Spring naar bijdragen

PvdA Partijkrant: Veronica Bull Verweij ter slachtbank


Alex

Aanbevolen berichten

PvdA Partijkrant: 'Veronica Bull Verweij ter slachtbank' en nog 171 andere nieuwe toevoegingen aan Please login or register to see this link.  voor de laatste update voor dit jaar.

Ook een interview met Rob Out: "Ik geloof dat ik heel goed ben" 

'Nieuws van Drie' over Hilversum 3, Ferry Maat Soulpagina uit de Hitkrant, de oproep van Dureco om te komen demonstreren voor Veronica in Den Haag, de reclame voor de serie over Veronica die Dureco na het verdwijnen uitbracht, Radio Nordsee als spionage nest, de entering van de Mi Amigo door de Britte, het etherimperium van wafelbakker Sylvain Tack, maar ook twee boekjes over Radio Normandië, het eerste commerciële radio station in Europa.

Maar de hoofdmoot komt dit keer voor rekening van Hofstad Radio Den Haag met 5 Hofbladen en 5 Hofstad Nieuwsbrieven. Ook in de jaren tachtig zat René van den Abeelen al graag op z'n schrijfstoel als redacteur van beide bladen, in de tijd dat we met Hofstad Radio bezig waren. Het blad werd samen met Gerard van Dam (ja die) uitgebracht door Ewoud Vonk. Veel over het wel en wee van de Hofstad zenders en de invallen, maar ook andere zaken kwamen aan bod in het blad. Nou geloof ik toch echt dat ik die Jos Hoogland uit het Hofblad nr.2 herken :)

Ook dit keer weer dank aan o.a. Robert Briel voor het beschikbaar stellen van de vele knipsels.

Alle items zijn in de diverse dedicated files terug te vinden, of kijk voor de laatste uploads op: Please login or register to see this link.

Om de grotere artikelen goed te lezen kunnen deze gedownload worden, met de knop rechts van de foto, om in full size te bekijken.

 

197308_partijkrant%20PVDA%20Bull%20Verwe 19780414_Nieuwe_revu%20Rob%20Out%20inter 1982_Hilversum%203%20Nieuws%20van%20Drie 197808%20Hitkrant%20Ferry%20Maat%20Soulp 1939_allo%20allo%20ici%20Radio%20Normand 198209_Hofstad%20nieuwsbrief%20%20nr1%20 198209_Hofstad%20Nieuwsbrief%20nr1%20Hof 198212_Hofblad%20nr1%20Hofstad%20Radio%2 19711001_Parool%20Radio%20Nordsee%20zou%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg leuk blijft het, om die dingen te zien. Man, ik heb wat uurtjes zitten schrijven. En tekenen, want het leek me wel grappig om speciale pagina's te hebben voor kinderen, met kleurplaten, doolhofjes en dergelijke. De illustratie op de voorpagina, met die kolossale zendmast die boven Den Haag uitsteekt, had ik op twee aparte vellen gemaakt, zodat de drukker in twee kleuren kon drukken. Full color was natuurlijk niet haalbaar voor ons. Ik gebruikte vaak van die doorzichtige sheets waar ik dan met een tekenpen de tekening op maakte. Op die manier kon je de boel vrij aardig op elkaar laten aansluiten wat vooral bij de voorpagina van Hofblad nummer 4 nogal belangrijk was.

In datzelfde nummer zat ook die bouwplaat van een grote Harry-zender. Dat was echt heel leuk om te doen. Ik heb nòg een keer een bouwplaat van een apparaat gemaakt: dat was voor het personeelsblad van de Nutsspaarbank waar ik destijds werkte. Die ging, zeer vooruitstrevend, over op computerterminals op de bijkantoren. Niet voor op de bureaus om aan te werken, maar bij de loketten om spaarbankboekjes bij te werken en zo. Die dingen waren monsterlijk duur en dus kwamen ze niet bij ieder loket te staan maar kreeg ieder kantoor er twee of drie, wat iedereen al van te voren veel te weinig vond. Ik maakte toen die bouwplaat die in het personeelsblad kwam te staan en van te voren riep ik dan ook steeds 'let maar op: straks heeft iedereen zijn eigen NCR-terminal'. Wat niemand dan geloofde, maar niemand begreep waarom ik dat dan zo stellig beweerde.

Leuk dat de blaadjes nu allemaal min of meer officieel gearchiveerd zijn!

Voor meer achtergronden over Hofstad Radio en de nieuwsbrieven & Hofbladen kun je uiteraard terecht op Please login or register to see this link. .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.