Spring naar bijdragen

Stukje over DAB+ in MediaZine


Peter Vrakking

Aanbevolen berichten

Dank je wel Peter voor dit artikel. Wat ik nog mis bij dit artikel is informatie over de wijze hoe je met een DAB+ radioprogramma's kunt opnemen. Ook bij omschrijvingen bij internetsalers zoals Conrad mis ik die informatie. Alle informatie bij dit type radio's is gebaseerd op 'beluisteren'. Jij hebt al eens programma's aangeboden welke via DAB+ zijn opgenomen, dus misschien kun jij hier meer duidelijkheid over geven?.

Bij mij is de behoefte groot om via DAB+ radioopnames te maken, want opnames via de stream leiden heel vaak tot teleurstellingen. Q music bijvoorbeeld met zijn Top 1000 daarvan is de stream al vele keren uitgevallen, het laatst vanochtend om 10.07uur. 

 

Alvast bedankt!

 

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Melle,

 

Er zijn 2 manieren om op te nemen.

Met mijn Sangean DPR-36 kun je direct het signaal opnemen, je krijgt dan een MP2 (DAB) of M4A (DAB+) file.

Deze file heeft zowel de sample frequentie als de bitrate van het uitgezonden signaal. Ik zet dat altijd om naar MP3, voor mij is dat de standaard.

De andere manier is om op te nemen via de line-out, zowel de Bush TR82DAB, Revo Heritage als Pure Highway hebben die.
Dan is het gewoon op de oude manier analoog van de line-out opnemen, dat doe ik of rechtstreeks met de PC of op locatie met een digitaal opnemertje.
Als ik opzoek ben naar een andere DAB radio is een line-out altijd een vereiste.

 

Ben je regelmatig in de UK dan is dit wel een prettige radio, met line-out voor 40 pound

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LET OP!!

 

Met DAB spullen die je in de UK koopt,

die ondersteunen NIET DAB PLUS, alleen geschikt voor DAB, MPEG 2 formaat.

 

Ik heb gekeken op de site, inderdaad veel keus, en nog leuk uitziende radioos ook, zoals die retro en de Philips mono,  maar volgens mij aleen maar DAB, dus ZONDER PLUS ontvangers.

Daar heb je dus hier helemaal NIKS aan.

 

(Als de FM hier uitgaat hoort een Brit dus helemaal niets op zn DAB autoradio als tie hier komt met zn karretje, lekkere chaos toch die DAB)

(O ja, je DAB met of zonder plus radiootje doet, als er geen FM opzit, ook helemaal niks in de VS< goed idee die digitale radio)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou toch handiger zijn als in de UK alle nieuwe DAB radioos DAB plus zijn, ondersteunt ook DAB.

Voor Australie moet dat al, dus dan meteen maar alles.

Als die Britten slim zijn proberen ze met hun ontvangers de markt on the continent op te gaan. Gebruik maken van de voorsprong, DAB+ is dan een must.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.