Spring naar bijdragen

Doorgeven tunes en eigen vraagtekens


FunkyFuser

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Dit is mijn eerste topic op dit forum nadat ik me heb voorgesteld in die betreffende forumrubriek.

 

Aanleiding is dat ik in de 0ABC jingle en tune lijst een aantal tunes niet vermeld zie staan. Ik weet ook in welke radio programma's ze gebruikt zijn.  Hoe kan ik ze doorgeven zodat ze er op die lijst kunnen worden bijgezet want ik wil dit graag met jullie delen? 

 

Maar voor mij zelf heb ik nog een aantal brandende vragen omdat ik muziek in mijn collectie heb waarvan ik zeker weet dat die als tunes zijn gebruikt maar ik weet niet in welke radio programma's.   Hoe kan ik dat het beste te weten komen via dit forum ?

 

Alvast bedankt voor jullie suggesties,

FunkyFuser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanleiding is dat ik in de 0ABC jingle en tune lijst een aantal tunes niet vermeld zie staan. Ik weet ook in welke radio programma's ze gebruikt zijn.  Hoe kan ik ze doorgeven zodat ze er op die lijst kunnen worden bijgezet want ik wil dit graag met jullie delen? 

 

Als je radtiotunes.nl bedoelt kan je deze mailen naar info@radiotunes.nl. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Het duurde even door omstandigheden maar hier komen dan mijn 2 overzichten van:

 

1) Tracks die bijna zeker als tunes zijn gebruikt maar waarvan ik niet weet in welk radio programma, weten jullie het ?  Wellicht zijn ze in TV programma's gebruikt ?

 

Niels: Ja ik heb dat Tunes boek al langere tijd, jij bedoelt toch dat boek samengesteld door Boonstra & Roozen.  Daar staan de door mij gezochte tracks dus jammer genoeg niet in.

 

Chuck Mangione – Love The Feelin’ -  Main Squeeze – 1976

Herbie Hancock    - Knee Deep – Feets Don’t Fail Me Now - 1979

Ozone – Walk On – Walk On – 1980

Ozone – This Is Funkin’ Insane – Walk On - 1980

Bob James – Ruby, Ruby, Ruby – “12†- 1984

Casiopea – Sunny Side Feelin’ – The Soundgraphy - 1984

Emil van Egdom – This Is For You Elisa – This Is For You – 1988

Billy Cobham – Thinking Of You – A Funky Thide Of Things - 1975

 

2) Tracks die niet in de radio tunes van het genootschap staan maar waarvan ik zeker weet dat ze voor radio programma's gebruikt zijn.  Sommige staan wel in "Het Tunes Boek".  Dat heb ik daarbij aangegeven.  Ik heb zo goed als mogelijk aangegeven waar ze voor gebruikt zijn plus overige relevante info.

 

Vincent: Ik zal deze lijst ook doorsturen naar het door jouw opgegeven e-mail adres, dank daarvoor.

Henk, OK.  Wil je wat gerichte namen weten van een deel van mijn collectie, welke specifieke genres ?

 

Hier dan die lijst die ik ook zal doorgeven aan radiotunes:

Harvey Mason – Here Today, Gone Tomorrow – Groovin’ You – 1979 – Avondspits (begin tune & filler Pop limerick)  â€“ wel in Het Tunes Boek

Rose Royce – Still In Love – Stronger Than Ever – 1981 – Avondspits (begin tune & filler Pop limerick) - wel in Het Tunes Boek

Earth, Wind & Fire – Runnin’ – All ‘n All – 1977 – Avondspits (intro van ‘Brengt je dichter bij de hits’) – wel in Het Tunes Boek.

Level 42 – Heathrow – Level 42 – 1981 - Avondspits (intro Topsprinter) – wel in Het Tunes Boek.

Luther Vandross – Stop To Love – Give Me The Reason – 1986 – Avondspits (intro & filler Verkeersmisser) – wel in Het Tunes Boek

Victor Laszlo – She – She – 1985 – Begintune BRT nachtprogramma en tussenjingle van “Met het oog op morgenâ€. – wel in Het Tunes Boek

Wim Mertens – Close Cover – The Belly Of An Architect – 1993 – Begintune & filler BRT nachtprogramma – niet in Het Tunes Boek.

