Spring naar bijdragen

De salarissen bij de PO en de VVD


Juul

Aanbevolen berichten

Ik kan de gedachten van sommige  (ex)- politici echt niet meer volgen. Vooral die van de VVD tegenwoordig.

 

Nu dit weer, de VVD loopt te hoop over "belasting geld en de PO" en de veel verdienders.......

En lees nu dit maar :

 

Please login or register to see this link.

 

Ach ja, gelukkig is het zo maart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de VVD is niet meer te volgen.

Het lijkt erop dat ze de publieke (sic?)  regionale omroepen zijn gaan knuffelen. zo krijgt die van VVD minister Kamp ook  al een subsidie van max 7 miljoen voor digitale radio.

Maar ja, zodra politici bestuurders zijn worden ze een beetje meer of minder corrupt.

 

Overigens voorspellen alle verkiezings onderzoekers een mega verlies in maart voor VVD en PvdA.

Het gaat om PVV, grootste in alle peilingen, en D66, vaak 2e.

En dat is een keuze, want die 2 zijn water en vuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt het alleen mij op dat je nergens de peilingen voor de Tweede Kamer te zien en besproken krijgt, aan de bekende (VARA) TV tafels.

Komt dat nou omdat de PVV stijf bovenaan staat.

 

Ooit, toen de PvdA heel goed stond in de prognoses was Maurice de Hondt niet van de buis te slaan.

 

Nu trekt men zich niets van de lijsten, hoe is het mogelijk dat een land geregeerd wordt door een colatie die nog geen kwart van de zetels heeft, en dus een dikke minderheid is. Volgens laatste peiling zou de PvdA nog maar 11 vd 39 huidige zetels overhouden. Dat heet gewoon geen draagvlak.

Oh natuurlijk, het zijn maar peilingen (want ze komen ons niet goed uit.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij verkiezingen geef je de politicus van je keus een mandaat voor ongeveer vier jaar. Zo gaat dat in alle westerse democratieen, en dat systeem vind ik zo gek nog niet. De publieke opinie is per definitie grillig en wisselvallig. Als je bij elke dip in de populariteitspoll moet opstappen, dan wordt het een zootje. Dan blijft geen enkele regering langer dan een halfjaar zitten.Dan kun je nooit langetermijnbeleid voeren.

 

Bovendien blijken die polls vaak zeer onbetrouwbaar. Als ik in de krant lees dat een bepaalde partij sinds de vorige peiling een of twee zetels heeft gewonnen of verloren, dan vind ik dat non-nieuws. De foutmarge van zo'n peiling is immers ook minstens twee of drie zetels.Ook De Hond kan er vaak goed naast zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die termijn van 4 jaar is vastgesteld toen alles nog veel laaaaaangzamer ging, en er nog geen opinie peilingen via internet waren.

Het is 2014, alles wordt geinnoveerd, behalve het politieke systeem.

Die verkiezingen zijn niets meer dan een moment opname, precies 1 dag stonden VVD op 40 en PvdA op 39 zetels.

2 dagen later, toen ze besloten een coalitie te vormen, hadden ze al geen meerderheid op papier in de Kamer.

 

Natuurlijk moet je niet bij elke gril de boel aanpassen of verkiezingen houden, maar dit is geen gril meer, zo'n groot verlies en al zo lang, dit is extreem. En dan moet er naar mijn bescheiden mening iets geregeld zijn dat er ingegrepen kan worden.

Dat is net zoiets als een directeur contractueel voor 4 jaar benoemen, na 2 jaar heeft ie er een puinhoop van gemaakt, en dan grijpt het bestuur ook in.

 

Met de huidige fractie-discipline (door sommigen als terreur benoemd) kan elke coalitie altijd de 4 jaar uitzitten, ook al doen ze alles wat fout en is er nul draagvlak. Het vertrouwen in de politiek is al naar een dieptepunt gezakt, maar het kan natuurlijk altijd nog veel minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Natuurlijk moet je niet bij elke gril de boel aanpassen of verkiezingen houden, maar dit is geen gril meer, zo'n groot verlies en al zo lang, dit is extreem.

 

 

Maar dat is nog altijd volgens de polls, die geen enkele grondwettelijke status hebben.

 

Als volgend jaar blijkt dat deze coalitie nauwelijks nog op steun kan rekenen in de eerste kamer, zal het kabinet vast wel vallen, al was het maar omdat de situatie dan niet meer werkbaar is. Maar zolang VVD en PvdA het idee hebben samen dingen te kunnen bereiken die ze beiden nuttig vinden, hebben ze het volste recht om die vier jaar vol te maken. Net als elke andere coalitie dat in zo'n situatie heeft..

