Spring naar bijdragen

Radio Benelux (Hilversum).


h.roos

Aanbevolen berichten

Da's nog eens leuk, Radio Benelux uit 't Gooi.

Als ik me goed herrinner werd in het weekend de 95.2 bezet door 3 land piraten. Op zaterdag van 10u-18u Radio 538, vanaf 18 Radio IJsselmeer (die was zoooo hard) en op zondag Radio Benelux.

Van Radio 538 weet ik dat het van te voren op C120s werd opgenomen en vanaf de hei werd uitgezonden. Ik heb nog ergens een C120 liggen.

Later in de jaren 80 kwam ook City FM op 97.9 geloof ik. Die zaten live tegenover de toenmalige Gamma en je kon verzoekjes aanvragen via de telefoon. Geweldige periode toen er niet veel op de Noordzee gebeurde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

tja, hoe ken je die, twisted mind denk ik maar?

 

Destijds waren de Hilversumse piraten (zeg maar gerust Gooise) een verademing in het weekend. Vanaf 1980 geen zendschepen meer tot 1984, dus wat moet je dan. Los Vast? Enigste hoogte punt op de radio was de Lach of Ik schiet show, voor de rest was het niet veel. En op zondags werd ik altijd gedwongen naar de sport programma's te luisteren, met als gevolg ik luister / kijk nog steeds geen sport.
 

In die periode zat ik bij jongens van Radio 538 en City FM in de klas (LTS Kerkelanden en Gooische MTS) en zo is het gekomen, hele weekenden naar de Piraten luisteren (Zat City FM ook niet door de weeks?)

 

Hier nog een leuke site Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Ik lees zojuist de berichten uit 2014 over FM-piraten in de jaren '80 in Hilversum. Naast/ na Radio Benelux zat op zondag "Radio Noordzee Inter-regionaal" op de 95.2mhz (11.00u-18.00u., mono). Redelijk sterke 25-40watt zender, te ontvangen tot aan Diemen. Top-40 format met tamelijk veel Nederlands (-talig) werk; doorgaans goed beluisterd, maar vreemd genoeg minder genoemd in de 'verhalen over vroeger'. Radio Noordzee vulde het gat dat de medewerkers van Benelux op de 95.2mhz achterlieten, toen zij besloten een zend-pauze in te lassen (Benelux werd in die tijd zeer vaak uit de lucht gehaald).

 

Ik heb - als 15/16 jarige - twee jaar programma's mogen maken voor de Hilversumse Radio Noordzee onder de schuilnaam 'Peter den Prater' (hoe verzin je het☺️): van 12.00-13.00u. De Hilversumse Hitparade (Top15) en van 13.00-14.00u. het lunchprogramma met het spelletje 'Blauwblazer'. Heel grappige kandidaten mogen verwelkomen; veel gelachen. Denk er met plezier aan terug.

 

Enkele van de andere namen op het station: Wimpie Willemsen & Karel Doorman & nog twee (schuilnaam vergeten) , onder meer met 'alternatief LP-werk'. 

 

Ook introduceerden we als eerste regionale zender de Piraten-Marathon: 24 uur live uitzenden in het weekend; dit was destijds - met een behoorlijk actieve RCD - echt iets nieuws (vreemd genoeg nooit uit de lucht gehaald, gelukkig maar).

 

Bij Noordzee was vrijwel alles Live. Met veel verzoekjes: 140-150 aanvragen per uitzendzondag was normaal. 

 

Leuke tijd gehad. Zijn er op dit forum van radioliefhebbers toevallig mensen die vroeger geluisterd hebben? Heeft iemand nog opnames van onze uitzendingen? Het zou heel tof zijn om terug te horen wat we destijds uitzonden (al ben ik bang dat het soms ook tenenkrommend is: bij vrijwel alles Live, ging er het nodige mis). Hoor/ lees het graag!

 

Groet, Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-11-2014 om 12:24 zei Peter Vrakking:

tja, hoe ken je die, twisted mind denk ik maar?

 

Destijds waren de Hilversumse piraten (zeg maar gerust Gooise) een verademing in het weekend. Vanaf 1980 geen zendschepen meer tot 1984, dus wat moet je dan. Los Vast? Enigste hoogte punt op de radio was de Lach of Ik schiet show, voor de rest was het niet veel. En op zondags werd ik altijd gedwongen naar de sport programma's te luisteren, met als gevolg ik luister / kijk nog steeds geen sport.
 

In die periode zat ik bij jongens van Radio 538 en City FM in de klas (LTS Kerkelanden en Gooische MTS) en zo is het gekomen, hele weekenden naar de Piraten luisteren (Zat City FM ook niet door de weeks?)

 

Hier nog een leuke site Please login or register to see this link.

 

 

En in de Kerkelanden woonde "de baas" van NERA nogwel. Maar ja die voetbalde ook in het Veronica voetbal elftal in de zeezendertijd.  Grappig.  En Ruud † - PA0RVL   werkte daar ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.