Sadao Watanabe – Tsumagoi – How’s Everything – 1980 – Avro’s Easy Listening – (begintune “voor wie nog niet kan slapen en voor wie nog niet slapen wilâ€) – wel in Het Tunes Boek

Sadao Watanabe – Boa Noite – How’s Everything – 1980 – Avro’s Easy Listening – (eindtune) – wel in Het Tunes Boek

Sadao Watanabe – Dreams Come True – Fill Up The Night With Music – 1983 – Avro’s Easy Listening – (filler) niet in Het Tunes Boek

Casiopea – Make Up City – Make Up City – 1980 – LP uur intro met Meta de Vries (begintune) – niet in Het Tunes Boek

Michael Franks – When Sly Calls – Passion Fruit – 1983 – Praatpaal 17 met Birgit (begin tune) – niet in Het Tunes Boek

Rein v/d Broek – Trumpet Cross - ? - ? – Radio Tour de France – (eind tune & filler) – wel in Het Tunes Boek

Kenny G – Tradewinds – Silhouette – 1988 – Sky radio (zeer kort intro van het volgende muziekblok) – niet in Het Tunes Boek

Alphonse Mouzon – A Lullabye For Little Alphonse – Morning Sun – 1981 – Nationale Hitparade (filler) – niet in Het Tunes Boek

B, B & Q Band – Starlette – B,B & Q Band – 1981 - Veronica Top 40 (overzichtstune) – wel in het Tunes Boek

Maynard Ferguson – Gonna Love You – Conquistador – 1977 – Radio Oost (begintune) – niet in Het Tunes Boek  

 

Hoe denken jullie overigens over TV tunes, doen jullie daar ook iets mee ? Daar zitten nl. ook prachtige tunes / tracks bij !  Denk daarbij bijv. aan de diverse gebruikte muziek voor de van Kooten & De Bie uitzendingen ... !

 

Ben zeer benieuwd naar jullie reacties !

 

Greets,

FunkyFuser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vincent,

 

Zoals je waarschijnlijk al hebt gezien plaatste ik gisteren mijn lijsten in deze topic.

Nu wilde ik dit ook doorsturen naar het door jouw opgegeven e-mail adres: Please login or register to see this link.   maar dit e-mail adres wordt als foutief aangeduid in mijn mailbox.  Kan je dat eens nagaan en mij evt. een ander (correct) e-mail adres doorgeven ?

 

Groet,

FF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste FF,

 

Ik ben al jaren op zoek naar de tune van NOS Radio Thuisland en zie daar... hij maakt onderdeel uit van jouw lijstje met gezochte tracks: Ozone en This is funkin' insane.  

Hier maak je mij blij mee.

 

https://www.youtube.com/watch?v=GAQ71KQ37fU

 

Ik ga snel die andere tracks opzoeken.

 

groeten

Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Simon,

 

Ja en jij maakt mij ook blij ! Kijk hier is nou een forum als deze voor bedoeld.  Ik associeer de muziek ineens weer inderdaad met dat programma. Was het de begin, eind of filler tune ?  Het is ook niet zo gek dat dit een tune is van dat programma want Rocky Tuhuteru presenteerde Radio Thuisland.  En ik weet dat Molukkers dit soort muziek geweldig vinden en hij is van mijn generatie dus dat klopt dan wel.  Overigens is Ozone een bijzondere band geweest, ze maakten funk pur sang en dan voornamelijk instrumentale funk.  Iets wat weinig bands in die tijd deden.  Het is ook niet zo gek dat je die muziek in het verleden niet kon vinden want het was tot 2012 alleen maar op vinyl te krijgen.  Gelukkig had ik hun albums op het zwarte goud en hoefde alleen maar te blijven zoeken tot het op CD uit kwam en dus vanaf dat moment ook op internet te vinden is.

 

Hopelijk hoor jij of andere forumleden nog meer herkenning, bijvoorbeeld Bob James - Ruby, Ruby, Ruby.  Dat is ook echt een tune geweest maar wie o wie welk programma was dat ?  Kan natuurlijk ook een TV programma zijn geweest.  Maakt niet uit dat wil ik dan ook weten !

 

Simon nogmaals jij ook bedankt, top !

 

FF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was de eindtune van Radio Thuisland uit de periode dat dat programma gepresenteerd werd door Gülnaz Aslan. Eén van de correspondenten van Radio Thuisland toen, was .. Ahmed Aboutaleb, de huidige burgemeester van Rotterdam.  

 

Ik vermoed dat de tune uitgekozen is door Tom Blomberg, die ook de muziek samenstelde voor Radio Thuisland. 

 

Ik ken Ozone alleen maar van één single die veelvuldig gedraaid werd door Ferry Maat in de Soulshow. Geweldige muziek. Dank.

 

Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simon,

 

Ben benieuwd welke single van Ozone je bedoeld die vaak door Ferry Maat in de Soul Show werd gedraaid ? 

 

Herken je de volgende muziek, misschien ben ik nu in overtreding maar op TV werd ook fijne muziek gebruikt als tune.

