Spring naar bijdragen

De griep en offshore radio


Gast

Aanbevolen berichten

Het grote voordeel van griep, en ik bedoel echte griep en niet een beetje neusverkoudheid, is dat je het gewoon even moet uitzieken, bijvoorkeur horizontaal.

Hierdoor de gelegenheid om vanochtend de Nederland 2 een VPRO docu te bekijken over de IRA bom bij het congres van the Conservatives in Brighton october 1984.

Oa de bomlegger ene Patrick Magee in die tijd IRA activist kwam aan het woord en vertelde dat hij de bom weken voor het congres in 1 van de badkamers had verborgen en op scherp gezet via een tijdmechanisme en vervolgens onderdook in Corck Ierland.

Nadat de bom was afgegaan des avonds na 23 uur probeerde hij via de radio info te krijgen. Magee vertelde letterlijk dat hij naar een offshore zender luisterde maar die had op dat late tijdstip alleen maar nieuwsherhalingen van eerder op de dag. October 84, Caroline was in de lucht , Laser was in de lucht. maar volgens mij was laser al gestopt in october met nieuws en Caroline had alleen nieuws overdag zonder dat s avonds te herhalen?

Het kan natuurlijk ook zijn dat Magee naar 1 van de Ierse Piraten luisterde en vermoedde dat hij naar een "offshore station" luisterde.

Kom tis weer tijd voor uitgeperste citroen, heet water en bruine suiker, onzin natuurlijk maar het hoort bij het herstel ritueel.

 

meer info:

Please login or register to see this link.

 

Mien neuze lopt zo òf en tou,
oh man, wat is t n gedou.
n Wottervale is t din;
aan roeken het e gain zin.

Mien buusdouk wordt din kleddernat
Van t snöttern word ik zat
Mien neuze wordt din glinne rood
En ik, ik vuil mie dood.

Mien aarms en bainen vuilen din slim swoar.
k Vuil mie nog laank nait kloar.
Mien kop drift elke nacht in t zwait
Man, man, wat is t n verdrait.

Ons dokter zegt: â€t Gaait n weke duren.â€
Din krigst doe weer dien kuren.
Mor ik heb t noa n dag wel zain:
k Wil gaauw weer op de bain!

 

paul de Haan.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte beterschap, Paul! Het schijnt dat je voor een echte griep een hersteltijd nodig hebt van ongeveer twee weken. Maar als je medicijnen slikt, dan duurt het daarentegen maar veertien dagen. Dus ik hoop dat er nog meer interessante dingen op tv komen.

 

Dat doet me aan een heel ander verhaal denken, namelijk dat Freddy Heineken ten tijde van zijn ontvoering de hele dag verplicht naar Caroline had moeten luisteren. Die hadden ze aangezet in die loods waar hij verbleef, met het idee dat eventueel hulpgeroep door die radio zou worden overstemd.

 

En ze hadden Caroline opstaan, omdat die toen juist GEEN nieuwsuitzendingen had. Zodat Heineken en zijn chauffeur daar in elk geval niets wijzer van werden.

 

Ik weet niet meer precies waar dat verhaal vandaan komt, dus als iemand het beter weet, moet-ie het vooral zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou Paul hier op staan?   

 

Please login or register to see this link.

 

Ik doe al jaren iedere week mee. Erg interessant. En ik krijg al jaren de griepprik.

 Zit in de risico groep.

 

Maar.......Paul beterschap. 

 

Juul

Nee, locatie Schildmeer niet te zien op de kaart. Ik heb het ook niet gemeld, hoef niet naar de huisarts hiervoor. ik krijg ook ieder jaar de griepprik omdat mijn vrouw zo aandringt. Feit is dat de hoeveelheid publicaties over het NIET effect van de prik net zo groot is als de publicaties die voordeel van de twijfel geven. Daarbij is het griepvaccin nooit maatgevend voor alle influeza's die rondspoken, ander feit is dat het wel een lucratieve handel is.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte beterschap, Paul! Het schijnt dat je voor een echte griep een hersteltijd nodig hebt van ongeveer twee weken. Maar als je medicijnen slikt, dan duurt het daarentegen maar veertien dagen. Dus ik hoop dat er nog meer interessante dingen op tv komen.

 

Dat doet me aan een heel ander verhaal denken, namelijk dat Freddy Heineken ten tijde van zijn ontvoering de hele dag verplicht naar Caroline had moeten luisteren. Die hadden ze aangezet in die loods waar hij verbleef, met het idee dat eventueel hulpgeroep door die radio zou worden overstemd.

 

En ze hadden Caroline opstaan, omdat die toen juist GEEN nieuwsuitzendingen had. Zodat Heineken en zijn chauffeur daar in elk geval niets wijzer van werden.

 

Ik weet niet meer precies waar dat verhaal vandaan komt, dus als iemand het beter weet, moet-ie het vooral zeggen.

Het Caroline verhaal ken ik ook, herinner me dat het in een reportage naar voren kwam, de heren werden gek van de "Rock en Roll" muziek.

 

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap Paul. Neem tweemaal daags een vitamine C1000 constant release tablet en het scheelt je dagen in ziek zijn en je lamlendig voelen. Probaat middel.

 

Theo

 

Okay Theo, mijn vrouw perst kilo's zure sinasappel voor me uit. Haar advies : goed drinken- hik- ben ik het helemaal mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul 1, van harte beterschap. Ik heb nog nooit griep gehad, dus ik weet niet hoe je je voelt.

Paul 2: dat Heinekenverhaal heb ik in de Freewave gelezen. Zodra ik weer thuis ben zal ik het eens opzoeken.

Gr.thijs

Zet je wel aan het denken Thijs, een IRA bomber en Heineken ontvoerders die offshore radio weten te vinden. We zijn in goed gezelschap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.