 

Kijk naar Obama nu, en Bush acht jaar geleden. Beide op het dieptepunt van hun populariteit, maar ze zijn gekozen voor een (tweede) periode van vier jaar, en dus gaan ze door, zoals het hoort.

 

Dat klinkt allemaal heel formeel, maar om een parlementaire democratie te laten functioneren, heb je heldere regels nodig die voor iedereen gelijk zijn.

 

Ik moet er toch niet aan denken dat Maurice de Hond of enige andere opiniepeiler gaat bepalen wanneer we naar de stembus mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net 1-Vandaag gekeken, het ging over de ouderenzorg en de bezuinigingen en hoe de ouderen, nee ik niet, dat moeten gaan dragen.....

Ik zei gisteren tegen m'n zus;"onze moeder is net op tijd overleden"......... 98 jaar was ze in 2008.

Zoals een oudere meneer zei;" zelfs de pil van Drion krijgen we niet meer, en mijn generatie heeft het land weer opgebouwd".

 

Ik ben maar weggelopen................ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat is nog altijd volgens de polls, die geen enkele grondwettelijke status hebben.

 

Maar zolang VVD en PvdA het idee hebben samen dingen te kunnen bereiken die ze beiden nuttig vinden, hebben ze het volste recht om die vier jaar vol te maken.

 

Kijk naar Obama nu, en Bush acht jaar geleden. Beide op het dieptepunt van hun populariteit, maar ze zijn gekozen voor een (tweede) periode van vier jaar, en dus gaan ze door, zoals het hoort.

 

Ik moet er toch niet aan denken dat Maurice de Hond of enige andere opiniepeiler gaat bepalen wanneer we naar de stembus mogen.

Wetten en grondwetten kan je wijzigen, aanpassen aan de tijd.

 

Een dictator zegt ook altijd dat hij nuttige dingen voor het land gaat bereiken, ook al heeft hij geen enkel draagvlak.

Hitler, democratisch gekozen, vond dat het beter was voor ons allemaal het parlement op zij te zetten.

 

Natuurlijk gaat geen prive opiniepeiler dat bepalen, maar zoiets kan je formeel regelen, met hulp van INternet ja, ja dat bestaat al enige tijd.

 

Overigens, wanneer gaan we eens een keer stemmen per Internet, dat met rood potlood in een hokje is 100 jaar oud. Laat die stemcomputer ook maar weg, meteen innoveren en naar Internet. De belastingaangifte gaat toevallig ook al zo, en dat ligt nog wel even gevoeliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hitler, democratisch gekozen, vond dat het beter was voor ons allemaal het parlement op zij te zetten.

 

 

Voor zover ik weet, heeft dit kabinet zeker geen plannen het parlement opzij te zetten. En vergelijkingen met Hitler, daar moet je toch al mee oppassen, zo is mij geleerd. Dus persoonlijk probeer ik dat altijd te vermijden. :cool:

 

Die ellende in de zorg (zoals bijvoorbeeld blijkt uit dat nieuwe enqueterapport van de abvakabo) vind ik trouwens net als Juul wel heel deprimerend. We leven nog altijd in een van de welvarendste landen ter wereld, dus dat moet echt worden aangepakt, door welk kabinet ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ellende in de zorg (zoals bijvoorbeeld blijkt uit dat nieuwe enqueterapport van de abvakabo) vind ik trouwens net als Juul wel heel deprimerend. We leven nog altijd in een van de welvarendste landen ter wereld, dus dat moet echt worden aangepakt, door welk kabinet ook.

 

We leiden in Nederland aan de 'managementsziekte',  Managers die bedenken hoe de mensen op de werkvloer beter hun werk kunnen doen. Bullshitmanagement! Een Interessant Please login or register to see this link. trouwens van Jos Verveen over dit onderwerp. 

 

Maar het kan in de zorg ook zonder deze 'opvreterslaag': Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Telegraaf is wel heel erg geneigd dingen te overdrijven en uit hun context te lichten. Daardoor krijgen bijvoorbeeld oudere mensen, die niet meer zo vaak buiten komen, de indruk dat het overal doodgevaarlijk is op straat, omdat achter elke hoek een crimineel staat.De chocoladeletters dragen daar aanzienlijk aan bij.

 

Dat overdrijven doen ze al tientallen jaren en echt op elk terrein. Een paar jaar geleden was er een griepepidemie in Nederland. De kop in De Telegraaf luidde: HALF NEDERLAND ZIEK.

 

Half Nederland. Meer dan acht miljoen mensen, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.