Zou er ook een forum zijn wat betreft TV tunes want wellicht komt de muziek in mijn lijstje wel daar vandaan ?

Dan mag ik het hier toch misschien wel vragen...

 

 

 

FF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simon,

 

Oh ja nee, dat wist ik hoor, ik wilde ze alleen maar even laten horen (lekkere muziek) naar aanleiding van mijn zoektocht naar het lijstje van tunes waarvan ik niet weet bij welk TV / radio programma ze horen anders hadden ze er ook wel bijgestaan.  Jij weet ook niet of er een forum als deze is maar dan voor TV tunes ?  Ik vond wel wat op internet maar vind dat niet zulke professionele / serieuze als dit forum ! 

 

Gisteren al opende ik jouw topic over deze filler welke gebruikt is door Ferry Maat.  Weet het nog niet maar ben mijn hoofd er over aan het breken luisterend naar diegene die met name saxofoon op die track speelt en of ik dat ga herkennen.  Meestal kom ik daar wel uit maar deze is wel lastig. :dodgy:  Is het mogelijk de stem uit de filler weg te filteren ?  Als ik een idee heb reageer ik op die topic.

 

Had je mijn lijstje al verder afgeluisterd, heb je nog vermoedens ?

 

FF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de tracks uit jouw lijstje afgeluisterd en ik heb een vermoeden over Chuck Mangione, maar moet dat nog even checken. De rest doet nog geen lichtje branden, maar wie weet wat een zoektocht oplevert.

 

Wat die Ferry Maat filler betreft, heb ik zelf gezocht in de hoek van een Quincy Jones productie; Brothers Johnson o.i.d.   Op platen van QJ zelf, kon ik niets vinden. Heb ook al gedacht aan David Sanborn, Sadao Watanabe, Harvey Mason.... Tot op heden niets gevonden, maar wellicht heb jij nog een goed idee. 

 

Nee, ik weet niet hoe je die stem kan wegfilteren.

 

groet Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

In navolging op mijn tunes lijstje in bericht #7 van deze topic, waarbij ik op zoek ben naar de naam van het radio / tv programma's waar de tracks voor gebruikt zijn, ben ik vergeten er nog 1 track bij te zetten. En 1 track kan van het lijstje af: Ozone - This Is Funkin' Insane (gebruikt in het radio programma "Radio Thuisland" en opgelost door Simon waarvoor dank !). Zie verder hieronder:

 

Nieuw bij gevoegde track:

 

Bob James - Courtship - "12" - 1984 - Niet in de radiotunes.nl lijst en niet in "Het Tunes Boek" -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Chuck Mangione nummer is gebruikt voor NCRV Zaterdag Sport. Vraag me opeens dan wel af wanneer Children Of Sanchez van Mangione is gebruikt door de NCRV (Sport).

 

Courtship van Bob James is gebruikt voor een NOS programma. Ik ben nog aan het zoeken welk programma dat was.

 

Heb je audio van Emil van Egdom?

 

Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simon,

 

De track van Emiel van Egdom - "This Is For You Elisa" zou op Spotify moeten staan, misschien dat eerst proberen ?

Wat is je idee van de toegevoegde track aan mijn lijstje op de vorige bladzijde van Bob James - Courtship ?  Dat is volgens mij ook echt muziek die gebruikt is voor een tune.

 

FF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, dan zal ik mij abonneren op Spotify.

 

Wat betreft Bob James vermoed ik dat Courtship gebruikt is bij een speciale uitzending van de NOS ter gelegenheid van de olympische spelen of een verkiezing. Om dit vermoeden te bewijzen ben ik nu 100den cassettes aan het afspelen. Duurt nog wel even ben ik bang.

 

SF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Simon wat een werk is dat !  Heb je daar wel tijd voor ? Ik vind het bewonderenswaardig.  Ik ben ook fanatiek en kan uren lang zoeken naar muziek maar luisteren naar 100den cassettes, dat is tijdrovend. Zijn dat cassettes met alleen maar radio jingles -en tunes ? Tja ik heb ook nog veel cassettes.  Af en toe pak ik er 1 of 2 voor onderzoek ... ;)

 

En je hoeft je voor mij echt niet expliciet op Spotify te abonneren of wilde je dat toch al doen ? Ik heb het wel eens gehad, misschien moet ik er maar weer eens op.

 

Tja die track "Courtship" komt me zo bekend voor maar kan het maar niet associeren met een programma.  Stom is dat he ?

 

Nou ik hoop dat er ook nog andere forumleden zijn die me verder kunnen helpen met mijn lijstje op de vorige bladzijde.

 

Groet,

FF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.