, dat ooit een nagel aan hun (of voorganger) doodskist was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel erg aardig, maar ja, het schip wordt gedreven door de vriendin van Jeroen Pauw. Da's 1. En 2, inderdaad niemand die nu :"bobo" is was dat ook in die tijd.

En misschien ook nog, welke bobo van nu weet de geschiedenis nog ?

 

 

Maar er wordt toch ook al jarenlang door de "bobo's' vergaderd in Lapershoek ?

 

Maar het blijft leuk.

 

En dan wil het huidige Veronica nog wel een "ban" op de activiteiten van het schip.

  De omgedraaide wereld..........

 

Kun jij het nog volgen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe tijd inderdaad.

De BBC heeft een goede documentaire over alle plaatjes die gebanned waaren voor de beeb, met natuurlijk God save the Queen (and her fascist regime) als meest sprekende voorbeeld.

Ook de golfoorlog waarbij alles wat met MO te maken had, zoals Walk like an Egyptian, Rockin the Kasbah verboden waren kwamen voorbij. Vooral op de World Service.

Ik wist dat toen en draaide voor de WereldOmroep juist wel die plaatjes....... Altijd al stout geweest.

 

Maar het is juist Juul dat de bobo'de geschiedenis niet kennen, en daar is het beleid ook naar. Meestal trouwens managers en bonentellers, die geen voeling hebben met radio/TV.

 

Die huidige Veronica jongens zijn dom, ze kunnen juist elke publiciteit gebruiken want het gaat slecht met Radio Veronica, luisteraars lopen weg en het is dan ook niet om aan te horen.

 

Wanneer komt er eens een echte Goede Gouwe Ouwe zender in de ether (DAB niet meegerekend)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik die nieuwe plannen van Dekker zo doorlees dan krijg ik toch sterk de indruk dat hij het publieke bestel heel langzaam de keel wil dichknijpen.

Het is tenslotte ook een VVD'er, d.w.z. een natuurlijke vijand van de publieke omroep. Al die redenen, zoals de opkomst van Netflix, G4 etc, zouden dan als ondersteuning dienen voor zijn nieuwe plannen. Dekker wil maar één ding en dat is flink bezuinigen op de uitgaven van het publieke bestel.

Ik krijg prompt heimwee naar het vaste avondje VERONICA,TROS, NCRV, AVRO, etc en daarnaast ook nog eens elk programma aangekondigd door een wel bespraakte (en goed uitziende) omroep(st)er. Desnoods wil ik daar ook nog wel een omroepbijdrage voor betalen......

Elke nieuwe media-bewindsman in Den Haag vindt dat hij zich moet bewijzen door met nog meer ingrijpendere plannen te komen als zijn voorganger; van kijk mij nou eens hoeveel ik nu bezuinig op het publieke bestel............ 

 

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verhaal van de Staats is in het kort: de publieke Omroewp moet weer publiek worden, en allerlei zaken die meer bij commerciele omroep passen weg laten.

Veronica is nog steeds te prijzen voor het uitstappen van het Bestel, dat had de TROS ook moeten doen toen het mocht.

je hebt al elke avond Veronica, dan had je ook elke dag een avondje TROS gehad, precies op de manier zoals de TROS begon op het REM eiland. Dat de TROS in 64 het bestel in ging was volkomen terecht, geen andere mogelijkheid voor amusements programma's, maar nu is het allemaal anders.

 

In de Nota staat bijna niets over Radio, terwijl daar het commercieel opereren nog groter is dan op de TV met zenders als Radio2, 3FM en zelfs Radio 5. Wanneer krijgen we eens zenders die goede muziek, waaronder Gouwe Ouwen, draaien. Er is overigens ook veel goede nieuwe muziek, maar nergens te horen op de Radio.

Kijk dat zou nu Publieke omroep kunnen zijn. Meer ABTT en minder Radio 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het aan de VVD lag had de zeezender Veronica nooit hoeven te verdwijnen en dan was Veronica ongetwijfeld nu nog een hele grote en belangrijke speler geweest. Door mismanagement (Joop vd Reijden en Joop Daalmeijer) stapte Veronica véél te laat uit het bestel, waardoor de concurrentie al een goede positie had kunnen verwerven in het commerciële landschap. Veronica heeft toen kansen voorbij laten gaan en heeft hierdoor geen goede start kunnen maken met het commerciële avontuur. Het is dat SBS te hulp schoot en later Sky Radio voor de radio dat ze nu nog bestaan. Al hoewel het bestaansrecht, blijkens de kijk- en luistercijfers, door de jaren  heen lijkt te verminderen.

Maar los daarvan: wie zit er nu te wachten op 3 nationale TV zenders waarvan een eenduidige profilering te wensen over laat. Met de verschillende stammen binnen de NPO is dat toch gedoemd te mislukken. 

Ik ben het niet met de staatssecretaris eens dat vermaak niet thuis hoort bij de NPO. Als dat verdwijnt wordt het een saaie aangelegenheid.

Maar goed, dat is hoe ik er over denk. De andere bijna 1.800 forumleden zullen ook wel allemaal een eigen mening hebben ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Staats net gehoord in het Radio 1 journaal.

Hij kan het niet uitleggen en voor een groot deel kletst ie uit z'n VVD nek.

Je, "marktwerking", ook zo'n VVD mantra, nou we hebben gezien en gevoeld wat dat betekent bij de ziektekosten en zorg........

 

Staats Dekker krijgt vrij goede kritieken, met name in de "linkse" Volkskrant. En daar ben ik het mee eens.

Die marktwerking is er volgens de plannen voor het platte amusement,

Meer nieuws, cukltuur en educatie zal ik verwelkomen, (plat) amusement is er op tig zenders, keuze zat. Allemaal werkend voro dezelfde doelgroep 20-49, waar ik niet toe behoor, en steeds meer met mij, kijk joingelui, dat heet vergrijzing. Misschien niet leuk, aar wel een feit, en daar heeft ook de PO rekening mee te houden.

De tegenstanders zitten vooral bij de clubs die macht kwijtraken, de omroepverenigingen, die mij niet kunnen uitleggen waarom ze nog bestaan.

 

Ik ben groot voorstander van betere muziek op de radio, zonder dat het elitair wordt. Veronica bewees dat al in de jaren 60/70, en dat was NB commercieel, maar niet plat. Zo'n Radio 2 is toch om te huilen, proberen Q music na te doen, nemen zelfs de jocks over. Dat is nou verkeerde marktwerking binnen een publiek bestel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik ben het niet met de staatssecretaris eens dat vermaak niet thuis hoort bij de NPO. Als dat verdwijnt wordt het een saaie aangelegenheid.

Maar goed, dat is hoe ik er over denk. De andere bijna 1.800 forumleden zullen ook wel allemaal een eigen mening hebben ....

 

Vermaak hoort wel thuis op NPO, de Staats heeft ook niet gezegd dat dat niet mag. Maar dom plat amusement, wat de commercielen minstens zo goed kunne en ons dan niets kost, dus niet.

Alles is uiteindelijk vermaak, ook nieuws, ik kijk tenminste voor mn plezier naar nieuws, docu's etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook jammer dat radio niet aan bod kwam bij het uitvouwen van de plannen van de staatssecretaris. Ik erger me ook steeds meer aan Radio 2 dat steeds meer een gewone muziekzender wordt. Na het verhuizen van allerlei programma´s naar radio 5 b.v. Ik lister nu alleen in het weekend nog naar radio 2. Na het verdwijnen van Cappuccino is Grand café Kranenburg een matig vervolg. Geen live muziek meer geloof ik. Alleen Spijkers met Koppen vind ik nog steeds zeer beluisterbaar. Op zondag word ik meestal Schiffers.fm gewekt, maar om 10 uur gaat de radio over naar de Sandwich,,,,,,,,,,,,

 

p.s. Veronica was onder de HMG groep toch wel succesvol  >

 

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat Veronica uit HMG stapte draaide zowel de radio als de TV zender uitstekend. Van der Reijden dacht dat Veronica wel op eigen benen kon staan en besloot uit HMG te stappen. De hele geschiedenis is terug te lezen in het uitstekende boek 'Herinnert u zich deze nog' van Arjan Snijders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.